Noget om en voliere ... og en kat der vil IND!

Tilbage i 2016 fik jeg bygget en voliere til mine kattebasser, hvor de kan gå ude om natten i sommerperioden - de kigger direkte ind i skoven. Den er pænt stor, 3,5 meter lang, 2,1 meter høj og 1,60 i dybden - og de ELSKER det. Og apropos øko-dagen i går … hvor køerne bare VIL ud: I dag da jeg henter kattene ind - de gad ikke at gå rundt ude på plænen i det kedelige vejr vi har her - trak Sox mig målrettet over mod volieren, og satte sig demonstrativt på fliserne foran døren, og kiggede på denne … og så op på mig! Fuldkommen som ‘sagde’ hun “Så åben da den dør så jeg kan komme ind:wink: Den er stadig fyldt med havemøbler, cykler og andet habengut … men nu må jeg vist hellere tage mig sammen LOL

‘Lidt’ (!) billeder fra den dag kattene blev lukket derind for første gang. De er meget slørede (kameraet i min telefon var defekt, viste det sig) - og så sidste år hvor den blev træbehandlet (efter sæsonen var slut så det kunne dufte af hen over efterår/vinter):







PS. Og nej, jeg brænder ikke noget af når kattene er i volieren LOL

18 Synes om

De katte er da ikke spor forkælede…:grin:

2 Synes om

Overhovedet ikke - det tog da sammenlagt kun et par uger det bette projekt her (+ en diskusprolaps … seriøst)! Men en dag skal de forkæles, det er lige så sikkert som armen i kirken … eller så’en :wink:

1 Synes om

SÅ blev sæsonen 2018 startet op :slight_smile:

Ha’ en god weekend alle sammen :wink:

11 Synes om

Næh hvor ser det skønt ud! Jeg er vild med din lange, brogede missepige med den markante næse. Hun ser helt royal ud :heart_eyes:

1 Synes om

1000 takker :slight_smile:

Hun hedder altså også Hester Haxelflick på stamtavlen - så lidt fornem er hun jo LOL

Det kunne ikke være mere perfekt! :grin:

:+1: Nemlig. OG så er det rigtige efternavn på primadonnaen altdå HaZelflick :wink:

1 Synes om

Hester Hazelflick - det lyder næsten som noget fra en Marx-Brothers film, hvis nogen kan huske dem! :tihi:

1 Synes om

Jeg har ALT der er produceret af film og TV shows med/af Marx Brothers, så dem husker jeg fint :+1: Og ja, det kunne sagtens være en af
Groucho Marx’ lamzebamzer :rofl:

1 Synes om