Novembers mad

har taget en roastbeef op…

Hvad er det?

Det her ord sprang mig lige i øjnene i flere omgange :uha: Det minder lidt for meget om …ansjos, tror jeg :hoho:

2 Synes om

Ansjos… Hvordan dælen kan en dejlig smøreost minder dig om ansjos? :uha: :gruble:

1 Synes om

Flæskesteg :savle:

1 Synes om

Rilette er et fint ord for mast varmrøget laks rørt blødt med creme fraiche 38, krydret med salt og peper mv.

Det smager sindssygt godt. Den opskrift på alt.dk plejer jeg at bruge - totalt Mums!

1 Synes om

Lasagne, som forhåbentlig snart er færdig :venter:

Jeg havde jo frygtet at jeg skulle være meget handicappet efter større knæopereration, så havde indkøbt færdigretter så det basker. Sådan gik det jo heldigvis ikke, men maden skulle jo spises alligevel. Så bortset fra to dage hvor det stod på hjemmelavet mad, hhv. fisk, ris og ærter samt hotdogs, har jeg spist færdigretter i tre uger! :open_mouth:

I aften er det kollegiets julefrokost - jeg har glædet mig som et lille barn i over en måned. :smiley:
Der vil være ALT man kan tænke sig, og de gik i gang med madlavningen i torsdag - for selvfølgelig er det hjemmelavet. Nøj, hvor skal jeg smovse!

Jeg kan dog ikke holde helt fri fra kødgryderne. Skulle have lavet boller i karry i går, men havde ikke overskuddet. Men kødet skal bruges, så skal i det mindste koge bollerne i dag. Sæt i gang! :smiley:

4 Synes om

karbonader …

Frikadeller på rugbrød

Flankesteak med pomfritter :slight_smile:

Tarteletter med høns i asparges.

SøndagsBuffet på Niels Bugges kro i Hald Ege ved Viborg.

Uhmm det var megagodt (og ikke alt for dyrt)

Chili con carne mmmmmm

Jeg kom sent hjem fra en hyggelig dag hos en kollega i går, så jeg spiste en krydderbolle med ost og syltetøj :blush:

I aften står den på boller i karry med blomkålsris :yum:

Grilled cheese sandwiches og varm te.

Verdens bedste restemad.

Laks i ovn, spidskålssalat og pasta med ricotta. Menuen har godt nok ændret sig, efter jeg er flyttet! (Før stod den mest på havregryn, rugbrød og frysepizzaer)

3 Synes om

Ristet brød med røget laks

Biksemad af hva der var i køleskab og lidt fra fryseren

Planen var kartoffel-broccolisuppe, men var sulten, så det blev lidt brasekartofler kogt broccoli og noget stegt torskerogn - hurtig mad :wink:

Jeg har taget hakket oksekød ud af fryseren, så et eller andet hvor det indgår :face_with_raised_eyebrow: