. o O ( Novembers tanker )

Ib har engang præsteret at drikke et ordentlig bløb vodka-og-juice o.O
Jeg troede ikke katte kunne lide citrusfrugter … så jeg lod ham snuse. Og så … slurp-slurp-slurp inden jeg fik han gennet væk …

3 Synes om

:klappe: :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Synes om

Altså, jeg grinte højlydt af alt hvad jeres katte spiser… :klappe:

Hold fast :
Tiger havde en smag for kakaomælk og appelsinyoughurt.
Tutter kunne ikke lade persillen stå i fred (han gik ind i køleskabet for at komme til den! - Jeg har et billede af det et sted)
Ludvig slår rekorden. Som killing var han en kriger efter flæskesvær…
Nu holder han sig til ristede stegte løg og fedtet fra stegepanden. :blondine: :dokdok:

(Bare rolig, han får ikke lov til den slags længere end til at min mor opdager det, og stopper hans muligheder)

4 Synes om

Der er kommet nogle fantastisk gode bidrag til “Ugens billede” Hold varmen, men I kan stadig nå at være med, hvis I uploader et billede i dag. :slight_smile:

2 Synes om

Buster elsker salt-chips - ved ikke med andre, for jeg spiser kun dem med salt.
Tager jeg chips eller salte skruer så er han der med det samme, og skal smage. Han får lov at smage et lille stykke.
Stine plager også, men vil ikke smage når det kommer til stykket - det er jo ikke et stykke ost…

2 Synes om

:kram:

2 Synes om

Det bliver en laaaang dag :godnat: Jeg transskriberer et 1½ time langt interview. Sikke et pillearbejde, men heldigvis også interessant at gennemlytte det. Jeg er bare ikke så begejstret for at høre mig selv på bånd - hold da op, hvor kan man lyde bøvet :ups: Heldigvis snakkede min informant så meget, at jeg ikke behøvede sige ret meget :hoho:

…og så er der lige 3-4 interviews mere, der skal gennemføres og bearbejdes :besvimer:

Så meget noget jeg kunne finde på. :klappe:

7 Synes om

Samme her :joy::joy::joy:

1 Synes om

Inden jul?! :uha:

Jeg har selv prøvet at transkribere timevis af interview, før man fik alle mulige højteknologiske og ikke mindst digitale hjælpemidler. Vi lånte sådan et apparat med en fodpedal på lige som en symaskine. Så styrede pedalen en kassettebåndoptager, som man kunne stoppe og starte, mens man havde hænderne fri til at skrive på tastaturet :hoho:

Nej, hvor det tog lang tid - og jeg endte med at lave det meste, fordi jeg var den eneste, der kunne bruge tifingersystemet :slight_smile: Det er nok alligevel blevet noget nemmere nu, hvor man kan lægge det ind på computeren og styre det derfra.

Men som du skriver - udskriften er jo bare det datatekniske grundlag. Så kommer hele bearbejdningen, så du har da lidt at se til :uha:

1 Synes om

Ja, vi skal aflevere d. 22. dec. Men min vejleder mener godt, jeg kan nå det, for faktisk behøver vi ikke lave fuld transskribering af alle interviews - kun de afsnit vi bruger :ok: Så det gør jeg nok heller ikke med de næste. Samtidig vil jeg forsøge at holde dem lidt kortere (De anbefaler max ½ time).

Men det første her var et eksplorativt interview med en socialrådgiver, og jeg fik simpelthen så meget spændende information ud af det, så jeg vælger at transkribere det hele - mest for min egen skyld. Det giver nemlig nogle rigtig gode refleksioner at arbejde med det på den måde :slight_smile: Men jeg vil også gerne kunne henvise til alle de faktuelle oplysninger, jeg fik om udviklingen på området.

De næste jeg skal tale med er nogle unge mennesker - og de taler nok knap så meget som hende i går :grin:

5 Synes om

Lige det system, husker jeg godt fra da min mor skrev lægejournaler efter indtalinger på diktafon. Hun sad også og styrede lyden med fødderne. Ak ja :hoho:

1 Synes om

Et stk killing billigt til salg.

Jeg lover, at han ikke er kræsen! Bare de sidste ti minutter har jeg reddet ledning, strømper, konvolut, plastikposer og en bh fra de små syle i hans mund. Nu er han gået over til at æde legekuben.

Bliver de aldrig trætte???

17 Synes om

@Susanne_W , du skal sgu da ikke like det!!

I andre må godt :wink:

8 Synes om

Fatals nyeste leg er “Drukn din sok…”
Jeg har sneglespor overalt efter en slask våd sok hun har nakket i vores sokkekasse og dyppet i sin vandskål, og som pænt bliver leveret til mig eller Lars. Vi er SÅ glade for den leg… :confounded:

7 Synes om

:rofl:

7 Synes om

Jeg synes det er herremorsomt :laughing:

1 Synes om

Det lyder til du trænger til et hjemmebesøg af tyggedyret :ihhaltsaa:

Jeg har lige haft 6 hus-europeer og 2 bimsebørn til vaccination idag - jeg har oplevet alt hvad jeg orker idag af hylen, kravlen, vælten, tyggen og så videre :slight_smile: Men jeg lover at kysse lidt på ham i Odense :wink:

3 Synes om

Og så må der stemmes… :ok:

5 Synes om