Om børnegitter og blondinekatte

Jeg sidder altså også og morer mig lidt over de “blonde” Bimser :høhø: Det er da lidt kært, at de sidder og fatter hat af, hvordan sådan en forhindring kan forceres.

Her hopper skovkattene jo adræt over diverse forhindringer. Sjovt og interessant så forskellige racerne er :thumbup:

Næææh en Bimse tråd :fin:
Æææælsker Bimsetråde :hjertehop:
Vi blondiner :blondine: er meget forskellige efter min mening - jeg ville tage sådan et gitter i et snuptag - det er mit toben ret så sikker på - siger hun.

Det er nok fordi jeg i dagligdagen forcerer en stor mængde ting og sager, og ikke lader mig begrænse af let forcerbare materialer. I lige det her tilfælde springer man jo blot let og elegant op og lander på toppen af gitteret, balancerer en smule, før man hopper ned på den anden side. Vi er jo ikke springheste som kommer galopperende og tager forhindringen i et spring. Vi vil gerne have en lille mellemlanding :neje: inden vi fortsætter ned på den anden side.

Stod der måske noget ekstremt lækkert spiseligt :savle: på den anden siden af dette gitter, så kunne trangen til virkelig, at bryde ind måske blive så overvældende, at de simpelthen bare måtte begynde, at udforske hvilke muligheder der er for, at komme over forhindringen. Blot en tanke fra en Bimse der i øvrigt ikke lader sig lokke med mad af nogen som helst art, men ser det som en belønning i sig selv, at gennembryde arealer der umiddelbart er forbudte. En lukket dør betyder det der er på den anden side er forbudt område. Den slags kan jeg ikke have i mit liv - ergo gør jeg alt for at komme igennem/over osv. helt uden hjælp eller lokkemidler.

Sådan er jeg i alle mine vågne timer. At tilkæmpe mig områder jeg gerne vil have adgang til, er belønning nok i sig selv, når det altså lykkedes :muhaha:

Potedask
Bina :fin:

Dejligt med nogle herligt genkendelige Bimsetræk her i tråden - håber du får løst problematikken Hanne - de er bare så forskellige de Bimser, og jeg undres næsten ikke længere når jeg læser om de forskellige finurligheder ejere af Birmaerne beskriver.
Mvh
Yvonne
Ejer af 5 årig Bimse :engel2: på fjerde år, og stadigvæk total newbee omkring alle hendes små finurligheder :hjerte:

Nå, men lige en opdatering.
Sarabi fortsætter med den smarte “jeg er lynhurtig og løber med når gitteret åbnes”
Sookie gør sig helt flad - som i HELT - flad og kravler under gitteret :dokdok:
Og Sarafina hopper over gitteret :thumbup:

Ja ja, nu står de da ikke og glor ude i gangen længere… Men hvem er mon så den klogeste?

[QUOTE=Nevadaisy;1234557]Nå, men lige en opdatering.
Sarabi fortsætter med den smarte “jeg er lynhurtig og løber med når gitteret åbnes”
Sookie gør sig helt flad - som i HELT - flad og kravler under gitteret :dokdok:
Og Sarafina hopper over gitteret :thumbup:

Ja ja, nu står de da ikke og glor ude i gangen længere… Men hvem er mon så den klogeste?[/QUOTE]
Under gitteret simpelthen? :slight_smile: haha :smiley:

Er der noget, jeg har misset:? Hvorfor have et børnegitter, hvis kattene alligevel trodser det på hver deres måde:?

Pga barnet? :tihi:

For at holde styr på barnet? :tihi:

Er Hanne blevet mor:? Forsinket TILLYKKE :flag:

:dokdok: Nååååååh ja! det er den egentlige brug af børnegitre:surrender1: - at holde BØRNENE fra at lave ulykker :dokdok: Tigiv mig :ups: - jeg ser dem mest brugt til at holde katte adskilt af forskellige årsager:pote:

[QUOTE=dkkorat;1234646]Er Hanne blevet mor:? Forsinket TILLYKKE :flag:

:dokdok: Nååååååh ja! det er den egentlige brug af børnegitre:surrender1: - at holde BØRNENE fra at lave ulykker :dokdok: Tigiv mig :ups: - jeg ser dem mest brugt til at holde katte adskilt af forskellige årsager:pote:[/QUOTE]

:tihi: Tak :slight_smile: vi fik en dejlig pige i april 2014 som vi skal holde styr på :wink:

Ja, jeg må se om jeg har et kamera ved hånden på et tidspunkt. Det ser meget besværligt ud :tihi:

Det der undrer mig ved Sookies valg er at hun også har prøvet at gå igennem gitteret, og hun kan godt få hovedet igennem. Plejer man ikke at sige, hvis hovedet kan komme igennem, så kan katten også? Umiddelbart tænker jeg at det ville være en nemmere løsning :slight_smile:

Sidder og googler Katte og børnegitter… Og selvfølgelig kommer der en tråd herinde om bimser, der ikke kan komme over :klappe:

Vi har for fem min snakket om, at James aldrig kommer over sådan et :joy:

4 Synes om

Sjovt vi læste samme tråd, dog ville alle vores klare sådan ét gitter i ét snuptag. Det gjorde de i det gamle hus når vi satte det op ved soveværelset ind til killingerne skulle lukkes ud i hele huset. Så ingen blondine katte her :joy: og sjovt nok siden vi så har fået barn/børn har vi overhoved ikke børnegitter :woman_shrugging:t3: Men nu har vi kun ét plans hus og intet farligt de kan komme slemt tilskade ved

Men nøjh hvor var det noget af en omgang at børnesikre et helt køkken med skabe og skuffer (30+ i pilfinger højde!) når vi skal have nyt køkken gider jeg ikkd alt det skabs/skuffe halløj :joy: vi bruger heldigvis kun 1/2 af dem.