Rags har mistet et øje

Onsdag i sidste uge opdagede vi, at Rags blødte fra højre øje, så vi tog ham til dyrlægen, som kunne se en læssion på iris under øjenlåget. Vores dyrlæge arrangerede straks en aftale med Himmelev Dyreklinik, hvor de har mere øjen-ekspertise.

Vi kom til med det samme, og dyrlæge Mogens Perregaard mente, at prognosen for at genvinde synet på øjet ikke var god - der var en stor risiko for, at det skulle fjernes senere ved en ny operation. Katte klarer sig fint med et øje, så for at skåne Rags for unødige ubehageligheder, bad vi om at få øjet fjernet, hvilket skete næste morgen.

Operationen gik godt, og sidst på eftermiddagen kunne vi hente ham hjem - med noget antibiotika og smertestillende. Han så lidt skræmmende ud med sting og en blød krave, men heldigvis var han ved godt mod og hilste straks på de andre katte. Han spiste, gik på bakken - og ville også en tur ud i haven. Vi har dog holdt ham adskilt fra Bastian, som synes hans “sjove skærm” er noget, han skal lege med…

På næste onsdag vil vores egen dyrlæge Gitte Seiler checke ham og fjerne stingene - og forhåbentlig vil min “allerbedste katteven” snart være (næsten) normal igen. Hvad der er sket med ham, ved vi ikke - skaden kan være fra voldsom leg, men kan også være opstået af sig selv. Heldigvis er han i Dyrekassen…

Billedet viser Caithlin som trøster Rags ude på græsplænen. Jeg beklager, at jeg af respekt for katten indtil videre kun viser ham fra den “gode side”, men jeg kan fortælle at syningen ser rigtigt fin ud, og når pelsen er groet ud igen, vil man ikke lægge så meget mærke til det. Han har alligevel altid knebet det øje sammen… :wink:


Dushara Cathal Caithlin & Dushara Tatters and Rags, 31.08.2018

10 Synes om

Trøsteknus til Rags :kram:

:kram: til jer alle, jeg tænker at I blev noget forskrækket da I opdagede det. Men hvis han allerede nu tager det så godt, lader det heldigvis ikke til at blive det store problem for ham. :hjerte: Håber han heler rigtig fint op.

:kram:

Øv da :cry:. Men godt at Rags tager det så fint. :kryds: :kryds: :kryds: for at han får et fortsat godt liv kun med det ene øje.

Nåååh Rags :heart: Heldigvis kommer han til at have et fantastisk liv som pirat :heart: Dejligt I reagerede og tog en hurtig beslutning, så det ikke blev yderligere ubehageligt for flotte fyren :kram:

1 Synes om

God bedring til Rags og kram til jer. :two_hearts:

Stakkels Rags. Godt I reagerede på det og heldigt for ham, at han har sådan nogle gode ejere, som har fokus på hans livskvalitet og passer på ham :hjerte:. Jeg er sikker på at han bliver flot med bad boy-looket.

Stakkels Rags :troste:
Efter jeg kom på Instagram har jeg opdaget, at der findes ufattelig mange katte med kun ét øje … Rags skal nok klare sig fint :hjerte:

Stakkels Rags, sikken en grim oplevelse for ham og jer. Håber på nem og hurtig bedring

Sikke en grim forskrækkelse. Jeg sender de bedste tanker til jer og ønsker rigtig bedring med smukke Rags. Håber hurtigt han kommer sig :heart:

Rigtig god bedring til Rags :kram:

Åhh hvor synd - god bedring med ham :hugs:

Ej hvor synd Rags - men godt I fik det behandlet så han havde mindst muligt ubehag.

Pøjpøj og hold is endelig updated med hans fremskridt :smile:

God bedring til Rags :kram:

Sikke noget, men heldigt at det tilsyneladende kan klares så “nemt”. Håber du forstår hvad jeg mener!

…om ikke andet kan han være piratkatten Rags :slight_smile:

Rigtig god bedring. Vi krydser fingre for at han klarer det fint!

Rigtig god bedring til Rags :heart:

Stakkels Rags, men heldigvis klarer de sig helt forrygende med kun et øje - som regel giver det ejeren flere bekymringer, end det giver katten :slight_smile:
VH
Susanne

1 Synes om

Føj for en oplevelse… håber han kommer sig hurtigt :heart:

God bedring med ham :slight_smile: :heart: