Reaktionsknapper

Sørme om Rune ikke har fundet en addon, hvor vi helt selv kan udvælge de emojis, vi vil bruge :slight_smile:

Det kunne fx være FB’s emojis + et flag. Det sidste mangler jeg altid på FB, selv om jeg godt er med på, hvorfor det ikke er der.

Er vi ikke ganske godt dækket ind med dem? Eller er der andre forslag?

5 Synes om

Det skal måske lige nævnes at det er de samme emojis som i kan bruge i indlæg idag det vil være muligt at ligge ind som reaktioner. Så, Ingrid, du kan fx få denne med: :flag:

5 Synes om

Jeg er nok bare langsom opfattende, men ville de komme til at ligge som vores gamle “tak enig grin tillykke”? For jeg savner godt nok de muligheder, et enkelt hjerte er ikke helt det samme. :slight_smile:

3 Synes om

:denmark: Der er da også sådan et flag blandt de tilgængelige emojis. Kan den ikke bruges?

Ikke at der er noget i vejen med den anden - den kan vi også for min skyld bruge. Jeg forsøger bare at forstå, hvad der kan bruges, og hvad der ikke kan.

Dette er så nogenlunde de muligheder, FB har. OK, synes om, grin, wow, græder, vred.

:ok: :hjerte: :laughing: :open_mouth: :cry: :angry:

Og hvis vi så tilføjer en af flagknapperne også, har vi så ikke en ganske dækkende palet af følelser og reaktioner? :slight_smile:

8 Synes om

Denne her kunne også være dejlig :tak:

5 Synes om

Okay - FB + flag + tak.

6 Synes om

Yeah :klappe2:

Jeg synes det kunne være fedt med de ekstra muligheder når “liker” :ok:

Det kan det i hvert fald, jeg begik bare fejen at søge efter “Flag” :wink:

1 Synes om

Og det er lige præcis derfor, den knap ikke findes på FB. De gider nok fx ikke bruge Dannebrog omme i Amerika :wink:

Når det så er sagt, synes jeg egentlig, at det vil være fint at bruge den, du fandt frem. Så ligner de hinanden - undtagen hjertet, men det skal vel forblive i Discourse-udgaven?

Jeg må indrømme, at jeg synes den kavalkade af emojis bliver for voldsom.

Hvis vi kan udtrykke 10 ting ved emojis, hvorfor så skrive et svar?

Jeg synes nemt ting så går over til kun at blive udtrykte via like-mulighederne, og så bliver det bare meget mere upersonligt. Det synes jeg man ser på Facebook efter de har lavet så mange knapper.

:heart: og :joy: synes jeg vil være rigeligt som faste knapper.

Bare for en ordens skyld har jeg ikke som sådan nogen holdning til antallet. I kan - så vidt jeg kan forstå på Rune - rent teknisk få så mange eller så få, I gerne vil have. Så det er bare et spørgsmål om at blive enige om, hvilke det skal være.

Og mit oplæg med FB-knapperne var bare tænkt som det - et oplæg, der kunne kommenteres. Så det skal endelig fortsætte med.

Kan man oprette afstemning om hvad vi synes der skal med af knapper… så kunne det jo være en mulighed?

2 Synes om

Hjerte, grin og enig kunne jeg godt bruge. Ked kunne også være god, da vi jo ofte render ind i triste situationer.

2 Synes om

Men lige i den triste situation, er det så ikke mere trøstende med en besked eller et kram end at nogen lige trykker på en knap?

1 Synes om

Måske/Måske ikke. Hvis vi tager Facebook virker det jo godt. Tager vi gamle KG, brugte mange brugere “enig” knappen på andres kommentarer i stedet for at skrive en besked selv. Dette vil give lidt sammen funktion. Det er nok bare mig - og mine tanker/ønsker. Og absolut ikke et krav :wink:

Der er vi så ikke enige mht Facebook :slight_smile:

Jeg synes den IMO overdrevne brug af først like og nu også de andre muligheder på FB gør det hele upersonligt. Man scroller bare ned igennem og klikker lige hurtigt på et eller andet.

Det håber jeg ikke sker på KG. Personligt vil jeg i hvert fald synes KG blev mindre specielt og et mindre interessant sted at besøge og poste, hvis kommunikationen hælder over mod en masse like-funktioner.

Jeg kan og skal ikke bestemme løsningen, det her er min helt personlige holdning til det :slight_smile:

1 Synes om

Det kan vi sagtens. Lad os give folk plads til ar argumentere for og imod det ene og det andet. Så slutter vi af med en afstemning. Så er vi også i træning til d. 21. :slight_smile:

4 Synes om

Det er jo ikke altid man føler man i den forstand har “noget at sige” - men stadig vil give et lille “nik” for at tilkendegive at man har læst tråden.

I mange af mindetrådene poster folk bare et lys - det er der jo heller ikke meget “kommentar” over, selvom meningen er fin.

Jeg vil i al fald MEGET gerne have et større udvalg. Gerne en ked, vred, haha og måske en tak udover hjertet.

6 Synes om