Reaktionsknapper

Det synes jeg lyder som en rigtig god plan :+1:

4 Synes om

Grundlæggende ville jeg ønske at vi havde vores gamle knapper: tak, enig, grin og tillykke. Men jeg ved jo godt at det ikke kan blive helt magen til, men det syntes jeg fungerede rigtig godt. :thumbup:

Måske vi kunne bruge disse: :white_check_mark: = tak :+1: = enig :grinning: = grin :denmark: = tillykke.
Det ligner rigtig meget det vi havde på gamle kattegale.

Ved vi, hvordan de ekstra knapper vil fungere ift like?

Her tænker jeg på, at :heart: jo har en funktion ift tillidsniveau, så det kan måske blive påvirket af for mange andre knapper?

For mig dækker :heart: fint for både tak og enig :slight_smile:

Næh, jeg er egentlig bare gået ud fra, at det stadig kun er :heart:, der tæller. Men det kan @Runes måske svare på?

Hvis det kun er :heart:, der tæller, kan vi jo selv justere på, hvor meget det skal tælle.

Som nogen så småt har opdaget, er det nu blevet muligt at reagere med :joy: og :cry: på et indlæg. :heart: er selvfølgelig stadig tilgængelig. Den fungerer uafhængigt af de øvrige.

Lad os se, hvordan det går med dem. Jeg beklager over for dem, der brugte tid på afstemningen. Den var bare ikke tænkt ordentligt igennem (af mig).

Hvis I har kommentarer, så kom gerne med dem i denne tråd.

8 Synes om

Er der kun muligt at se de to første brugernavne, der bruger en af de to reaktionsknapper … eller er det bare jeg, der ikke har regnet den ud? :gruble:

1 Synes om

Jeg har heller ikke kunne regne ud hvordan i hvert fald :slight_smile:

Nu har vi prøvet reaktionsknapper et stykke tid.

Jeg MANGLER virkelig “enig”-knappen

EDIT - kunne det debatteres om den kan tilføjes…:huh:

3 Synes om

Må indrømme at jeg stadigvæk savner enig, tak og tillykke knapperne.

5 Synes om

Nej, jeg har heller ikke fundet fidusen, og det irriterer også mig. Jeg skal lige prøve at se, om jeg kan finde ud af noget mere om knapperne et sted. Eller måske få @RuneS til at kigge på det.

Selvfølgelig kan det debatteres :slight_smile:

Jeg har ikke som sådan en holdning til antallet af knapper, men er mere interesseret i, hvad de betyder for brugen af forum. Det er bare svært at vurdere. Om vi så bare trykker på en knap i stedet for at skrive noget. Og hvis vi gør det, betyder det så noget, at vi ikke skriver noget, når vi har en knap, der udtrykker det samme?

1 Synes om

Jeg føler selv, at jeg deltager mindre nu hvor de knapper ikke er her. Ofte ved jeg ikke lige hvad jeg skal skrive, nogle dage orker jeg bare ikke at skrive noget, men jeg vil stadigvæk gerne give udtryk for at jeg har læst ting og at folk er i mine tanker.

Vores gamle knapper brugte jeg ofte sådan her…

Enig knappen: Når jeg var enig.

Tak knappen: Brugte jeg ofte når folk fx havde en syg kat, eller selv var syge, og opdatere på hvordan det gik. Der var det sjældent det store jeg havde at sige, men jeg værdsatte at folk opdaterede så man vidste hvordan det var gået. Og så brugte jeg den hvis folk svarede på mine indlæg, til det var det også rigtig dejligt med en tak knap.

Tillykke knappen: Brugbar til en masse, fødsler, nye kæledyr, fødselsdage, mærkedage i det hele taget og en masse andre småting, som når folk fik ny bil, bolig, job o.s.v.

Grin knappen: Når jeg blev i godt humør af et indlæg, når et indlæg fik mig til at grine. Og ofte når folk svarede på indlæg jeg havde skrevet.

Og sikkert flere ting end dem jeg lige har nævnt her, men det var det jeg lige hurtigt kunne komme i tanke om. :slight_smile:

11 Synes om

Enig med Ea. :wink:

6 Synes om

Jeg enig med Ea og Finn Frode :wink:

(re. hvis I ikke kender referencen er det "Kundskabens Træ af Nils Malmros… :smiley_cat: )

1 Synes om

Jeg synes tillykke er en af dem jeg ville droppe ift aktivtet her, det ér altså mere personligt at skrive det end at trykke på en knap :slight_smile: - men Enig og Tak - evt. Grin kunne man godt indføre :slight_smile:

1 Synes om

Grin har været en mulighed et stykke tid - jeg har lige grinet ad dig :wink:

1 Synes om

Baah, jeg er træt. Jeg kiggede bare på dem Ea nævnte, ved godt man kan grine og græde… :dokdok: :ups:

1 Synes om

Jeg synes flere reaktionsknapper er en dårlig idé.

Vi har fået et nyt system, hvor de indbyggede likes påvirker ens tillidsniveau. Jeg er bekymret over, om folk bruger likes mindre, når der er de andre muligheder. Det vil sætte den ellers ret gode funktion med tillidsniveaer lidt ud af spil. Rune er enig med mig i det her.

Jeg synes også det er smart, at der kommer en notifikation ved likes, og jeg synes badges er lidt sjovt, men det virker ikke med de ekstra emojis.

Personligt mener jeg så også, at et like dækker over alt de, som flere skriver, I manglede smileys til. Jeg læser et like som enig (jeg er helt på bølgelængde med det, du skriver), tak (hvor er det dejligt, du skrev / godt at høre katten har det bedre), tillykke (dejligt du har fået en ny sød kat etc) og så videre… Det eneste like ikke rigtigt kan udtrykke er hvis man er uenig.

Jeg må indrømme, at alle de smileys heller ikke er mig, fordi jeg ikke ser dem, medmindre jeg går tilbage og leder efter mine tidligere indlæg. Så man skal sidde og holde øje med indlæg, hvis man gerne vil se den respons.

Til sidst er der min bekymring, som jeg har ytret fra starten: Vi risikerer folk skriver mindre, fordi der sjældnere bliver respons andet end nogle smileys.

3 Synes om

Jeg glemte at skrive - men nogle af jer har nok opdaget det - at jeg har fået Rune til at sætte nogle flere reaktionsknapper ind. SOM EN TEST. Derfor kan det også godt være, de forsvinder igen. Det afhænger af udfaldet af testen.

Vi kan alle sammen have vores holdninger til det ene eller det andet, men det eneste, der rigtig kan be- eller afkræfte dem, er at teste dem.

Lykke har helt ret i, at det kan påvirke tillidsniveauerne, hvis man bruger reaktionsknapper i stedet for likes. Så hvis tillidsniveauerne ikke skal sættes ud af spil, så skal man også like de indslag, man reagerer på.

Lidt statistik: I de seneste 30 dage er der givet 5.900 likes (vi er ikke nærige med dem :slight_smile: ). Det er en fremgang på 15 % i forhold til den foregående 30 dages periode. Så det ser ikke ud til, at det har påvirket antallet af likes negativt, at vi indførte de 2 første reaktionsknapper.

Der er blevet oprettet 8 % færre indlæg og 31 % færre emner. Man kan ikke afvise, at reaktionsknapperne kan være en af årsagerne, men det hænger uden tvivl også sammen med, at alting i den foregående 30 dages periode stadig var nyt, og der blev skrevet en masse indlæg om, hvordan man gør det ene og det andet. Plus at der har været juleferie og juletravlt i de seneste 30 dage.

Så indtil videre ser reaktionsknapperne ikke ud til at have indflydelse på likes givet, men de kan have haft indflydelse på antallet af indlæg og emner.

4 Synes om

Hvad med min forespørgsel, om man kan se alle de brugere der reagerer på et indlæg med smiley?
Har Rune kigget på det?

Det kan man ikke. Men der er flere af dem, der bruger plug-in-modulet, der efterspørger det, så måske kommer det.

3 Synes om