Red bierne - så gratis blomsterfrø fra Netto

I morgen uddeler Netto gratis blomsterfrø, som skal hjælpe os med at bevare bierne, som er i kraftig tilbagegang.

6 Synes om

Det er da et rigtig godt initiativ. Vi har heldigvis nogen af disse små flyvere i haven… og de har hygget sig idag

6 Synes om

Vi har købt sommerblomster og kornblomstfrø til haven. Håber det er noget for bierne.


Otto har allerede fundet årets første bi…

9 Synes om

Jeg antager, der også kommer bellis i den græsplæne på et tidspunkt?

Jeg er lidt i tvivl om, hvad du mener?

At du gerne vil have bellis i græsplænen - så jeg går ud fra, du har sørget for at anskaffe nogle? :slight_smile:

Øhm, jeg ved ikke engang, hvad bellis er for en blomst :ups:

1 Synes om

Du kan da bare sige tusindfryd, så jeg ved, hvad du taler om :joy:

Jeg troede ikke, man kunne købe sådan nogen :astonished:

3 Synes om

Det kan du sikkert sagtens… har ikke googlet, men det tror jeg næsten du kan :slight_smile:

Det ved jeg heller ikke, om du kan. Men så kan du komme at hente nogle her :slight_smile: Når du først har installeret et par stykker, skal der nok komme flere.

1 Synes om

jeg købte nogle pink bellis sidste år - de var virkelig flotte, spændte på at se om de kommer igen i år.

bellis

6 Synes om

De er bare smukke. Jeg havde nogle en gang men som årene gik blev de mere og mere hvide, men stadig flotte :slightly_smiling_face:

Vi har heldigvis allerede nogen i haven, men slet slet slet ikke nok :tihi:

Jeg må indrømme, at jeg ikke er til den slags. Jeg er til helt almindelige græsplæne tusindfryd :ups:

1 Synes om

Er der en voksen tilstede, der gider ta’ med mig i Netto? :ups:

4 Synes om

Jeg fik en pose, selv om jeg kom alene :hoho: Nu skal jeg bare finde ud af, hvor jeg skal så dem :slight_smile:

3 Synes om

De første tusindfryd er dukket op i min græsplæne. Indtil videre er det vist kun ti- eller tyvefryd, men de skal nok komme efter det. Faktisk vil jeg sværge på, at de første er skudt op her i løbet af eftermiddagen. Jeg synes bestemt ikke, jeg så dem tidligere på dagen …

Åh øv, glemte alt om det.

Står der noget på posen om, hvilken slags blomster, der er deri?

Ja, det er en blanding af: Almindelig hør, boghvede, esparsette, kommen, lucerne, hvidkløver (har jeg i massevis i forvejen!), humlesneglebælg, honningurt, cikorie, blodkløver, morgenfrue og hjulkrone :slight_smile:

Jeg går ud fra, det er, fordi de anses for at være særligt velegnede til bier, men mon ikke det også er fint, hvis du bare sørger for at have en masse blomster, de kan fouragere i :slight_smile:

Tak, jeg må lige prøve at se, om jeg kan sammenligne med den pose sommerblomster, vi har købt.

Jeg håber vores have får lidt til insekterne. Vi har en del græs, men det er heldigvis med tusindfryd. Og det ‘større’ bed, vi har lavet, skal bugne med blomster. Jeg er helt vild med de engelske haver, hvor blomsterne står tæt og i mange farver. Nede bag vores skur har jeg lavet et insekthotel sidste år :slight_smile:

2 Synes om

Helt enig - engelske cottage haver er bare overdådigt flotte. Min have er også under udvikling til at blive sådan et flor.

Jeg laver det med stauder så der kommer til ag tage et par somre inden det er groet tæt sammen