Salat på glas

Så lige denne på FB og tænkte det var da godt nok smart, så ville lige dele. Nu har jeg desværre ingen glas selv men mon ikke jeg kan bruge bøtter istedet.

THE ARRANGEMENT:
From BOTTOM to TOP
Dressing
Shredded carrots
Cherry tomatoes
Sunflower seeds
Hard boiled eggs
Baby spinach

DIRECTIONS

  1. Arrange ingredients in a large mason jar
  2. Store in fridge for up to a week
  3. When ready to eat: shake jar, place on a plate, and eat!

You can make any arrangement you want… you can add red onion, cucumbers, radishes or peppers. Always remember to put the dressing at the bottom and the lettuce at the top—a MUST!!

Oversat
Sådan gør man
From BUND til TOP
Dressing
revne gulerødder
cherry tomater
solsikkefrø
hård kogte æg
baby spinat/salat.

  1. put ingredienserne i et glas
  2. put i køleskabet
  3. Når du vil have en potion, tag den ud og ryst glasset.

Du kan blande hvad du har lyst til, inkl løg, agurk, radisser og peberfrugt. Bare husk, dressingen skal altid i bunden og salaten i toppen.

Det ser i hvert fald helt vild flot ud :slight_smile:

Ville passe på med at blande kød/æg med dressing og rå salat hvis det ikke var til at spise næsten med det samme. Tænker på hvis der findes jord bakterier på grøntsagerne og det får lov at stå et par dage sammen med kød… men det kunne være flot til en picnic eller madpakke :slight_smile:

Altså personligt ville jeg ikke bruge kød og æg til noget der skal stå flere dage, jeg oversatte det bare. Men ideen er god til en blandet salat da jeg som kun en person ikke kan spise en hel potion salat af på gang, dette gør det muligt at få det til at holde sig frisk flere dage.

Ej, jeg ved ikke hvorfor, men salat på glas, der står jeg lidt af, så hellere have min salat ingredienser i forskellige bøtter i køleskabet, lidt ligesom en salatbar :slight_smile: