Samførsel - taget en uventet drejning

Jeg har alle dage haft nemt ved at sammenføre nye katte - hvor de selv har fået lov til at bestemme tempoet osv.

Denne gang har jeg gjort lige så - og de første 14 dage gik det bare som smurt, alle katte trives og tumlede med hinanden…

Så tog vi på udstilling i Herning med de 4 af kattene, Ziva måtte desværre blive hjemme fordi hun havde et mega sår ved øret grundet en tumle tur med kærestens chihauhau…

Da vi kom hjem fra udstillingen, skulle man tro nogle havde været og byttet vores ellers søde og blide Ziva ud med en sur gammel kælling, for hun jagter alt og alle pt. dog er det værst med vores nyanskaffelse Sia, som hun tilsyneladende har set sig sur på…

Sia er en meget underdanig kat, og viger lige så snart der er optakt til ballade, men Ziva stopper bare ikke før man stopper hende, det er ikke “i kill you” slåskampe, men mere du skal ihvertfald ikke tro du er noget kampe - men hvorfor er det lige opstået nu ?

Nogen der har nogle gode fif til hvordan man lige får tingene på ret kurs igen ?

By the way - vi har haft Ziva til dyrlæge et par gange, for at tjekke at hun ikke har ondt nogle steder - da det egentlig var min første tanke at hun måtte have ondt et sted…

Gode råd modtages med kyshånd…

Jeg har gode erfaringer, men at bruge Feliway Friends til at hjælpe på spændinger mellem Fanni og Mimi.

har allerede 2 til at sidde, den ene i værelset hvor de har deres bakker, foder m.m og en på 1. Salen…

hvor hurtigt efter bør man se effekt af disse ? Det er første gang jeg bruger disse og syntes ikke der står noget på indlægssedlen om det…

Der er både en lilla og en rød. Det er den røde, som har hjulpet hos mig. Der gik 1 dags tid.

Er både dem lilla og røde feliway friends ??

Den lilla er Feliway og den røde er Feliway friends.

Min Feliway Friend-diffuser er hvid, den alm. er lilla

Pakken er rød. :ups:

Jamen de to jeg har er også købt i rød indpakning og der står feliway friends på pakken… så håber det snart begynder at virke så…

har også en alm. Der hedder feliway Classic, den sidder også i en kontakt, dog i vores trappeopgang…

Du kan også få en der hedder Felifriend, det er en lille sprayflaske. Det skal sprayes på hænderne, gnid dem mod hinanden, og vent 1 minut (pga. indholdet af alkohol) og gnid så produktet ind i kattenes pelse med hænderne. Der er en indlægsseddel på engelsk i pakken.
Det kan købes hos dyrlægen. Og er så vidt jeg husker ikke så dyrt. Det skulle være godt at bruge sammen med Feliway.

Feliway og Felifriend kan hjælpe i nogle tilfælde.
Samtidig ville jeg prøve at give Ziva smertestillende i et par dage. Kun for at se om det ville gøre en forskel.

Jeg tænker, det er noget hierarki-halløj der foregår. Jeg ser det også nogle gange her. Så længe totterne ikke flyver, så lader jeg som regel kattene klare det selv eller jeg afleder ved at smide noget legetøj / snacks ud på gulvet. Der kan dog være situationer, hvor en kat lige får en “time-out” for sig selv :cool2:

Overvej at få hende tjekket ved www.magtor.dk - jeg har selv haft en kat, som dyrlægerne intet fandt på og Hembo reddede hendes liv og genoprettede roen herhjemme varigt. Det gav Tara 8 ekstra leveår indtil nu. På fredag bliver hun 11 år, og uden Hembo var hun ikke blevet ældre end tre, og hun har ikke angrebet en anden kat siden. Jeg var ved otte dyrlæger inden, Hembo satte hendes ryg på plads.