Sen kastrering - erfaringer?

Hej KG

Jeg søger lidt erfaringer med katte der er sent kastreret.

Jeg har en hankat på knap 3 år som er intakt. Han har altid været fin harmonisk men det er han ikke rigtig mere. Han er begyndt at strinte en hel del. Vi har prøvet lidt forskelligt efterhånden og er landet på kastrering. Er der en rimelig chance for at han holder op med sit strinteri?

Nix, det er laaaangt fra nogen garanti. Også derfor det er så pokkers vigtigt hvis man ikke ønsker en fertil hankat med alt hvad det indebære - få de kogler væk med det samme! :slem: Så slipper man for gråhår af at have en der strinter i hele hytten.

Pøj pøj

Ingen garanti, men en rimelig god chance for, at det stopper. Vores Bastian blev kastreret som 5-årig på internatet, og han har aldrig strintet hos os. :slight_smile:

Ofte stopper de nemmere hvis de samtidig flytter. Det kan være han gør, det kan være han ikke gør. Det eneste der er sikkert er at jo længere tid der går inden han bliver kastreret, jo større er sandsynligheden for at han bliver ved :slight_smile:

1 Synes om

Jeg har beholdt mine hanner efter de er færdige i avl og kastrerede. Den seneste blev snippet for en uge siden. De andre er holdt op med at strinte (den ene havde det charmerende kælenavn “sprinkleranlæg” med det er stoppet. De vil dig gerne servicere hunkattene når de løber så det skal du overveje om du vil have.