Sigga har sukkersyge :-(

Så kom blodprøvesvarene og Sigga-missen har fået sukkersyge og har i øvrigt lidt nedsat nyrefunktion :frowning: Jeg er lidt i chok ligenu. Min lille misse-pige! Men hvor er jeg glad for at jeg insisterede på at få taget blodprøver, selvom dyrlægen mente at hun bare var lidt stresset. Det hang bare ikke sammen for mig. Og det var jo desværre så i hvert fald heller ikke hele historien. Så nu har jeg en tid til os i eftermiddag, så jeg kan blive oplært i at give hende insulin. Øv hvor er jeg bare ked af det:ked:. Jeg skal jo have Sigga til hun bliver mindst 20. Men så må jeg jo håbe, at hun får det bedre, når hun kommer i behandling.

:kram:

:kram:

Øv, søde - det er jeg ked af at høre :kram:

Hvis hun accepterer at få insulin kan du jo heldigvis have hende i mange år endnu, så lad os :kryds: for det.

:kram:

:kram:

:knuser: til dig og Sigga. :hjerte:

:kram:

Øv da også. Jeg tror du skal kontakte Louise “louise og buster”…Buster har nu levet fint med sin diabetes i nogle år. :slight_smile:

Louise ved alt, der er værd at vide om diabetes hos katte.

Der er også denne danske fb gruppe om kat med sukkersyge https://www.facebook.com/sukkerkat.dk

Åh øv Trine. :frowning: Jeg håber dig og Sigga får helt pote i handske styr på det med insulin. :slight_smile:
Jeg har haft sukkersyge kat for mange år siden, og har selv sukkersyge. Skulle jeg kunne hjælpe med noget, selv om tiderne er skiftet med behandling af katte, så skriv endelig.
Kunne evt være hvis du ville have hjælp med når hun skulle stikkes i starten osv.

:kram:

Hvor er jeg ked af at høre det, Trine :frowning:

Men når du nu kommer dig over chokket, så kan det jo behandles, så hun kan leve et godt liv i mange år. Louise fra louiseogbuster er nævnt, og jeg er sikker på, hun hellere end gerne vil rådgive dig og fortælle om sine erfaringer. Så vidt jeg ved, så har Buster haft sukkersyge i lang tid og har det godt.

Så fat mod! :slight_smile: Og giv Sigga-pigen et lille klem :hjerte:

:ked:Åh nej.

:kram:

Jeg er sikker på at du og Sigga nok skal få styr på den sukkersyge, så hun kan blive min. 20 år!

:kram:

Ja, det er noget øv, men det er altid en lettelse at vide, hvad der er i vejen - især når der kan gøres noget ved det. Og det kan der i dette tilfælde - bare spørg Louise og Buster.

Det bliver sikkert ikke sjovt for nogen af jer de første par gange, men al medicinering bliver en vane med tiden - her kommer Snehvide selv to gange om dagen for at få sin stofskifte-pille…:slight_smile:

Fat mod, tag imod al den hjælp du her har fået tilbudt. Jeg er sikker på din pige vil trives fint i mange år fremad nu diagnosen er stillet og behandling kommer i gang :slight_smile:

Hvor er det træls for Sigga og Dig…

Som andre nævner har Buster og jeg 4½ års erfaring i diabetes hos kat…
Du er velkommen til at skrive eller ringe på 20789439 :wink:

Kram

PS Buster hilser og siger at det langt fra er verdens undergang - det lille prik i nakken to gange om dagen er ingenting… Og ellers er livet præcis som det var tidligt - bortset fra at han synes at maden er blevet bedre :wink:

Øv, men alligevel godt at du fulgte din mave fornemmelse og bad om flere prøver. Og selv om sukkersyge lyder som en træls og trist diagnose, så er den altså ganske nem at leve med.

Jeg havde max som også fik sukkersyge og det gik så fint med at give insulin to gange om dagen og også måle blodsukker.

Du må endelig sende en PB hvis du har sprøgsmål eller bare gerne vil snakke lidt om det.
Stort knus til jer begge.

Øv da, at du fik ret - men godt du holdt fast!

:kram:

Øv bøv… det er jeg virkelig ked af at høre. Men som andre allerede har skrevet, så var det godt du insisterede! Håber at dyrlægen havde så meget pli at h*n syntes det samme

-kramer