Sjove kattebilleder - altså jokes ;-)

Hva’ med en tråd med sjove billeder! Jeg har fundet lidt hist og pist :slight_smile:

Ha’ en herlig weekend :+1:

9 Synes om

og det kan ikke gentages for tit…
Kildeangivelse !
ellers er det brud på ophavsretten

Men når det er memes tror jeg simpelthen forlængst at kilden er forsvundet?! :thinking:

Jeg har selv lavet et par. Her er en med Fritzz:

6 Synes om

Klik her og se. - og bemærk sætningen “Må anvendes til ikke-kommercielle formål”.

Og så synes jeg at vi skal lade tråden omhandle det der var intentionen - sjove billeder/memes af katte :slight_smile:

2 Synes om

Ja, jeg messer godt nok ikke med nogen dér :wink:

2 Synes om

Det er ikke korrekt. Det er altid et brud på ophavsretten, hvis man gengiver andres immaterielle ejendom uden tilladelse. At sætte en kildeangivelse på gør det ikke lovligt - det er tilladelsen, der er afgørende.

Der findes regler for, hvor meget af en tekst man frit må citere od at angive kilden - men hele teksten må ikke gengives uden tilladelse fra ophavsmanden/kvinden.

2 Synes om

Som privatperson ville jeg ikke have skrupler ved at gengive en LOL-kat eller lign. Det ligger lissom i konceptet, at de er skabt til at blive delt.

Men i princippet - og for den sags skyld juridisk - er det jo en krænkelse af nogens ophavsret, hvis jeg gengiver billedet uden tilladelse. Og kommer der nogen, der kan dokumentere et krav på billedet, vil jeg nok have fat i den korte ende.

Det behøver ikke være den, der har taget billedet. Det kan også være ejeren af det site, der har offentliggjort billedet, der har erhvervet sig retten til det. Så selv om den oprindelige ophavsmand er forsvundet ud i glemslens tåger, kan ejendomsretten være overgået til andre.

Kort sagt vil der altid være en ejer, man skal bede om tilladelse.

Som admin er det ikke noget, vi kommer til at gå ind i. Det kan vi ikke overkomme at være politi for, og I er hver især ansvarlige for det indhold, I poster. Kommer der nogen og gør krav på indhold, der er postet på Kattegale, vil vi fjerne indholdet. Et eventuelt efterspil bliver mellem ophavsmand og brugeren, der har postet indholdet.

Og så ikke et ord mere om ophavsret :slight_smile:

4 Synes om

Tak for at der ikke skal køres mere i dette - det er helt ude af proportioner, og i starten troede jeg egentligt at Jim lavede gas … men den/de manglende smileys fortalte noget andet! Jeg har arbejdet med It i 22 år, dette gør mig ikke til ekspert i copyright mm., men jeg har aldrig i den tid hørt om nogen der på noget tidspunkt er blevet kontaktet af advokater fordi de har lagt memes i forum tråde, aldrig. Jeg er medlem af mange fora, Fotostart, Nordisk Våbenforum, flere musiker fora, politiske fora - og mange andre, og jeg har ikke nogensinde oplevet noget som det her - og der bliver i disse fora postet memes i rigt mål! Her er ikke tale om at lægge billeder op som har påtrykt ophavsret/copyright eller som åbenlyst er professionelle billeder som man kan mistænke er ‘stjålet’ - der er tale om memes som florerer overalt på nettet. Gad vide hvad Facebook og Twitter gør!

Jeg synes ikke den her tråd er så sjov som den var tænkt - den er i hvert tilfælde godt og grundigt ødelagt, så for min skyld kan admin roligt slette den eller flytte den et andet sted hen end under ‘Hyggesnak’, jeg har ikke tænkt mig at bidrage mere til den.

Man kan i stedet selv gå ind på http://icanhas.cheezburger.com/, eller ind på undersiden Cats N' Kittens - Cutest Cats On The Internet - Cat Pictures - Cute Kittens - Cheezburger .
Cheezburger-siden er den originale kilde til mange af disse memes, og deres adresse kan ses nederst på billederne postet af @Roadhouse
Ps, nr 4 kat, den med “murder button” hedder Loki, og er en instagram stjerne. :wink:

Der er også http://stuffonmycat.com/, http://www.lolcats.com/, etc…

Her en en af min datters kat Bella

3 Synes om