Skal jeg være overbærende. selv om det pisser mig af

lørdag bruger jeg 40 kr for at hente min mors bil på hendes bopæl, jeg bruger flexbil for tiden da den bil jeg plejer at bruge er på værksted…jeg tager mig den frihed at køre 10 km omvej hjem for at handle nu jeg har en bil til rådighed…næste morgen søndag skal jeg hjemmefra kl 8.30 for at hente min mor i lufthavnen, jeg bruger et par timer på det godt og vel og hun brokker sig over at jeg ikke har min pc med så hun kan tjekke hendes netbank, jeg siger så jamen så må jeg jo komme ind i morgen, igen 40 kr til en flexbil ind og 40 kr hjem, nå jeg siger så ved middagstid at jeg godt kunne tænke mig et stykke smørrebrød fra slagteren, bare 1 stykke med rullerølse, ikke røget ål eller noget dyrt, og hun kører så efter det og kommer hjem med en pakke coop rullepølse, for hun havde jo brød og desuden havde slagteren ferie…ferie i april …hmmm jeg googlede nej han havde åben til 17.30…jeg føler mig i den grad pisset på…for helvede konen kunne jo ha sagt at hun ikke ville ofre 1 stykke smørrebrød på mig…men hun valgte at lyve…er jeg i min gode ret til at være sur

Jeg synes det lyder til at din mor måske mangler lidt fornemmelse for at taknemmelighed er en god ting at vise i visse situationer. Jeg ville måske overveje “ikke at kunne” næste gang hun skal have hjælp

2 Synes om

Hvor gammel er din mor, hvis jeg må spørge?

hun fylder 80 her i efteråret, men hun er på ingen måde dement eller noget og fejler intet, hun har lige været 10 dage i tyrkiet med en 70 årig svigerinde…og hun havde gaver med hjem til os alle, jeg fik en billig deo og en magnet med en kat, og min nevø fik en karton cigatetter…hun deler bestemt ikke sol og vind lige i mine øjne

Jeg blev faktisk så vred at jeg hængte en hundredekronerseddel på hendes køleskab og en post it med skriften smørrebrødspenge

Min mening…ja hun er smålig.
Du kan “desværre” ikke hjælpe hende næste gang.

3 Synes om

hun klarer sig nok de 14 dage, jeg kommer jo og klarer regninger hver måned lige inden d 1. som jeg plejer…næste gang vælger jeg KUN at ordne bankting, og jeg vælger at komme på et tidspunkt hvor “man” ikke spiser…det skal dog være indenfor telefontiden for den lokale kro da jeg skal booke hendes fødselsdagsmiddag