Slynger og vikler

:see_no_evil: For at fordrive ventetiden har jeg købt denne lækker sag (fastvikle) pussycat :laughing:

3 Synes om

Hvor er den smuk! :heart_eyes: Jeg elsker at slynger og vikler er blevet mainstream. Sådan var det bestemt ikke da jeg begyndte at slyngebære mine pseudotvillinger for 15 år siden. Dengang fik jeg maaaange blikke og kommentarer med på vejen. :slight_smile:

1 Synes om

Ja og trods det får man stadig ét blik med på vejen og “Ej se der sidder én baby” :joy: det er sikkert mere normalt nu men forsat ikke noget der præger bybillede i stor stil så folk bliver ofte lidt overrasket. Men skønt at bære ER det altså det burde flere mødre/fædre altså prøve. :heart:

:see_no_evil: Jeg har så mange bære dimser efterhånden. Ringslynge, strækvikle, fastvikler, Onbu, Mai dai. Ect. :crazy_face:

1 Synes om

Ja, det løber hurtigt op. :smile: Jeg havde vikler, rebozoer osv. men mine favoritter var en lommeslynge, en ringslynge i silke og senere, da jeg fik min yngste, mine elskede Kleinsmekker mei tai’er. :smiling_face_with_three_hearts:

Min lille Sigurd i Kleinsmekker Sigurd.

4 Synes om

Åhhhhh :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 Synes om

Vi var afsted til Ferie For Alle messen i Herning d. 23/2, der havde jeg også taget min fastvikle med, fordi jeg ved Villiam ikke gider være i barnevognen en hel dag… og hold nu op nogle blikke jeg fik på vejen - der var bestemt nogle mellem der syntes det var noget moderne pjat… :joy: men jeg ELSKER min vikle - den er langt bedre for både mig men også for Villiam… jeg har så også to almindelige bæreseler, men jeg bryder mig ikke om at bruge dem da jeg føler mig klemt i dem, og føler heller ikke Villiam sidder helt så godt i dem som han gør i viklen… :smiley:

Og folk kiggede også noget skævt når jeg lige stillede mig ind til siden for at få viklet den rundt når han skulle i den at sidde…

3 Synes om

Det er nemlig så nemt og sundt. Vi har ikke bil, så jeg brugte rigtigt meget bare at smide ungerne i slyngen og så hoppe på bussen/toget. Det var meget lettere end at skulle have en hel vogn med. :slight_smile:

2 Synes om

Og så er der os med to børn hvor folk spørger - hvor er jeres barnevogn :joy: vi fik en til den første den blev kun brugt til nogle få gåture og så solgt og nr to ingen. Min mand bære nemlig lige så meget som mig… Og ja folk bliver altså lidt hov hvad er det.

Glemmer ikke da vi var inde og kigge køkken havde jeg den store på ryggen først efter 15min opdagede ham vi snakkede med hun sad der han troede det bare var en taske :joy:

6 Synes om

Yogi gav også anledning til mange grin da han øvede sidste år, han ramte kun 1 gang og de gav 6 killinger :tihi:

Det er simpelthen en geniale ide, min svigerdatter har også brugt den, de har haft 2 ørebørn, det var rigtig svært med Johannes, han kunne ikke sove liggende, så den eneste søvn han fik var når han hang på maven af mor i viklen:grin:

Dm der fordømmer har enten ikke haft børn, eller også har de fortrængt alle de situationer, hvor det ikke lige var så spændende at være forældre. synd for dem at de ikke bare kan glæde sig over at der dukker nye ting op som gør livet lidt lettere som forældre :slight_smile:

jeg garantere at de samme mennesker når de ser noget fra afrika, syntes det er så smart at kvinderne gør med baby/barn i en vikkel :dohdoh:

1 Synes om

Fantastisk dejlige billeder. :heart_eyes:
Slyngning er bare guld! :thumbup:

2 Synes om

Nyt og nyt :wink: Er det ikke rundt regnet sådan de altid har båret deres børn i Afrika, Asien og Sydamerika - er det ikke bare ret beset gammel vin hældt på nye farvestrålende flasker og solgt for mange penge til VestEuropa? :wink:

Jeg er sikker på det er genialt, barnet er tæt på moder/fader, kan mærke hjertet og får varmen - what not to like.

3 Synes om

jo netop,(skulle nok have formuleret det anderledes; men det er jo tidlig på dagen :tihi:)
men at nu vi nu også lære af dem og ikke bare omvendt. ja tror ærlig talt nogle ser det som en skam ellers ville de ikke reagere sådan, men se bare med for tidlig født, der har de også lært at jo mere de er nær mors hjerte jo bedre :heart:

Her har Rune brugt viklen til at have Birk hud mod hud mens hans stod ved computeren eller støvsugede.

Vores største problem ved det er, at den er noget besværlig at få bakset på. Så vi synes ikke, vi får den brugt nok. Den kommer kun frem, hvis det er planen han skal sidde i den i længere tid.
Jeg kunne virkeligt godt bruge et nemmere alternativ, når jeg skal bære på ham herhjemme - han er en stor dreng, og jeg bliver altså ikke stærkere i ryg og arme (eller mine dårlige led) i samme takt som han vokser.

(Og måske skulle bære-indlæggene flyttes over i egen tråd?)

3 Synes om

Sådan havde jeg det også i starten - føj jeg syntes det var noget så bøvlet at få viklet rundt og bundet osv… men efter nogle gange, så gik det hele meget nemmere… og nu vil jeg ikke undvære den - bruger den stor set hver eneste dag, og især til ferie messen var den altså guld værd… :smiley:

1 Synes om

:joy: Nu vi har en tråd, så kan jeg da lige vise min smukke RS som jeg lige har solgt. Den var så smuk men desværre fik jeg ondt i min skulder efter hun blev større og lillesøster er en tung basse også.

Og så har jeg vist lige sendt min Mei Tai på ferie hos Lykke. :smirk: Så må vi se om i kan enes med sådan en.

3 Synes om

9 dage gammel lillesøster :heart_eyes:

Og et hvor hun er 14 dage og med i skoven.

5 Synes om

:crazy_face: Og Storesøster 14ish dage - åh tænk hun har været så lille. Og her begyndte mit bære eventyr. (Strækvikle) den måtte hurtig skiftes ud :see_no_evil: da den ikke er god når de bliver bare lidt ældre.

4 Synes om

Uh lillesøster ser ud til at være en stor pige… Må jeg spørge hvor stor hun er nu og alder? Syntes ofte min dreng ser micro ud ifht andre babyer :pensive:

1 Synes om

Begge piger vejede faktisk næsten det samme ved fødsel.

M: 3950g
I: 3800g

Lillesøster er 14uger og vejer 7,2kg :scream:
Storesøster vejede kun 6kg

:see_no_evil: Hun er nemlig en god basse men også laaaang

Okay, så er hun større end min dreng… Han er pt 75 cm lang, og vejer 6,5 kg… :see_no_evil: Monster lang og slank… Han vejde 3510 ved fødslen…

1 Synes om