Tægeland

Så er tægeland aktuelt her igen! :hmpf: Vi har vores egen lille skov, hvor kattene løber frit. Sidste år som var det første her, kom de hjem med mange tæger. Og nu er det startet igen. Fjernede 7 tæger på Fiona til morgen!
Jeg er sku ik meget for at de skal have “gift” i nakken de næste 6-7 måneder. Er der nogen der kender til nogle alternative midler? Og hvis ikke hvilke af de konventionelle vil I så anbefale. Jeg er med på at de fleste her måske har indekatte, men jeg har hørt nogle tale om fritløbere. :slight_smile:

Bravecto spot on virker. Det skal i nakken. Det er på recept. Og det er dyrt.

Jeg kender ikke andre produkter, som virker mod tæger.

2 Synes om

Til gengæld skal det kun bruges hver tredje måned.

2 Synes om

Okay det ville være rart ikke at skulle give det så ofte? Er det noget meget kras noget?

Det er ikke mit indtryk, at det er værre end de gængse midler, der skal gives hver 4. uge. Men jeg ved det ikke. Jeg har ikke selv brugt det, men hjalp min mor med at give det til deres kat. Han reagerede så godt nok, som om han var blevet skudt i nakken, men det gør han hver gang. Det går over i løbet af et par minutter. Det er nok bare, fordi det er koldt og vådt :slight_smile:

1 Synes om

Jeg har en enkelt kombi inde&udekat. Han kommet tit ind med de små tarvelige “beep”. Han får omtalte Bravecto og den virker godt på ham / ingen reaktioner el. bivirkninger hos ham

Jeg har givet den til en enkelt af mine indekatte, da hun ikke vil tage comfortis-piller. Hun får dog voldsomme kløe-reaktioner af den, så hun tåler den i hvert fald ikke

1 Synes om

Vi bruger også bravetco, dog får vores kat og sønnikes kat, den til hund, ingen af dem har haft reaktioner på den

1 Synes om

Tæger er et fint lille insekt, som ikke er et problem :cool: Men flåter vil du nok godt fjerne :p:

Tæge (Stor løvtæge)

Skovflåt (nymfe stadiet)

9 Synes om

Tak for biologi undervisning Eva. :blush::wink:

1 Synes om