Tanker i april

TICAs definition af bicolor er anderledes: https://www.tica.org/pdf/publications/ucd.pdf s.17

“76.1.3 Bi-color pattern. A cat which has a colored head, back, and tail with white on legs, feet, underside, and lower flanks. A white blaze such as the inverted “V” pattern is often seen. Various markings of white and pigment may occur, but the cat is generally 1/3 to 2/3 white.”

2 Synes om

Ja, som Andreas så fint har linket, så er mit svar baseret på den generelle standard hos FIFe :slight_smile:

En anden gang ville en kilde være at foretrække i stedet for at slynge tilfældige procenter rundt.

Ericsson fik 10 sekunders straf for at torpedere Kevin i starten. Verstappen fik ingen straf for at torpedere Ricciardo. Og Kevin fik straf for en incident der ikke blev fanget på kamera, hvor han åbenbart ramte Sir (mener jeg det var). Som altid spændende dommerkendelser :+1::thinking:

Aiii, undskyld. Den kommentar skulle selvfølgelig i Formel 1 tråden. Tror bare jeg går i seng, for jeg er da vist ikke helt vågen :joy:

2 Synes om

Vi andre er vist heller ikke vågne for vi læser den og opdager intet :see_no_evil:

3 Synes om

Opdagede i aftes, at jeg har tabt en stor fyldning i en kindtand :confounded:

Alting kommer oven i hinanden lige for øjeblikket. Bilen skal have nye sommerdæk, og jeg venter stadig på den endelige regning for Asanis tandoperation. Dyrlægen lød, som om han ikke var sikker på, at forsikringen ville dække :worried:

hvilken dækstørrelse & har du hjul, eller skal de skiftes fra vinter til sommer…

Jeg regnede da med at du kunne den generelle standard udenad :p: Ej, spøg til side, men som standard angiver jeg ikke kilder på dagligdagssvar i tanketråden, medmindre der spørges efter det.

4 Synes om

Helt ærligt, Jim - lad nu være med at stille dumme spørgsmål. Det ved jeg da ikke! :hoho: Altså dækstørrelsen.

Jeg har lige fået sat sommerdæk på, og de sagde på værkstedet, at de skulle skiftes, når det blev lidt varmere. Jeg hørte ikke rigtig efter hans forklaring på hvorfor, er jeg bange for. Men jeg synes ærlig talt, det er lidt ringe, at de fortæller mig det, når de sætter dem på - i stedet for da de tog dem af. Så havde jeg haft en chance for at spare lidt penge sammen til det :frowning:

Men nu har jeg fået et Falck-abonnement, så det er slut med Kia-værkstedet. Der indgår både dækskift og opbevaring og alt muligt andet (en månedlig vask bl.a.), og et års abonnement er billigere end 2 x dækskift og opbevaring hos mit nuværende værksted. Som jeg burde have skiftet ud for længe siden - i hvert fald efter garantien udløb.

Omkring nye bildæk er der et velfungerende marked. Dvs. at det kan betale sig at ringe rundt til forskellige dækfirmaer og bede om tilbud. Men det forudsætter selvfølgelig, at du kan specificere dine krav.

https://fdm.dk/alt-om-biler/udstyr-sikkerhed/daek/forsta-informationerne-pa-daek

Og lad være med at købe de billigste dæk, som ikke kan bremse i regnvejr. Køb en testvinder. F.eks. Michelin eller Continental. :grin:

nu var det fordi at en af mine mekker venner har en 15-20 sæt nye både vinter og sommerdæk stående …der er så den hage at hvis man køber sådan et sæt og derefter kører til sit lokale (h)julecenter siger de HOHOHOHOHO og forlanger en flad tusse for monteringen …så det var s’mænd bare hvis nu Ingrid havde 4 hjul uden gummi kunne hun mååååååske få et sæt billy mont. osv…hvis der var et sæt der passede i størrelsen og det ikke skulle være babu babu

Næh, det haster ikke. Jeg har taget nogle billeder af mine hjul, som jeg lige skal kigge på. Forhåbentlig kan jeg læse indskriften.

EDIT: 165/60R14 75H

165 = 16,50 cm brede
60 = 6 cm høje fra fælg
R14 = 14 tommer

1 Synes om

165/60 r14 er størrelsen, 75 er loadindex og H er hastighedskoden
75 er lig med 387 kg og det tal skal være større end det enkelte hjuls maximale akseltryk
H står for max 210 km/t
165 er bredden på dækket, 60 er (profil)højden og 14 er størrelsen i tommer
now…for at din mekker ikke tørrer dig…mål dybden på dit dækmønster, minimum skal det være 1.6 mm - under det er grund til at tabe pladerne, er det over 3 mm kører du bare videre

1 Synes om

Har lige haft begge katte på vægten, Blua vejer 4480g, før 4200g og Cookie aka småkagen vejer 4300g, før 3800g.
Det er det højeste de har vejet til dato. Mor er stolt :wink:

2 Synes om

Sjovt - for ud fra dine billeder ville jeg ha’ gættet på, at der var større forskel på dem…

Orier snyder meget. Nogle er af beton og andre har fugleknogler. Min visuelt største pige er lettest. Hun er smallere over brystet og mindre muskuløs, men det skal man se nærmere efter for at opdage

1 Synes om

Der er nemlig stor forskel og de er nok også tungere end man tror.
Småkagen er efter Anne P.’s Sami så hun er en god robust pige. Og så æder hun som om det var hendes sidste dag :besvimer:
Blua er af den lidt mere spinkle, lange og elegante type og er klart højere på benene end småkagen. Ja, Anne, Sami er ikke elegant :tihi:

1 Synes om

IKKE LÆNGERE RELEVANT - PANTHENOL ER BESTILT
Dav.
Måske I kan hjælpe mig. Jeg skal bruge en fed salve, og købte for nogle år siden to tuber i London hvorpå der står Bepanthen - og det er/var fantastisk. Jeg kan se at det koster det blege i Danmark, men er i tvivl om Panthenol salve er noget lignende, det er nemlig betydeligt billigere! Nogle bud?