Tanker i april

Ja, meget interessant, tsk for deling :ok:


Jeg bliver simpelthen nødt til at spørge kattegale-monopolet… :crazy_face:
Er vi dårlige medborgere i kommunen siden vi anser ovenstående som ok adgangsmuligheder for skraldebilen? :expressionless:
Vi har fået brev fra kommunen om adgangsforholdene skal bringes i orden… jeeeeezzzz men vi kan da også bare stille spandene ud på vejen, gøre tømningen usikker for mændene og sige skralde bilen ikke må køre ind på pladsen (som iøvrigt er lavet til lastbiler) :laughing:

du sender bare billedet til teknisk forvanskning med krav om en uddybende forklaring

3 Synes om

Jeg har længe været kørt fast i det med den varme mad, og spist nogenlunde identiske retter i lang tid - kræfterne rækker ikke til så meget.

I sidste uge var jeg så heldig at vinde 1.000 kr til retnemt.dk, som leverer måltidskasser.

Får første kasse i dag, og selvfølgelig vegetarisk. Har bestilt til fire personer, så håber at der er til fire dage.
Det med at lave til 3-4 dage og fryse halvdele er ligesom blevet min måde at gøre det på.

3 Synes om

jeg ville klart gøre som Jim foreslår - billede afsted til TF og så få en detaljeret beskrivelse af hvad helt specifikt de vil have ændret.

Umiddelbart vil jeg tro det er det løse grus der har fået skraldemænd til at klage - men ja det kan også være 17 andre ting :thinking:

Jeg skal have en lille stand på TICA udstillingen i den kommende weekend - og skal på yderligere en udstilling weekenden efter, hvor jeg sikkert også kan komme af med noget - så jeg har i et stykke tid været i gang med at lave produkter (en del af det vil også være til salg på Racekattens Birkerødudstilling i maj).

I går lavede jeg en sød lille teaser top, der passer perfekt til årstiden :heart_eyes::grin:

2 Synes om

Balladen er at det er grus. De vil faktisk have de skal stå ved vejen, hvor der er fast underlag. sikkerhedsmæssigt er det dybt godnat set udfra den tunge trafik og at vores hus ligger umiddelbart efter en kurve.
Men der er så meget jeg ikke forstår :slight_smile:

Har du snakket med kommunen?

Der er to led i organisationen af skrald: Skraldemanden og kommunen. Når du får en klage, kommer den fra skraldemanden, og kommunen sender den bare videre til dig. Nu skal du så fremføre dine argumenter. Og kommunen skal evt. besigtige forholdene. Derefter kan man snakke sig frem til, hvor spanden skal stå osv.

Jeg har positive oplevelser med forvaltningen i vores kommune. De er ikke bare kontrollanter af borgerne, men lige så meget kontrollanter af, at skraldemanden opfylder sin kontrakt.

2 Synes om

Ja, sådan er der ude på landet. Vi bor 600 meter oppe ad en grusvej. Der kører alle mulige biler, inkl. skraldebilen.

Nej vi har ikke snakket med dem endnu, der var besked i eboks til morgen :slight_smile: Der kommer helt sikkert en korrespondance i gang.
Det er jo ikke for at kværulere men simpelthen fordi vi ikke helt forstår, hvordan det kan være et problem :slight_smile:
Gruset er meget fast som i rigtig meget og de kan køre både forlæns og baglæns hen til bøtten. Hvis chaufføren er god kan han køre så tæt på som 10 cm. :slight_smile:

jamen det er så noget med at spanden skal ha’ fast undelag…du finder 6 fortovsfliser og smider dem ned …færdigt arbejde

Den engelske er her hos mig også på Tysk :frowning:

Mon ikke det er fordi de netop ikke må køre ind i en privat indkørsel? Hvor jeg boede før kørte skraldebilen kun ned ad indkørsler, hvis længden oversteg et eller andet fastsat mål (lange indkørsler ned til gårde f.eks.) Ellers skulle man selv sætte skraldespanden helt ud til skel på tømningsdagen. Hvis min ikke blev flyttet de 5 m. ud til vejen blev den ganske enkelt ikke tømt.

1 Synes om

Jeg syntes de er vanskelige, men ved ikke om reglerne forskelligt fra kommune til kommune. Vi har aldrig fået klager, hellere ikke inden græsset blev fast foran fliserne.
Hos os bakker de op til skraldespandene

1 Synes om

Det lyder rigtig spændende - vil du sende en PB med link ?

Det kunne vi nemlig godt bruge hjemme hos os.

:woman_shrugging:t3: Vi har også grus og de skal endda helt ned til garagen og hente vores spande - vi har aldrig fået klager. :see_no_evil:

1 Synes om

Jeg ved simpelthen ikke om det er gruset eller indkørslen der er problemet :slight_smile: Det finder jeg formentlig snart ud af :slight_smile:
Fair nok, hvis de skulle slæbe spanden 100 meter i dybt blødt grus eller pladsen var umulig at nå for en skraldebil, men her har været vognmandsforretning, hvor der er plads og underlag til en lastbil med hænger kan vende rundt. :slight_smile: Som tidligere skrevet kan de (og gør) bakker op til spanden og hægter den på. :slight_smile: Jeg kan virkelig ikke se problemet :slight_smile: Men nu må vi se hvad de svarer :slight_smile:

1 Synes om

Fnis :face_with_hand_over_mouth: så kan vi lære det…
Balladen er ikke vores ordinære skraldespand men spanden til pap og plastic :crazy_face:
Den bliver tømt hver 4. uge mod hver 2. uge med den ordinære og på en anden dag.
Vi havde ikke trukket den frem som den på billedet i morges, så det var det brevet handlede om :grin:
Nu har jeg sat en alarm i min tlf så jeg husker hvilken dag jeg skal stille spanden med pap frem til afhentning. Jeg var heldigvis meget venlig men undrende i min henvendelse og ikke en brokr*v :laughing:

9 Synes om

er der ikke en SMS ordning du kan tilmelde dig ? …d r der her …og genanvending bli’r tømt på fredag…

Vi får sms når der bliver afhentet. :smiley: Så det er jeg ret sikker på man kan.