Tanker i august

Jeg vil en en Bounty bar :scream_cat:
Vi har sådan cirka alt andet slik i huset men det eneste min hjerne drømmer om er en Bounty bar…

2 Synes om

Kattene har fanget en solsort og slæbt den med ind på værelset :dohdoh: Hold da kegle et svineri, det laver :ahhhhhhh:

:grin:

22 grader inde i min stue. Det er lige til at klare. Men det er en stakket frist. Solen skal bare lige dreje lidt mere om det sydvestlige hjørne, så bliver det til saunatemperaturer.

Uhmm, 22 grader - det lyder dejligt :joy: Jeg har sydvendt stue samt soveværelse. Sol fra morgen til kl 18. Her bliver ulideligt varmt :fire::fire::fire:

Håber ikke det bliver for slemt hos dig i dag og i morgen :slight_smile:

Oops! I did it again. Stakkels Asani har tilbragt hele natten udenfor :ups:

Jeg undrede mig godt nok over, han ikke kom ind i soveværelset i morges. Jeg vågnede alt for tidligt og kunne ikke sove mere, og det plejer han lynhurtigt at registrere. Da jeg endelig stod op og kom ind i stuen, stod han uden for havedøren og ville ind. “Hvorfor bruger du ikke bare vinduet,” tænkte jeg. Vinduet inde på værelset har stået åbent næsten hele sommeren. Men altså ikke lige i nat.

Jeg hørte faktisk godt, han smuttede ud, da jeg var ved at lukke havedøren, men jeg tænkte jo, at han kunne komme ind ad vinduet. Så jeg lukkede bare. Men så er der nok også en god forklaring på, at Chili for første gang i meget lang tid sad i soveværelsesvinduet bag ved rullegardinet. Den stakkels kat - altså Asani - har jo stået derude.

Nå, han må forkæles lidt ekstra i dag :slight_smile: Han ser ud til at være ved godt mod - om end en anelse forvirret, lige da han kom ind.

5 Synes om

Her mens vi har haft tropenætter, har jeg droppet alle principper om, at altanerne er kattefri uden opsyn. Der har været åbent ud til om natten for at få ilt ind i lejligheden. det nyder især Ralf - når der er mer end 16 grader (så alle nætter i lang tid undtagen en enkelt eller to), så har jeg fundet ham på en stol med nullerput på derude hver morgen. Han SNORKsover og synes det er herligt at have altanen for sig selv :smiley:

Det er altså rart med så “velopdragen”/tilpas kat, som ikke synes han skal planke hegnet for at komme på opdagelse, men nøjes med at nyde det vi har :smiley:

8 Synes om

Bulder og brag og kraftig blæst - men ingen vand. Endnu.

EDIT: Der kom en lille byge. En lille bitte en - og nu skinner solen igen, så den er hurtigt fordampet …

Homemade kravlegård fixet :+1:

Naboen skulle af med en reol,haps den nappede jeg og skilte den ad på stedet, 1 stks side- og et stks topbræt skulle jeg bruge,resten smed jeg ud og vups, så der kravlegård til de små :relaxed: Nu venter vi bare på kradsebræt fra zooplus og lille kattebakke :relaxed:

12 Synes om

Smart lavet. :ok:

Men du skal dog regne med, at siderne snart bliver for lave, da killingerne hurtigt bliver eventyrlystne.

1 Synes om

:rofl: ja det tænkte jeg også, men når de kan det er de vel også store nok til at bevæge sig rundt over det hele tænker jeg? Eller er det ikke så smart? :thinking:

Nej, for så er det du får problemer med at de bruger alle mulige andre ting end bakken, når de skal lære hvad der er en kattebakke :slight_smile:

1 Synes om

:thinking: ja det kan jeg godt se… nå jeg finder nok på noget når de begynder at bryde ud :relaxed:

1 Synes om

Det hjælper i hvert fald for en tid og så må du jo tilrette.

Jeg havde noget af dette 3mm tykke mdf plade som jeg brugte som afslutning.

Det koster stort set ingenting, med andre ord sådan noget kan købes i alle byggemarkeder.
Det kan du jo så skrue på den stabile ‘kasse’ du har nu som en sideforlænger.

Ja det er ikke kønt, men det virker og det mest af det står bagved en reol.

1 Synes om

:rofl: ja det ikke det kønneste :see_no_evil:

Men det virker for nu og jeg går en tur i byggemarkedet og finder noget der kan forhøje “fort knox” tak for rådet :hugs:

2 Synes om

Det er så hyggeligt derude :cloud_with_rain: :umbrella::cloud_with_lightning_and_rain: :cloud_with_rain: :umbrella: :cloud_with_rain: :cloud_with_lightning_and_rain: :umbrella: :heart_eyes:

3 Synes om

det gav en go’ silene regn her i en 3 timer før det gav los, og så varede det kun 10 minutter…til gengæld rusker det godt nu, selv om Johanne er nedgraderet…

Det regnede en del her, men jeg tror ikke, det regnede særlig længe. Her til morgen blæser det ganske meget.

Jeg har sovet små 3 timer i nat. Først fik den afkølede luft kattene til at lege uafbrudt fra kl 3 til kl 5.30. Derefter stod Johanne op for at lege og det har hun så gjort uafbrudt siden da. Hun har taget vores 8 skraldespande og tømt en del af indholdet i gården. Både spande og indhold flyver rundt og larmer - til stor underholdning og nervøsitet for kattene. Det kan godt være vejr-folkene har sagt at Johanne har tabt pusten - de har bare glemt at fortælle det til hende :sleeping::thinking:

1 Synes om

Endte med at gå i seng og sov 3 1/2 time mere. Uhmmmm :sleeping:

1 Synes om