Tanker i Februar 2018

Vent du nu bare et par år …så glemmer du alt om fø’s dage …det kaldes effektiv fortrængning
Typos ? …kattefindeminebriller,com

3 Synes om

Det gør det da ikke mindre træls nu :wink:

Jeg har kun været til det med mus.

Der betød det, at man bare kom på dagen, udfyldte en seddel om musen og betalte. Så stod man i kø og fik musene bedømt.

Nej, jeg har aldrig selv haft mus, men lånte to af @Kasse, så jeg kunne prøve en gnaverudstilling :ups:

2 Synes om

Jeg kiggede på fife hjemmesiden.
Der er et i Helsinki her i weekenden,når man så kigger på klubbens side står der drive in show :thinking:
Så kom jeg bare til at tænke gad vide hvad det er…aflever katten i en luge og kør til næste luge og modtag dit certifikat :joy::joy::joy:

3 Synes om

Der oppe behøver du ikke blive på udstillingen… når katten er bedømt må du tage hjem…

Jeg kan ikke huske om de ikke også havde en Dyrelæge parkeret ved et bord ved indgangen, hvis nogle kom i løbet af dagen…

(Jeg skal derop om 14 dage på udstilling. Så derefter har jeg nok mere hukommelse om det)

Ok tusind tak for svar.
Det er meget smart at man kan smutte når man er færdig,hvis man har lyst til det selvfølgelig.
Jeg kan personligt godt lide at se Best in show.

Dengang jeg var der oppe for nogle år siden var Best in show på ingen måde så flot som herhjemme…
lige der var der en biograf agtig måde at være tilskuer og lige der var præsentation af kattene på ingen måde flot ( en mco hang under en arm og en birma blev strukket), men vi kunne godt høre på vores finlandske veninde at det ikke var normalen…

Men jeg tager der op på show om 14 dage og kommer nok hjem med en jeg vil udstille…
men jeg kunne dengang ellers godt lide deres udstilling

Hvornår lærer jeg det…
Gik lige ind i en debat på Facebook hvor en udbad sig litteratur for at katte kan leve vegansk…
En har sendt et link til en artikel på netdyredoktor hvor der redegøres for aminosyrer. Han mener at fordi der ikke eksplicit står animalsk kan de leve vegansk.
Jeg siger selvfølgelig det modsatte.
Og dyrlæge, vsp mm tager fejl når de siger at en kat ikke kan leve vegansk. For man har jo ikke ret fordi man er en autoritet.

:zipper_mouth_face::zipper_mouth_face:

2 Synes om

mod tåber kæmper selv de bedste forgæves. Men godt forsøgt!

Undskyld mig, men for filan hvor torskedum kan man være.
Se dog på hvad katte lever af i naturen - siden hvornår er de begyndt at være veganere???

SUK!!!

Med risiko for at nogen har svaret dig allerede (ikke sådan når man har 50+ ulæste indlæg i flere tråde, fordi man kun sporadisk har internet/PC adgang pt), så er det et koncept hvor ens race dømmes i et vist tidsrum (et par timer f.eks.) sådan at medmindre katten bliver NOM, så behøver man kun komme og være der i de par timer, så man slipper for at bruge en hel dag på det. Mig tiltaler det ikke (jeg synes det er ærgeligt nok med alle de mennesker jeg ikke når at snakke med når vi er der en hel dag :hoho: ), men de gør det indimellem i Finland :slight_smile:

Imorgen går turen til Randers, hvor min niece og jeg skal overnatte i Randers regnskov :slight_smile: Det bliver så godt.

7 Synes om

God fornøjelse. :slight_smile:
Min datter og min mand prøvede det for et par år siden. Stor succes! :thumbup:

2 Synes om

Du har prøvet det før, ikke?

Jo. :slight_smile: det var min nieces julegave fra min far,bror og jeg :slight_smile:
Hun har længe plaget om at prøve det igen.
Dennegang håber jeg at vi ikke skal sove ved et vandfald :smiley:

2 Synes om

tand

No shit, Sherlock :sherlock:

2 Synes om

KILLINGEFRÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆSSSSSSSS med missemor :joy::joy::joy::joy::joy::joy:

2 Synes om

I debatten om veganske katte på Favebook er der en der har linket til følgende artikel

Der står at af de aminosyrer kanne skal have skal to af dem være af animalsk oprindelse.
Svaret til dette er:
Det står der, men “Ulrika” forstår ikke, at disse aminosyrer findes i en vegansk udgave, da de kan fremstilles syntetisk. Det er præcis det jeg mente, når jeg sagde, at bare fordi en autoritet siger noget, så er det ikke sandt.

Med den holdning kan ingen dokumentation vel godtages, da det må komme fra en autoritet/forsker etc…
Jeg har skrevet at jeg har trukket mig fra debatten, magter ikke dette…

Det er symptomatisk for det såkaldt postfaktuelle samfund: Alt er til diskussion. Det er en generalisering, men den eneste autoritet, folk refererer til og anerkender, er sig selv. “Svaret er inde i dig selv,” som Svend Brinkmann skriver - og eftertrykkeligt gør op med, for det er jo rent nonsens. Men ikke desto mindre et pejlemærke for mange.

Så altså - den slags diskussioner er på forhånd dødsdømt. Det er sikkert fint, at der er nogen, der ind imellem stadig orker at tage dem, men man skal ikke gøre det, hvis man har temperament eller tendens til stress.

Det var også derfor, vi endte med at lukke KG’s FB-gruppe. Altså, fordi der var for mange selvbestaltede autoriteter.

3 Synes om

Jeg syntes egentlig det er ok at alt er til diskussion. Jeg syntes det er en fornøjelse at diskuttere.

Der hvor jeg virkelig står af er at der ikke hverken lyttes eller reflekteres. Mange på FB er så skråsikre at bare en brøkdel ville være nok.

Desværre er god gammeldags kildekritik i mange diskussioner fuldstændig ikke eksisterende og meget ender, som du også skriver, i “hvad syntes individet er rigtigt”.

Jamen holymoly noget kan bare ikke diskuteres eller føles eller fornemmes…

1 Synes om

Om ca 30 min er jeg igen hjemme hos pelsbæsterne. JEG-GLÆDER-MIG , det er helt vanvittigt så meget jeg savner dem lige præcis nu! Crazy catwoman !!!

6 Synes om