Tanker i Februar 2018

:blush:

Hvad gør du:

åbner for vandhanen

Eller:

tænder for vandhanen

Jeg har altid tændt – men fandt ud af i går, at de andre jeg var sammen med åbnede

:blush:

Jeg åbner for vandhanen og tænder derved for vandet… Undtagen når jeg blander rundt på ordene og ender med at tænde for vandhanen og åbne for vandet, hvorefter jeg bliver stærkt i tvivl om hvilken en af formuleringerne jeg egentligt havde lagt mig fast på var den rigtige.

… Jeg bruger nok lidt for meget tid på den slags vandvittige problemer.

3 Synes om

Jeg åbner også for vandet. Jeg forbinder det “at tænde” for noget med knapper (eller ild). Men min mormor åbnede altid for både tv og radioavisen, så hvad ved jeg :joy:

1 Synes om

Jeg bliver muligvis diskvalificeret som dansklærer, men man tænder/slukker da for lys - fjernsyn/radio og åbner/lukker for vandet

4 Synes om

I know, det er frivilligt arbejde. Eller er det? :surrender:

  • Men kan det virkelig passe det skal tage 1år+ at smide noget på en hjemmeside?
    Har sendt to katte tavler ind til Pawpeds, og fået bekræftelse på det er modtaget. Øv bøv…

Det er ikke min oplevelse det tager så langt tid.

Hende der opdaterer for Maine Coons i Skaninavien tager dage om det.

Jeg ville, efter ganske få uger sende en venlig mail mef bekræftelsen i.
Det lyder ikke rigtigt at det tager så langt tid.

1 Synes om

Det har jeg gjort, jeg fik jo mail samme dag jeg sendte dem at hun ville skrive tilbage når de kom ind - ventede 5mdr og skrev så tilbage på samme mail, om hun kunne sige noget om hvornår de kom ind da jeg skulle bruge dataen på hunkatten til en testparring - og den har jeg overhoved ikke fået svar på.

Skrev så igen her for 14 dage siden, og forsat ingen svar… Og den første jeg sendte til gik der én måned uden svar, så sendte til den næste på listen som er hende der skrev med det samme. Er lidt øv over det har tager over ét år og de stadig ikke er inde - da jeg bruger testparringen der inde fra.

øh, så er der godt nok mange ukendte aner i de to tavler,
Men ved ikke hvordan det fungere for din race, der stod 3 og skulle sørge for det til Kurilean, de to var helt stoppet og den 3 lagde kun de svenske ind.
I november fik jeg adgang til at ligge stamtavlerne ind og jan nogle tager da tid, når der er flere generatione der skal ligges ind, men det er max en dag vi snakker om, selvfølgelig skal der lige være tid i det daglige program, men stadig … 1 år :scream:

1 Synes om

Enig, og jeg er også helt klar over at de også har andet at lave - så det har jeg altså forståelse for at der er ventetid… Men er super øv over at ét år efter er de stadig ikke inde og har ingen udsigter til hvornår de overhoved så kommer ind. Men jeg har nu besluttet at jeg sender én mail til alle på listen med en kopi fra hende jeg har skrevet med, og blot beder pænt om at jeg ønsker at få dem ind på hjemmesiden og nu har ventet siden xx dato. :bebe: Så håber jeg én forbarmer sig og hurtigt får dem ind.

Kan se jeg rykkede Juni, August og December 2017 og så her for 14 dage siden - og har nu sendt en mail til de andre på listen og spurgt om én kunne have tid til at få de to hunkatte ind på siden da jeg nu har ventet ret længe på at få dem ind.

Så håber jeg at de kommer ind :bebe: og alt under 1år er jo en forbedring. :hoho:

Da jeg sendte Cookie ind, tog det kun en dags tid. Men begge hendes forældre er derinde, så det var jo hurtigt gjort. Men det var jo også en anden person som sidder med det. De har forskellige personer alt efter racer.
Det kan jo være at den som tager sig af din race har været udfordret af nogle andre ting.
Men ja, et år så er det vist ikke for tidligt at rykke :wink:

1 Synes om

Wauww det lyder jo til du har gjort alle de ting man kan gøre.
Jeg bruger også pawpeds til testparringer, så jeg kan sagtens forstå dig.

@Eva_K opdaterer du på pawpeds - kender du måske en anden vej for Juvena?

1 Synes om

“Han skal bare kastreres - det er en lille bitte ting”, siger jeg til mig selv. Jeg har prøvet det mange gange før, men jeg kan slet ikke vente med at hente Desmond hjem igen i eftermiddag :ups: Utroligt som en lille kat kan fylde i hjertet og i huset :hjerte:

12 Synes om

:kram:

Forstår dig…jeg er SÅ glad for, at begge mine var neutraliseret da de flyttede ind.

Han skal nok klare sig, den lille skat :blue_heart:

1 Synes om

Det må være så dejligt med en opdrætter, der ordner den slags, inden de flytter :ok: Jeg ved godt, det er et rutineindgreb, men hvor ville jeg gerne være fri.
Jeg stjal Desmond og spurgte først om lov senere, så den må hænge på mig selv :hoho: Asta og Desmond kommer begge fra en nabogård og har samme mor. Han havde to søskende, som jeg fik aflivet, da de var 16 uger pga. en defekt. Jeg tror, det er medvirkende til, at han er rendt så dybt ind i mit hjerte :hjerte: Mormis har de heldigvis fået neutraliseret for et par uger siden, så nu er det slut med killinger i min have. Og jeg håber aldrig, jeg kommer til at afsige en dødsdom over så store killinger igen :brist:

5 Synes om

Det er absolut ikke normalt, og ja det er frivilligt arbejde, men stadig… Der er dog nogle gange lidt kiks, vi har nogle der står på listen over folk der taster ind, som faktisk ikke gør det længere. Jeg har flere gange rykket pawpeds-folkene bag siden, samt også dem der ikke taster ind længere om vi ikke kan få dem fjernet, så folk ikke skriver og venter forgæves, men no luck so far med den ene (den anden som ikke har været aktiv i 5-7 år lykkedes det mig at få fjernet for et par år siden). De fleste EUR folk ved dog heldigvis godt nu at de bare skal skrive til mig :slight_smile:

1 Synes om

:p: Så du siger jeg blot skal skifte race så jeg kan få katte der ind. hahaha

Ej, men helt ærligt jeg er ikke utålmodig og har altid haft en forståelse for at 3 måneder kan der let gå netop fordi det jo er frivilligt - men at det er SÅ svært at få to katte ind er bare så øv. Men tja jeg må bare vente og se om nogle svare på den mail jeg nu har sendt til alle på listen, det der bare er mest øver er jo hun netop svarede mig med det samme da hun fik mailen at hun ville sætte dem på siden når hun havde tid - men come on 1år så kunne hun jo skrive hun ikke havde tid og henvise til en anden eller bare i det mindste svare på mine andre mails hvor jeg spørger til hvornår jeg kan regne med de ca. ville komme ind på siden da jeg super gerne ville bruge deres data…

1 Synes om

Jubii :dans:

https://pawpeds.com/db/?a=s&p=sbi&name=juvena&o=ajgrep&g=4

Så er Elysia & Chihiro kommet ind.

5 Synes om

Godt for dig at de endelig kom ind.
Til den tålmodige :grinning:

1 Synes om

I GUDER! Jeg er ved at være mør nu. Jeg elsker killinger men de har nået den alder hvor de trænger til nye udfordringer…
Der er NOGEN der lige har genstartet min PC fået den til at opdatere og har fået slået hjælpetale til. dvs… ALT jeg foretager mig bliver sagt, formentlig for synshæmmede, jeg anede ikke den kunne den slags, og endnu værre jeg aner ikke hvordan jeg slår det p** fra igen…
Nå men siamesere er noget af det dejligste der findes… De er i hvert fald udfordrende :joy::roll_eyes::stuck_out_tongue_winking_eye::heart_eyes:

6 Synes om