Tanker i Februar 2018

:blush:

Tak, Katrine – så må jeg bruge min håndcreme lidt mere.

Har heldigvis kun creme uden parfume og parabener, så det går nok hvis de får lidt i pelsen :blush:

Smager lige selv på det, hvis det smager helt forfærdeligt må jeg tage et par vanter på, for når de kommer og vil nusse skal de ikke gå forgæves. :grin:

1 Synes om

Jeg bruger en uparfumeret fedtcreme fra apoteket på hænderne, hvis det gnistrer for meget, når jeg nusser kattene. Den har de ikke noget imod :slight_smile: Min normale håndcreme kan de nemlig ikke lide.

1 Synes om

:blush:

Tak igen, Katrine – jeg bruger udelukkende Tusindfryd fra Irma, både til personlig pleje og rengøring.

Har lige smagt på det :grin: og det er ikke slemt, synes jeg.

SÅ godt med dét råd, for det er lige så det slår gnister når jeg nusser med dem :grin:

Mon ikke sådan en smuk Rose egentlig fortjener sin helt egen tråd.
Det duer da ikke vi ikke kender alle detaljer om hende og hvordan hun valgte at bo hos dig.
Jeg aner en fin tråd :slight_smile:

18 uger - så er hun jo bare en “wee lill baby” :heart_eyes_cat: :flag:

5 Synes om

Hmm. Det ser ikke ud til at min dreng når i skole denne uge. Han har været syg siden søndag med feber. I går uden, men slatten som en karklud. Nu er vi så vågne. Han med feber, hoste og snot. Alle hans fætre har været nede med det samme og ditto mormor. Nu krydser vi fingre for at vi voksne går fri.

  • vej ryddet
  • fugle fodret
  • fugle vandet
  • hårboller fanget
  • varm mad til vildmisserne
  • varm kaffefløde til vildmisserne
  • kold kaffe til mig
  • hva’ mangler jeg så …
2 Synes om

Varm kaffe?

2 Synes om

Kunststof er jo også en af synderne. Fx det, man har på fødderne. Jeg har et par billige plastikbadesandaler, jeg har på inde i huset, og de er slemme. Hvis jeg tager dem af, når jeg nusser kattene, er det slet ikke nær så slemt. Rågummisåler er dog ikke meget bedre, og så ved jeg snart ikke, hvilken type såler, man ellers kan få.

Så har jeg også fleecetrøje, jeg tit har på. Det er jo sandsynligvis også 100 % et eller andet acryl, så den bidrager også til, at jeg zapper kattene engang imellem - eller ret tit, faktisk.

Har dine katte huler og kradsetræer af kunststof? For så hjælper det heller ikke.

Man kan selvfølgelig ikke skifte det hele ud til bomuld :slight_smile: Så det er jo godt, hvis fugtighedscreme kan hjælpe.

1 Synes om

Det var da trist, Katrine. Og så lige nu, hvor du har fået arbejde, der betyder, du kan blive boende. Får du en erstatning for ekspropriation? De plejer vist ikke at være så store, at det gør noget :frowning:

:blush:

Tak, Ingrid – jeg hopper altid rundt i hyggetøj herhjemme = joggingbukser i netop fleece :grin: og hjemmefutter af plastic :grin: de dersens uhyggeligt grimme gloggs (staves)?? :grin:

De er såååå gode at gå i, så jeg har alt det forkerte på :grin:

Bøllerne har ikke kradsetræ// huler med plyds (syns de er så grimme) :grin:

Men heldigvis virker dét med håndcremen rigtig godt, har slet ikke fået stød siden i går – hurra!! :grin:

2 Synes om

:purple_heart: Tillykke med hende :purple_heart: hun er vel nok dejlig :purple_heart:

Hedder hun Rose, sagt på dansk eller Rose sagt på English :blush:

1 Synes om

meget af det med at få stød handler jo meget om fugt og at få afladet.
Vi får også konstant stød på dørhåndtagene her på kontoret - jeg går og aflader på alt muligt inden jeg rør ved dørene :tihi:
Men noget der virker kortvarigt er faktisk at spraye sine sko med hårspray hele vejen rundt - det gør simpelthen der kommer jordforbindelse på de der forfærdelige gummisko.
Mine vandresko er ikke så slemme til det, men mine løbesko får jævnligt et tyndt lag hårspray - for det virker :breakdance:

3 Synes om

Det er nemlig rigtigt at det handler om jordforbindelse, og der leder gummi ikke særlig godt. Tag evt hyggestrømper på i stedet for.
Her på arbejde render vi rundt i antistatiske sandaler (arbejder i en elektronik virksomhed) for vi kan ødelægge elektronikken med statisk elektricitet

3 Synes om

Jeg er jo lejer og ikke ejer. Så kommunen overtager udlejers forpligtelser overfor mig. Det betyder bl.a., at de skal genhuse mig, hvis de opsiger lejemålet med henblik på nedrivning. Men så langt er vi ikke endnu. De havde flere forslag til, hvordan man kan bevare/reetablere en bolig i den resterende del af huset, så jeg kan blive boende, men hvad der er muligt og hvad de beslutter aner ingen endnu.

Men jeg synes da, det er trist, at et hyggeligt gammelt stråtækt hus skal rives ned - og føler mig også lidt krænket over at en kommune bare sådan kan tage ens hjem. Jeg har trods alt boet her i 30 år af mit liv (Min opvækst og igen de sidste 13 år) :brist: Jeg tager det en dag ad gangen og venter på et udspil fra kommunen, når de har overtaget ejendommen.

4 Synes om

Snefri :grinning:. Nu håber jeg så bare at vejret er bedre i morgen - ellers går der for meget kuk i min planlægning.

1 Synes om

Ah, okay - jeg troede, du ejede det. At du havde arvet dit barndomshjem eller sådan noget, Men så er du måske i virkeligheden bedre stillet? Selv om jeg udmærket forstår din følelse af at blive krænket.

2 Synes om

Ja, man er ret godt stillet som lejer. Nedrivning er et af de få tilfælde, hvor man overhovedet kan opsiges. Men det kan så også gøres med kun 3 måneders varsel :blegne: Men jeg tror nu nok, kommunen er indstillet på at finde en fredelig løsning. I værste fald kan en lejer altid gøre indsigelse imod en opsigelse og så skal den for boligretten. Og taber man der, kan den ankes til landsretten (=en lang proces). Jeg har dog ikke grund til at tro, det bliver nødvendigt, men det er godt at kende sine rettigheder :hoho:

3 Synes om

Hvem er det man skal ringe til, hvis man finder hvidt pulver ved sin dør?

4 Synes om

Hvidt pulver - tag det indenfor og bliver det ret hurtigt til klar væske - så behøves du ikke ringe. Solen skal nok spise det hvide pulver… :wink:

1 Synes om

Har lige været i banken i det skønne, friske vejr :eight_spoked_asterisk:

Der var som altid kø ved hæveautomaten, og jeg henter penge til mig selv og min mor – så det tager altså lige et lillebitte, kort øjeblik.

Bag mig stod en meget-meget tatoveret ung mand uden overtøj – han var vel lige hoppet ud af sin varme bil.

Han begyndte at brokke sig over, at jeg var for længe om det – og at jeg sikkert ville tømme automaten for penge.

Selvom han lignede en, der spiser pigtråd til morgenmad – vendte jeg mig om og sagde:
“Ved du hvad, makker – hvis jeg har lyst til at stå her de næste to timer og hive mit kort ud og ind – så gør jeg det!!”

:grin: :grin: :grin: :grin:

Bagefter tænkte jeg, at folk sikkert er blevet slået ihjel for mindre end dét – og da jeg gik hjem, vendte jeg mig flere gange for at se om han kom efter mig.

:grin: :grin: :grin: :grin:

7 Synes om