Tanker i januar 2018

Sorry, tror desværre ikke det er opspind, det var virkeligt sygt det hun sagde :disappointed_relieved:

Jesus altså! Har godt hørt om hende. Især den 14 åriges beskrivelse er da helt forfærdelig!

Den er vist desværre god nok. Det er vist samme person der har ringet til flere i nogle af de store FB-kattegrupper, folk som havde katte til salg. Vedkommende havde vist ikke lagt fingre imellem. Det forlyder at det er psykisk syg person… og såvidt jeg husker forsøgt anmeldt til politiet.

Kram til dig. Det må ikke have været sjovt.

Jeg har også set det i nogle af kattegrupperne på FB, hun skulle bo på et bosted et sted på Fyn, og politiet er klar over det - hun er meldt flere gange.

:hoho:

This Vet Put Explanations Of 15 Common Cat Behaviours On His Cork Board, And It’s Hilarious

https://www.boredpanda.com/cat-maneuvers-explained-itsjayordan/?utm_campaign=ranked&utm_source=facebook&utm_medium=link

3 Synes om

‘‘Jamen det er jo hyggeligt!’’ Hold nu op Claus og jeg er heldige! Tænk at få den respons fra 3 venner, der bruger deres dag på ikke bare at slæbe (som var det vi havde bedt om hjælp til), men også lige hænger rullegardiner op, samler sengen, hænger tvet op og en lampe i køkkenet, mens de griner og pjatter og lover at hjælpe med de resterende lamper, når vi har de ting vi skal bruge :hjerte: Jeg er så taknemlig, de skal bestemt inviteres på bedre mad end den ellers lækre pålægskagemand de fik i dag, når vi er helt på plads!

10 Synes om

Har desværre prøvet det en gang tidligere, der blev jeg så rystet at de fik kørt den lidt for langt ud :ked:
Denne gang kom det ikke så langt, mine alarm klokker ringer lige så snart folk ikke præsentere sig., så jeg afbrød, hun ringede et par gange efter, men jeg tog den ikke og valgte at tjekke nummeret, og den er nu blokeret på min mobil

Men Indrømmer at det rystede mig at læse om hende, stakkels dem der har været udsat for hende :disappointed_relieved::disappointed_relieved:

Jeg har ikke haft en kæleputtesengekat siden 2003. Så snart jeg slukkede lyset så hoppede Chip og Chap ned og de har aldrig været sofaputtedyr.

Var jo så nødt til at aflive Chap i efteråret og siden er jeg blevet lavet om til kattepude :joy:
Theodor og Fiona sover hos mig hver nat helst på mig. Chip finder mig så snart jeg sidder i en sofa eller stol og hun er gigantkæle.

Virkelig underligt, men meget dejligt, som humøret i flokken og vaner har ændret sig efter Chap ikke er her mere. Han lå jo ikke i sengen eller sad hos mig, men et eller andet gjorde at han også ‘spærrede’ for de andre

1 Synes om

Jeg ved, jeg går imod strømmen, men - endnu engang perfekt service fra Zooplus/Postnord :slight_smile:

Bestilte i onsdags med GLS som leverandør. Fik besked om, at de var nødt til at bruge DPD/Postnord. Varerne stod i carporten, da jeg kom hjem fra arbejde i går. Det er 2. gang i træk, jeg har fået varerne i løbet af - ja, det vil så være ca. 2 døgn.

Alle 3 pakker var på over 20 kg (masser af grus!) Jeg gætter på, at det er det, der er afgørende for, hvilken leverandør der får ordren. Men for min skyld ingen alarm, når det ligefrem går hurtigere med Postnord.

4 Synes om

Det kan du faktisk have ret i :gruble:

Jeg snakkede med vores GLS-dame den anden dag (her havde zooplus lavet det lidt sjovt, så min ene forsendelse med 2 pakker var registreret, så den ene kunne jeg vælge, at de bare måtte stille, men den anden skulle have underskrift). Hun fortalte, at det er blevet indskærpet overfor zooplus, at GLS-medarbejdere ikke må løfte mere end 20 kg. Så vejer den mere, så skal den pakkes om.

Det kan være PostNord er lidt mindre ‘pylret’ over medarbejdernes rygge :wink:

1 Synes om

Det gør jeg i så fald også - har til dato ikke oplevet andet en levering til forventet tid fra ZooPlus.
Ved faktisk ikke hvem der leverer, men umiddelbart tror jeg det oftest er Postnord - som vi i øvrigt generelt er yderst tilfredse med…

2 Synes om

Det er nok ikke så sandsynligt. Jeg er ret sikker på, de har gode fagforeninger i sådan en statslig virksomhed :slight_smile: Men de har jo nok en anden forpligtelse til at tage imod varer af enhver art, end GLS har, og så har Postnord af samme årsag måske også det rette udstyr til at håndtere det med?

Jeg bestilte på et tidspunkt 150 kg grus hos Zooplus. Det kom i 5 pakker, og den stakkels GLS-mand måtte bære dem fra bilen og hen til min trappe. Ingen sækkevogn eller andre former for hjælp. Og det forstår jeg jo godt, hvis medarbejderne ikke vil/kan.

Der må næsten være forskel på hvor det er så, min sidste levering kom pakkerne med grus med GLS ( 3 pakker med 2 poser grus i hver), og den sidste med tørkost kom med PostNord. Men selv om de bare skal ca 2 m ( fra kantsten til min hoveddør) så har begge da sækkevogn med i bilen

Jeg har altså heller aldrig EVER problemer med levering - absolut ingen :slight_smile: Det er godt nok længe siden vi sidst har købt grus hos Zooplus; sidste gruslevering var en palle fra Petworld fordi en palle passer os bedst, og prisen var fin og dybest set kan vi også godt lide at lægge pengene lokalt, hvis vi kan - men anyhow når vi bestiller hos Zooplus, og det har vi vel nok gjort mange gange gennem årene, så er der aldrig, ever problemer med at få leveret. Sidst dukkede Post Nord godt nok også op med pakken, men vi har modtagerflex, som fungerer fint og de stillede bare pakkerne - no problem :slightly_smiling_face:
VH
Susanne

1 Synes om

Jeg har heller aldrig problemer men jeg får altid leveret på mit arbejde og så er det jo rundt med erhvervslevering

Jeg bruger ualmindelig meget tid på at “læse” de smås temperament… og hver eneste gang der er små i huset imponeres jeg over hvor tidligt man kan spotte de faktisk ret store forskelle hos dem :slight_smile: Jeg elsker det og jeg elsker at jeg på den måde har mulighed for at matche den rigtige killing til det rigtige hjem.
Lige nu er jeg glad for der er længe til de flytter, men med det kobbel er jeg heller ikke i tvivl om at jeg er mør når de er klar :smiley:

11 Synes om

Har du egentlig fået de sidste hjem Igen

Troede jeg kunne klare at læse Busters mindetråd, nu er der gået 2½ uge siden jeg sagde farvel…

Nåede halvvejs gennem det jeg havde skrevet, og nu græder jeg igen.

Stine og jeg nyder hinanden, og hun er fræk som en slagterhund, fuld af krudt (mon hun er en siataler i forklædning?) vi hygger og er ved at finde nye rutiner.
Stine er glad for at putte ved mig - men kun i stuen. Hun kommer ind i sengen morgen og aften, men sover i stuen.
Hune r begyndt at ligge i den seng i vindueskarmen som var Busters vinterplads - det er over den radiator jeg tænder for i fyringssæsonen.

Jeg er begyndt i at tænke om Stine skal have en legekammerat der kan følge med til hendes energiniveau - er dog ikke sikker endnu.

4 Synes om

Louise - det er mere end 4 år siden, jeg mistede min Buster, og jeg ka’ sgu’ stadig få grus i øjnene, når jeg tænker på ham… :cry:
Så hvis du spø’r mig, så er 2½ uge ingenting! :wink:

Forstår godt din overvejelser mht. Stine og mulig ny kat - har selv været der mange gange i det forløbne år, hvor Manse har været eneste kat på matriklen, men han virker til at trives fint med det (nok ikke mindst med at ha’ sin moar for sig selv…:smiley_cat:)

4 Synes om

Stine virker også til at trives i hverdagen, der er ikke noget der.
Det er mere fordi jeg tænker om hun mon mangler en at lege med, eller om hun er fint tilfreds med at lege alene. I sit tidligere hjem legede hun alene trods 2 andre voksne katte og en hund (Plejekillingerne i hjemmet gad hun ikke, og det er årsagen til at hun fik nyt hjem)