Tanker i januar 2018

Havde jeg nu bare husket at forny min lottokupon i går, så … Adam Schnack - Vi sælger boliger på en anderledes måde.

Og vi ved jo alle at ‘Fyn er fin’ :wink:

2 Synes om

Hugget fra gul og gratis, det er nogen lunde det jeg har. Det er pakket ned nu så kan ikke lige selv tage et billede

image

3 Synes om

Kan jeg få en tusse for det er det fint. Jeg bruger det aldrig og har ikke noget forhold til det selvom det var min mormors og morfars. Jeg har aldrig set det på bordet og tog det kun fordi det var synd at smide det ud.

Til gengæld har jeg nogle kongelys glad fra dem som jeg er rigtig glad for og som jeg bruger meget :blush:

1 Synes om

Du kan måske få mest for det, hvis du kan sælge det selv. DBA, Gul og Gratis, Facebook-grupper etc. En antikvitetshandler skal kunne tjene penge på det og sætter naturligvis købsprisen derefter. Et auktionshus skal have salær, som bliver trukket fra salgsprisen. Til gengæld kan du jo også være heldig, at der er flere interesserede, som så presser prisen i vejret.

Men du kan tage det med ned til Lauritz.com og få en vurdering af det. Eller - du kan faktisk nøjes med at sende dem et billede og fortælle, hvilke dele du har, og hvilken stand de er i. Så har du noget at gå efter, når du skal sætte prisen.

1 Synes om

½ vejs gennem 24 timers Daytona…
Christina Nielsen’s bil chrashede allerede før starten …kører igen, 8x omgange efter
Mag’s bil fik fuld service - nye bremser- med 14 timer tilbage…har netop pittet…3’er i klassen,1 omgang efter
Alonso…16
sjovt at en noob i F1, Paul de Resta samlet ligger på en 7’ende plads…ikke uden evner
kan streames
imsatv.imsa.com
hvis nogen har de tendenser …:stuck_out_tongue_winking_eye:

3 Synes om

:paw_prints: :paw_prints:

Hvordan mon man er kommet frem til, at en grå kat er en blå kat :grin:

1 Synes om

Den glæder jeg mig til at høre svaret på, for det bliver vi spurgt om rigtig mange gange :smile:

4 Synes om

:grin:

Jeg glæder mig også, Jeanette :grin:

1 Synes om

Mine lommetanker er, at grå katte kan være blå eller lilla. I hvert fald for mig er begge farver grå, men de har forskellige skær/tone i pelsen. Det er vigtigt at kalde dem noget andet end grå, fordi de to slags grå kommer fra to forskellige fortyndinger (af hhv sort og chokolade).

Samtidigt er en kold sort tabby (fx når folk har en gråstribet kat) eller en sort sølv tabby også grå (meget lys grå) i farven, så der er rigtig mange farver, der kan gå under ‘grå’.

7 Synes om

:blush:

Tak Lykke – lyder ok fornuftigt :ok_hand:

1 Synes om

Kram til dig og hende. Håber hun snart får rystet det af sig, for jeres begges skyld. Og selv om man ikke gøre for at sådan noget sker, så får man jo så dårlig samvittighed over det. :sur:

1 Synes om

Mine helt nye tanker (ja, de kommer så’en on/off - de frækkerter!) er rigtig glade - lalleglade, faktisk!

Og hvor jeg glæder mig.

Om ikke så længe skal Mussibisuen (min bil!) og jeg først til Aarhus og besøge min far og hans hustru, så direkte til lillebror og svigerinde i Ulfborg hvor jeg bliver i 2 dage - og så slutter jeg af med 3 overnatninger i Ribe :slight_smile:

Jeg glæder mig helt vildt til det hele, og tiden i Ribe skal gå med at fotografere løs - nu jeg har fået objektiverne til det. Jeg er bidt af Danmarks historie … og har aldrig været i landets ældste by - kikset.

Og så en lang vandretur fra byen og ud til vadehavet med en termokande varmkoptårkaf’ … det bliver godt :heart: Det må gerne være gråvejr/overskyet/iskoldt - og også gerne en enkelt byge … bare det ikke står ned i stænger hele tiden - tak :wink:

Jeg skal bo på 1. sal i en B&B 100 meter fra Domkirken :+1:

10 Synes om

Ribe er i den grad en perle - glæder mig til at se resultaterne af dit photo shoot… :thumbup:

1 Synes om

Så husk ikke at snyde dig selv for at vade alle de utroligt mange trin op i domkirkens tårn, det er noget af en udsigt deroppe fra. Nu er det desværre for tidligt i forhold til stære trækket, men ellers så er sort sol også virkelig en oplevelse :slight_smile:
Du har ikke så mange dage dernede, men Vadehavscentret kan også anbefales som et besøg værd udover at selve Vadehavet er. Det er jo vinter, men der er jo standfugle (nok en del i år pga den milde vejr), men går man ude langskatastrofevejen, så er der flere rigtig gode steder at komme i nærheden af højvandsrestepladserne, hvis fugle har din interesse. Det bedste sted tæt på Ribe er Øksen Lo, men det er lidt svært at forklare hvor det er, men næstbedste er ved Kongeåslusen, og den er nem at finde på et kort, så hvis det passer med højvande så kan det anbefales at besøge Kongeåslusen :slight_smile:

2 Synes om

Hej Eva.
Tak for de fine hints. Den med trappen har jeg luret på Visitribe.dk - dog går jeg kun derop hvis vejret er tørt med nogen sigt :wink:

Jeg kører fra Ulfborg - og tager afsted tidligt - så jeg satser på at tage landevejene og køre venstre om Esbjerg, og så ud mod vandet igen. Derfor satser jeg på at få en masse hav/vadehav med i bagagen allerede når jeg lander i Ribe. MEN ellers er min plan under alle omstændigheder at vandre fra byen og ud til Vadehavet. Fugle er jeg interesseret i når de er lige i min baghave hvor jeg har en bette chance for at få taget nogle hæderlige fotos af dem, men ellers er det ikke lige det der trækker. Kongeåslusen er også på min to-do liste … den skal jeg se. Men det primære for mig er Domkirken, Sct. Catharinæ kirke, Klostergård og så selve Ribe. Det er klart byen jeg skal ‘have fingre i’ - alt andet er sekundært. Som nævnt er jeg meget interesseret i Danmarks historie - og i særdeleshed middelalderen - og derfor er det jo altså en falliterklæring at jeg aldrig - som i virkelig aldrig - har set Ribe! MEN det skal jeg nu :slight_smile:

Hjemturen bliver noget af en tour-de-force, for der står jeg meget tidligt op og så kører jeg helt sydpå … måske lige et smut over æ’ grenz - for så at køre forbi Rens hvor jeg engang gik på ungdomsskole, så ned forbi Flensborg Fjord for at se Store- og Lille Okseø (den sidste har jeg været på koloni på i to omgange), hvorefter jeg vender dytten nordpå - kører over Fyn (via vestsiden så jeg kommer forbi Assens) - kigger forbi Torøhuse hvor jeg så lige vinker til Torø … hvor jeg også har været på koloni engang. Og SÅ hjem til Bjæverskov … og misserne (som er blevet passet af min genbo). Puha - jeg er allerede træt … så godnat - og 1000 tak for dine input :wink:

5 Synes om

Der er noget i mit køkken som siger bip og jeg kan ikke finde det!! :uha:

2 Synes om

Den kender jeg godt, den irritation!
Jeg gik i et par dage og tænkte at min tinitus da var gået amok, indtil Pernille overnattede - og hun kunne også høre hyletonen, som kom og gik…

Jeg fandt så ud af, at det var en spænding i min bluetooth højtaler, som gør at den hyler næsten overlyds-tone, når den ikke er i brug, men står til strøm…

Håber du finder det. Det kan ikke være en røgalarm, som trænger til strøm?

1 Synes om

Det er også de sk*de moderne køkkener - de spiller jo melodier og alt muligt, når opvaskemaskinen er færdig! I virkeligheden skal man først rigtig blive bekymret, når de IKKE siger bip… :wink:

3 Synes om

Nej, men jeg tænker næsten at det er noget som er ved at løbe tør for strøm, jeg ved bare ikke hvad det skulle være…

stegetermometer…ur…