Tanker i januar 2018

Man kunne også kalde det akut sorg :kram:

Og det er jo nok helt, som det skal være, når man har taget afsked med en nær ven gennem mere end 10 år.

6 Synes om

Selvfølgelig er det sorg…

“Akut nældefeber” er et udtryk vi bruger på internatet, når vi bliver meget berørte af den ene eller anden grund.

I går virkede det til at der var lidt mere ro på Stine, og hun nød at ligge ved mig på en anden måde end torsdag, hvor hun kun lå 10 minutter ad gangen.
I går lå hun indtil jeg skulle noget, og så kom hun igen.

Det var ikke vores sædvanlige dyrlæge der aflivede Buster, så vil gerne sende hende en mail med tak for god behandling gennem de sidste mange år. Det skal jeg gøre her i weekenden.

:sob:

Har det som dig, Louise :broken_heart:

Selvom jeg er så forelsket i de to små terrorister, savner jeg stadig Silke…

Vi må glædes over de mange gode år vi har haft med Buster og Silke :paw_prints: :paw_prints:

4 Synes om

Ja, vi savner de gamle katte.

Og så er det med at nye de katte der nu bor hos os.

Vi skal savne dem der ikke er længere

3 Synes om

:kram:

1 Synes om

For at være sikker på at der ikke går koldbrand i den er mit råd, at du lægger dig i aflåst sideleje og herefter amputerer tåen. HUSK masser af tøsejod på bagefter og et stykke Hansa plaster … :wink: Den vokser ud igen - så no worry.

Men ellers - masser af is på … og pøj-pøj med den :slight_smile:

PS. Jeg har bestået den udvidede førstehjælpsprøve - på spejderære.

1 Synes om

Aw!!

:kram:

1 Synes om

:kram: Sådan et tabt tager tid.

Da min første kat (efter jeg var flyttet hjemmefra) døde, gik der næsten ti måneder før jeg kunne bære at få en ny kat. For jeg ville bare have Hannibal, andre katte var mig ligegyldige. :disappointed_relieved: Sådan reagerede jeg faktisk også da min første barndoms kat døde, jeg var 13 og han var 14, så han havde været der hele mit liv. Den gang fik vi ny kat efter et halvt år, og det var absolut ikke mit valg og jeg var godt sur på mine forældre over deres beslutning. Men katte har jo deres egne meninger, og den nye killing valgte altså mig som menneske, så til sidst overgav jeg mig.:grin:

1 Synes om

Endnu en nat hvor jeg ikke kunne sove … faldt i søvn et sted mellem 05:30 og 06:00, hvor jeg overvejede at gi’ op og stå op igen
Stod op for ca. en times tid siden …
Jeg kan se det har sneet i nat, så vi nåede at få hvid jul alligevel (julen slutter i dag Helligtrekongersdag - Wikipedia, den frie encyklopædi) …

1 Synes om

Rune har lige vækket mig… Jeg ved ikke, hvornår jeg sidst af mig selv har sovet tolv timer :surrender:

Er tolalt groggy og rundforvirret…

Mens manden og den bette har hygget indenfor, har jeg været igang med at grave dumme mosegrise skud op. Og stampe jorden pæn flad igen. :hmpf: efter de første 50 er mine arme totalt færdige… Hurra for at flytte på landet, med så meget jord! Og de vil jo ikke gå i de fælder vi har sat op. :doh:

Er godt nok ved at overveje om man ikke skulle få sig sådan én bette sød ude/inde kat - som også kunne tage nogle af de mange mus. :hoho: nok fordi jeg blot kom til at kigge på internat siden og faldt over hende her.


https://www.dyrenesbeskyttelse.dk/adopter/kat/nordjyllands-internat/17nk-4-1071

:love: Åhh suk, men får nok ikke lige manden med på at hegne hele vores grund ind. :besvimer:

9 Synes om

Jeg har været igang med rengøring og tøjvask i dag. Da jeg var færdig, hoppede jeg glad i bad og efterfølgende ville jeg tømme opvaskeren. Men der skete et eller andet med min højre arm. Den gør ondt som bare po**er og jeg kan ikke løfte den uden virkelig kraftige smerter. Jeg kan ikke engang løfte et glas vand uden kraftige smerter. Har forsøgt at “strække” den på plads, rullet skuldre, arme osv men det hjælper ikke. Nu har jeg taget ipren og håber det hjælper. Gad nok vide hvad jeg har lavet :confused:

Hov - og det burde måske stå i sygetankerne. Sorry :slight_smile:

Rotator cuff måske …kan godt komme af nærmest intet …er det galt mandag, så få det chekket

Jeg vil absolut kontakte lægen, hvis det ikke forsvinder her i weekenden. Det gør godt nok niller naller og jeg føler mig enormt handikappet - kan intet med den arm :confused:

Bum bum, så blev der sørme lige købt én ny fødekasse til misserne. :hoho:
Har længe været træt af den vi har nu, da den kun kan åbnes i toppen. Og jeg gerne vil have en der kan åbnes både i toppen og foran. Så man kan komme ordenligt til hvis der er behov for det.

Nøøøjh hvor jeg glæder mig til at få den hjem. :grin: Og ikke mindst at få den i brug.

1 Synes om

Dumme, dygtige nordmænd buuuuuuuuuh :tihi:

God bedring Marianne :kryds:

2 Synes om

Så kigger vi endeligt rigtigt på kattelem ud til haven :smiley:

Det er som altid noget bøvl med størrelse - 13x20 virker så lille, men 20x30 virker så stor!

1 Synes om

Er der ikke noget med at bare de kan få hovedet igennem, så skal de nok få resten med? Deres hoveder er nok ikke større end 13×20 :joy::stuck_out_tongue_winking_eye: