Tanker i Juni

De er fantastiske… hvor har du fundet dem… jeg vil ha dem!

Nå, så er der måske også myg, der har været efter mig. Jeg synes ikke, jeg rigtig her set nogen herinde, så jeg troede, kattene havde fået lopper :yikes: Og at lopperne var så utilfredse med, at jeg behandlede kattene for lopper i sidste weekend, at de gik til angreb på mig.

1 Synes om

Jeg har en nullerputseng i soveværelset, som Fnuggi plejede at sove i.
Siden han døde i onsdags, har Alba sovet i den hver nat. Hun savner sin putteven. :broken_heart:

3 Synes om

Er der mon andre end mig der har krævet licensmoms tilbage ?

Nej men jeg har set det.

Hvad går det ud på? Jeg opdagede først for ganske nyligt, at der var moms på licensen, og det overraskede mig da en lille smule.

Jeg ved ikke det store om det, men har dette link

https://kraevlicensmomstilbage.dk/

Jeg fandt også linket og har tilmeldt mig. Men så vidt jeg kan se, kan man nemt risikere at få ingenting, selv om sagen bliver vundet.

Jeg har ikke læst det hele, har svært ved at rumme for meget i mit hoved, især ting jeg ikke selv er herre over, så ved ikke om jeg vil deltage.

Nå, jeg er jo ikke så tit herinde, så kom for sent med løveanbefalinger, kan jeg se. :smiley:

Lisbeth, jeg finder alle mine ting brugt rundt om på nettet. :slight_smile: Så det er jo også svært at anbefale noget, når man ikke lige ved, om der er noget til salg pt. :smiley:

1 Synes om

Jeg har 5 myggestik og er ved at blive drevet til absolut vanvid :argh:

Er der nogen, der kender til noget, der virker mod kløen? Gerne et produktnavn og ikke kun et indholdsstof. Jeg har prøvet to forskellige kløestillende midler og antihistamin, og intet af det virker.

De to kløestillende midler, jeg har prøvet, er mepyramincreme og lidokainsalve. Det sidste må så kun bruges på intakt hud, og det er min hud ikke særlig længe, når jeg har myggestik! Hvilket vel også er tegn på, at midlet ikke virker særlig godt.

Siamesere har uden undtagelse galopperende fis i kasketten :joy:
Lange Peter morer sig lige nu ved at slå koldbøtter i sofaen :joy:

8 Synes om

Jeg sværger til Hyderm.
Men jeg ved også at nogle får kaffen i den gale hals, når jeg anbefaler farlig hormoncreme. :stuck_out_tongue:
For jo, man optager gennem huden, særlig beskadiget hud. Men for det første er det et relativt lavt indhold af binyrebarkhormon der er i cremen (hvorfor den findes i håndkøb). Dernæst er det altså ikke så meget der ender i blodet - og vi snakker få påføringer på et begrænset areal.
Den virker kløestillende ret hurtigt, men virker også langvarigt, så du hurtigere slipper af med myggestikket. Er du meget hårdt ramt, så suppler evt. med antihistamintabletter.
Og hvis du starter med Hyderm med det samme, slipper du forhåbentlig for at beskadige huden.

Jeg skal selv i pakkeshop senere og hente MygFri (med DEET) og Hyderm.
Så kan de møgdyr bare komme an!

1 Synes om

Jeg er samme sted, og for mig hjælper det at tage en Alnok-pille :slight_smile: Jeg har fået to store myggestik i nakken, og med en Alnok indenbords, har jeg sovet kløefri hele natten.

1 Synes om

har du prøvet klorhexidin? både creme og væske. Virker på mig hvis jeg putter det på lige når jeg har fået stik - først væske og så et ordenlig lag creme

Tænk at have samme kat i 30 år…

5 Synes om

Jeg har før haft held med at købe gode myggestifter på apoteket. Lige nu aner jeg selvfølgelig ikke, hvor den seneste lige ligger, men den virker godt.

Det her hjælper nok virkeligt ikke meget, men det bedste mod kløende myggestik, jeg har haft, var en lille bøtte hjemmeblandet salve på et middelaldermarken. Den var kun lavet på forskellige urter, men hold da op, den var god!

1 Synes om

Skal jeg tage noget med hjem fra Thailand? Man kan få alverdens ting uden recept på deres apoteker :wink:

1 Synes om

Kører på 31. time uden søvn men er blevet underligt frisk igen.
Efter at være landet i Thailand tog vi direkte ud på fabrikken og har haft en hel arbejdsdag. Men glæder mig til at se dyner i aften :sleeping::sleeping:

4 Synes om