Tanker i marts 2018

Tog til læge i dag for at blive podet, da jeg var sikker på at jeg havde halsbetændelse.

Lægen - en ung læge - synes godt nok også det lød til at være halsbetændelse, der var bare ingen bakterier, og infektionstallet var inden for normalen.

I stedet sagde han til mig:
Hvis du var et barn ville jeg sige at du har Falsk Strubehoste…
Noget jeg har hat rigtig mange gange - iflg min mor var jeg 9 måneder første gang - og kan senest huske at jeg havde det som ung teenager. Og så nu igen som 38-årig.

Igen, hvis det der ikke passer på européer, er du så helt sikker på Hugos race? :stuck_out_tongue:

Altså Hugo var meeeeeeeeeeeeget bedre end Jako herhjemme, så hvis I har ødelagt ham efter modtagelse tager jeg ikke ansvar :engel: (eller også ved I bare ikke hvor godt I havde det :klappe: )

Theodoristen var overvejende sød og kær og alt det der (tror jeg nok…)
Fiona var og er en megadiva blandet med et dampbarn.
Joy er indtil videre den sødeste lille spindemaskine som jævnligt tager sig nogle timer i højt gear.

Totalt set er de rolige og uden dramaer men af og til glemmer de det og bliver max gak i låget aka vil-døve energibundter. Så er det bare med at løfte benene og undgå at blive løbet over ende :grin:

2 Synes om

I morgen snittes de små og Hildi :slight_smile: Det er helt vildt hvor jeg efterhånden glæder mig :smiley: Min ryg og ben ligner stribet flæsk, for deres nye påhit er at bruge os når vi sidder i sofaen til at sætte af på for at hoppe over på sofabordet :roll_eyes: og neeeeeej de må ingen af delene…
I løbet af de næste 12 dage flytter 4 hjemmefra :slight_smile:

Jeg er glad for jeg kun skal giftes en enkelt gang for at få killingekig, et ekstra besøg eller to, forespørgsler og ønske om billeder fra købere, kan altså være lidt svært at gå op med planlægningen og så et job :smiley: Om 17 dage er vi heldigvis på den gode side af både killinger for denne gang og bryllup :slight_smile:

9 Synes om

Bestilte ny scanningskode hos GLS imorges kl. 06,11. Fik svar på mail kl. 08,05 - de sender hurtigst muligt et nyt klistermærke! Wow - de rider da godt nok samme dag som de har fanget hesten :slight_smile:

5 Synes om

Here we go again…
Vi er heldigvis ikke udvalgt til strejke på min skole, men i dag blev vi så varslet lock out :cry:
Jeg orker simpelthen ikke at skulle køres over af en damptromle endnu engang…

Venligst
Dorthe

2 Synes om

Jeg er hverken udtaget til strejke eller varslet lock-outet, da de holder psykiatrien fri. Men jeg ville næsten ønske jeg var, så jeg kunne vise min holdning aktivt… synes godt nok det er vildt at man vælger at lock-oute 1/6 af den danske arbejdsstyrke…

1 Synes om

Ja, det er det jo. Og det giver så en god undskyldning for at lave det regeringsingreb, der hele tiden har været planen. Den danske model er farce, når den ene part sidder med den slags trumfer :frowning:

Vi er heller ikke udtaget til at strejke, men lockoutet bliver vi jo.

1 Synes om

For mange år siden hørte jeg i AC kredse, at hvis fagforeningerne ønskede et indgreb, så var det ikke fransklærere og arkæologer, man skulle sende i strejke, men netop dyrlægerne på slagterierne. Efter 3 uger kunne svinene ikke mere være i staldene, og så ville der komme indgreb.

Nu har lønmodtagerne fremprovokeret et indgreb. Så spillet går ikke på, om strejken eller lockouten gør mest ondt. Spillet går på, om regeringen vil genvælges til næste år. Enten giver de offentlige arbejdsgivere så meget, at der tegnes overenskomst. Eller også kommer der indgreb efter 3 ugers symbolsk konflikt. Og så vil blå blok mangle 5 mandater til næste år.

3 Synes om

Det er nok en meget rigtig udlægning, Andreas. Derfor kan man også undre sig over, at regeringen anført af Løhde har været SÅ uforsonlig, lige fra før forhandlingerne overhovedet gik i gang. Hvor meget sympati tror de, at de får fra de offentligt ansatte, som er blevet nedgjort og fremstillet som griske og nogen, der bare vil tage. Uanset udfaldet af det hele.

Nogle gange er det, som om politikerne glemmer, at de - når de udtaler sig offentligt - ikke bare taler til den anden parts forhandlere, men til hele befolkningen, inklusive dem, de sviner og nedgør.

1 Synes om

Jeg synes bare de skulle tage og opføre sig som voksne mennesker, der rent faktisk passer deres arbejde: Nemlig at forhandle i stedet for bare at true hinanden.

Det her er som lillebror og storebror, der slås om noget playmobil på værelset!
Først mor kommer og forsøger at få dem til at enes om at lege med det sammen inden store stygge far kommer og giver legetøjet til enten lillebror eller storebror.

Bliv nu voksne for pokker og bliv ENIGE! bare bliv enige på en eller anden voksen og ordentlig måde, for det her er ikke ordentligt for nogen!
Det her skaber udelukkende kaos og utryghed. Det giver intet godt for nogen parter overhovedet.

og ja - den her overenskomstforhandling bliver husket til næste valg - både til valg af regering, men så sandelig også til næste valg i min fagforening! :confused:

1 Synes om

Lad os håbe arbejdsgiverne kommer til fornuft selvom der ikke er meget der tyder på det.
Jeg har i sinde at gå på pension ved udgangen af dette skoleår, så jeg synes egentlig det er lidt pudsigt hvis jeg skal afslutte mine 36 år som underviser med at blive lockoutet. Men jeg skal jo så heller ikke leve med det resultat der kommer ud af det hele - der kan jeg godt nok blive bekymret for mine unge kolleger, som i forvejen føler sig pressede.

4 Synes om

Er i færd med at bage stenalderbrød, som jeg kan få til den røgede makrel, der var med fiskepakken i denne uge. Sammen med et kæmpe stykke mørksej og lige så meget torskefilet.

1 Synes om

Snydt - sneen var næsten smeltede væk, hurra. Men er nu atter tilbage for fulde drøn… :surrender: Smukt ser det ud, men gider altså ikke ud og skovle sned i hele gårdspladsen.

Tjaaeh, det virkede jo dengang de gjorde det ved lærerne, som jo bare var dovne og ikke gad arbejde en normal arbejdsdag… Og dengang hoppede alt og alle jo på det (eller i hvert fald en stor andel af den almene befolkning)… Og KL fik regeringen til at lock-out’e alle lærerne (selvom de ikke måtte), som klart tabte det slag… Så hvorfor skulle staten ikke tro på at de nu kan gøre det samme igen - det var jo det Løhde forsøgte sig med da hun erklærede at de offentilige ansatte jo bare var griske der ville ta’ og ta’…

2 Synes om

Fik lige ros fra min Fys’ i Rygskolen … jeg har meget fin kontrol i alle øvelser so far :rock:
Men jeg har jo ‘‘snydt’’ lidt, for indtil videre er jeg ikke blevet præsenteret for øvelser jeg ikke kendte i forvejen, fra enten knæ-/hofteholdet, eller sclerose-holdet :yum:

3 Synes om

Kan indlæg om strejke og lock out ikke få sin egen - hemmelige - tråd, så folk kan få afløb der og vi kan få en tanketråd fri for politik? :slight_smile:

3 Synes om

Vent til i morgen så er det sikkert smeltet igen :grin:

1 Synes om

Lad os håbe det. Jeg er ved at være godt træt af al den sne.

2 Synes om