Tanker i marts

Naboens fertile fritgående hankat er godt nok tæt på at få kappet kuglerne … nu ser jeg lige dens reaktion på, at jeg flytter ind med hund, men fortsætter det skrig og skrål, så bliver han sq fanget og snippet! :confused:

4 Synes om

Hos mig er det et ret stort issue. Bor i rækkehus ved siden af nogen, som har to fritløbende katte. Og de skider på min græsplæne og i mine bede. Og tisser udenfor hoveddøren - på trods af, at de er neutraliserede. Har en fornemmelse af, at det måske er værre, fordi de ved, Sigga bor her. Men det er sgu lidt træls, når man selv holder sin kat på egen matrikel - og hun i øvrigt altid bruger Kattebakken!

1 Synes om

Hos os kommer ser stort set kun strejfede forbi i kraft af fertile drenge. Vi er aldrig i tvivl om hvornår de har været her, for de strinter oftest op af hoveddøren eller på vores havemøbler på terrassen :nauseated_face:

Åh gud ja. Den del havde jeg glemt. Naboernes katte (kastrater) urin markerer også både op af vores hoveddør, og indhegningen på den anden side. Og hvis vi hænger vasketøj ud til den side (hvor vi har en fin stor græsplæne, der får masser af sol), så bliver det også strintet på :sur:

Strinten oplever vi også, dog primært pga. de fertile, vi har rendende i perioder. Manse strinter så også selv - hvilket han sådan set er i sin gode ret til, det er jo om at hævde sit territorie - dog har jeg kun oplevet at han strinter op ad vegetation, men kan jo ikke garantere, at han ikke også står bag en markering i stalden i ny og næ…

Lorte ser jeg derimod aldrig, og både han og mine tidligere katte har været meget omhyggelige med at grave dem ned - selv i perioder med frossen jord, findes altid en løsning, worst case må man jo ty til en hesteboks… :smirk:

Kan selvfølgelig godt se udfordringen, hvis man er i besiddelse af en sandkasse - med dertil hørende børn… :sunglasses:

Jeg gik faktisk og “beskyldte” min nabo til højre for, at lade sin hund rende ind i min baghave og skide.
Nu så jeg så i dag, at det er naboen over for sin store hankat, som gør det.
Han er jo ikke til at holde ud, at have indenfor, så han render jo ude konstant.
Brægende møgkræ :confused:

Kunne folk da så ikke snippe skittet, inden de partout skal lukkes ud til friløb! :confused:

Nå. Jeg må se, hvad der sker.
Fortsætter han med at husere som nu, efter vi flytter ind, så laver jeg en aftale på hans vegne med dyrlægen! :confused: så bliver han lidt lettere bagtil …

2 Synes om

Er naboen ikke til at snakke med angående kastration - det ville jo være billigere for dig, hvis de selv stod for udgiften og også meget mere rimeligt. :ok:

Muligvis … det afprøves jo naturligvis først :slight_smile:
Men min tålmodighed er ikke såååå stor på det punkt, og hans størrelse i betragtning er han ikke en ungkat, hvor hun bare ikke lige er nået dertil. :wink:

1 Synes om

Vi har været i Tyskland i dag og fandt et par skilte som bare måtte med hjem til samlingen :grin:

9 Synes om

Nårh ja…vi fik forresten også lidt kattemad med hjem :smile:

Når nu man kan spare over 2 kr. pr dåse…

9 Synes om

De to her overhalede os ude på motorvejen i Tyskland :smile:

(Nej, dog ikke, men da vi kom til en parkeringsplads sad de to der og jeg måtte lige have et foto af dem :heart:)

4 Synes om

Kan vi (Jeg … som muligvis den eneste, der ikke kan tysk :ups:) få en oversættelse?

1 Synes om

Vi, klart vi. :wink:

3 Synes om

Det første betyder: Her bor de mest forkælede siamesere i verden.

Det andet: Et liv uden katte er muligt, men meningsløst.

4 Synes om

Og Mulle ser ud til at være enig i begge skiltetekster :grin::grin:

1 Synes om

Jo da :slight_smile:
På det første skilt står der…
Her bor den mest forkælede siameser i verden :slight_smile:
På det andet skilt står der…
Et liv uden katte er muligt…men meningsløst …:slight_smile:

4 Synes om

Nemlig :slight_smile:

1 Synes om

Det er da rigtigt - det er ental! Tysklærer Per ville komme efter mig for grammatikken i min oversættelse😂

2 Synes om

JA! Et stort issue endda! Alle kvarterets katte bruger bedene i min forhave til at besørge i, og det er så klamt. Med jævne mellemrum kan jeg gå ud og samle en stor posefuld sammen - iført beskyttelsesudstyr i stor stil :hoho: Jeg tror muligvis, de har hver sit sted derude.

Mine egne katte gør det ikke engang ude i baghaven. Chili sætter sig hvor som helst og tisser, men ikke andet, og Asani bruger bakken til det hele stadigvæk. Så at have alle andres katte til at rende og svine til er mildt sagt irriterende.

4 Synes om

Helt afgjort - vi må ha’ været heldige, alternativt var katte født før Y2K, bedre til at rydde op after sig… :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Synes om