Tanker i november

Jo, men den slags er lidt svært for mig at organisere i mine forældres køkken over 200 kilometer væk :hoho: Ellers helt enig.

Jeg har tænkt på en blanding af nødder, i hvert fald i nogle af pakkerne. Pyntedimser skal det helt sikkert ikke være. Dem har de millioner af i forvejen. Jeg har faktisk også tænkt på tegnestifter og clips og den slags, men det kan være, jeg også skal tage en tur forbi Matas.

De sidste 3 år har jeg givet dem en julekalender, først en kaffejulekalender, så en puslespilskalender med nye brikker hver dag og sidste år en bog af Halfdan Rasmussen med titlen Julekalender for voksne med 24 digte. Så nu er det blevet en tradition, og jeg må prøve at være kreativ igen :slight_smile:

3 Synes om

Tak for et herligt morgengrin, :rofl: det er lige den slags købe man slet ikke kan tage alvorligt :rolleyes:

Lige netop, hun præsenterede sig heller ikke ved navn og allerede der er jeg stået af. Hvad er der lige med folk idag? Er det ikke almindelig pli, at man som det første siger: Du snakker med Kamilla XX, jeg ringer angående dit opslag om XX.

3 Synes om

Der kunne også være gavebånd og små til-fra-mærker i nogen af de første måske. :slight_smile: Så har de lidt til julegaveindpakningen. :wink:

1 Synes om

Eller et billede af dig selv eller kattene? :slem:

2 Synes om

Desværre ikke for alle, vi har prøvet en del af dem også en der ringede og sagde du har en kat tilsalg på dba, hvilken race er det :rolleyes: Den første gang blev jeg så paf jeg bare svare på det. men dem der ringede senere ja. så kom der et næsvist svar. Ja det må du jo vide hvis du har læst annoncen og ønsker dem en god dag :grin:

Så må hun altså godt snart poppe :venter:

2 Synes om

Er der virkelig ikke flere der har billeder til ugens konkurrence:

1 Synes om

Er det bare mig, der husker dårligt, eller er dette efterår bare meget mere spektakulært i farverne end tidligere set? Når jeg er ude af køre, kan jeg næsten ikke få nok af at kigge på alle de intenst gule, orange, røde og kobberfarvede blade. De store hængebirke ligner noget, der er pyntet op til jul, mens andre træer er lysende gule eller orangerøde.

Kan det mon være en kombination af tørken og klimaforandringer generelt? Eller er det i virkeligheden sådan hvert år?

2 Synes om

Det synes jeg ikke at have lagt mærke til her omkring Århus. Men måske Fyn bare er smuk :wink:

Fyn ER smuk :heart: :slight_smile:

Det er det muligvis :sunglasses: - men jeg synes nu også, at farverne er mere end normalt kraftige i år… :wink:
Tørken/varmen kan nok godt være en medvirkende årsag; mener at der er noget om, at sukkerindholdet i bladene har indflydelse på farverne?

1 Synes om

@Katho :venter: Popper din frøken ikke snart. :flojte: Håber lige jeg kan nå at se baby misser, inden jeg selv popper. :grin:

Jo, jeg har faktisk siddet ved hende idag, da hun så småt lægger an til noget. Men hun er vist en slow starter :wink:

1 Synes om

Så kan det måske godt passe? Jeg mener da at have hørt, at fx æblerne i år er blevet meget søde på grund af tørken. Er der nogen biologer til stede, @Eva_K - selv om sukkerstof i træer måske ikke lige er dit speciale? :slight_smile:

Jeg er kæreste med en æbleavler. Æblerne er meget søde i år. Der har været et problem for de avlere der ikke kunne vande. Men det har været et godt æbleår for dem der kunne vande. :apple::apple::apple::apple:

2 Synes om

mine forældres skov indeholder en lille “frugtlund”. Den har ikke været vandet men alligevel har æbletræerne været FULDE af æbler :open_mouth: Vi har den sidste måned flere gange ugentligt stået og skrællet æbler til æblegrød - og lige ned i fryseren :slight_smile: jeg tgror vi ugentligt har fyldt 8-10 suppegryder med æbler :smiley: det er godt at have vinteren igennem :smiley:
Der har nemlig været så mange, at de på ingen måde kan vinteropbevare dem alle ellers :tihi:

2 Synes om

Ja der var også vildt mange æbler i plantagen i år. Vi har også kunne mærket på det private salg at folk selv havde mange æbler i haven. Men nu begynder de at komme og købe i vores to gårdbutikker. :blush:

1 Synes om

Mild vinter = en del insekter overlevede, så dermed rigt med bestøvere. Og varme og sol gør så vidt jeg ved at de nemmere kan modnes, også at det ikke regner for meget, for så kan de blive mere vandsmagende. Men jeg kan sleeeet ikke processerne bag.

Så er de første gæster i “mors hotel” rykket ind. Tror altså jeg var død af skræk hvis ikke jeg i forvejen havde lukket tusinder af gæster ind på rigtige hoteller… men mavefornemmelsen sagde OK, så de fik nøglen og en kort rundvisning :slight_smile:

9 Synes om