Tanker i oktober

Mulle lærer simpelthen aldrig at bruge den kattelem…
Han er ellers en meget klog kat, men den kattelem der, den er svær :joy::joy:

Men nu har vi ferie og så skal jeg nok få lært ham det…basta…
Jeg må true med noget ligesom Tommy gjorde med vores søn da han var lille.

Ronni kunne bare ikke lære at cykle uden de dumme støttehjul der var sat på cyklen.
Efterhånden var han blevet 6 år og kunne stadig ikke cykle uden.
En dag sagde Tommy…nu kan det være nok, jeg går over i Indrefjorden med ham(der var jordstier som ikke slog så hårdt hvis man væltede :smile:)

Han siger så til Ronni…nu går vi to over i Indrefjorden og vi går ikke hjem før du kan cykle…
Ronni stak i hyl og sagde vrælende…Så får jeg aldrig set børnetime mere…
Hvor vi grinte…og jo…Ronni lærte at cykle den dag…
Hvad kan jeg true Mulle med så han får lært at bruge den kattelem :sunglasses:…han eeelsker jo at være ude så det er så synd at han ikke kan gå ud og ind som de andre misser her …

7 Synes om

Stakkels Ronni - godt han lærte at cykle, så børnetimen var reddet :ok:

Jeg ved ikke, hvad der vil virke for Mulle - kan de andre ikke banke ind i knolden på ham, hvordan sådan en lem skal bruges ?

Ellers må du sidde udenfor og lokke med noget han godt kan lide - så finder han forhåbentlig ud af det :grin:

1 Synes om

Ja, stakkels Ronni…tro at han har måtte høre for det siden :smiley

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre for at lære ham at bruge den.
Det er en kattelem med blød flap.
Jeg har sat ham ved den et utal af gange, både udefra og indefra.
Og han ser de andre gå ud og ind, men han tør ikke…(og han er ellers ikke modløs med noget som helst andet)
Og det er så synd i hverdagen hvor vi er på job.
Når jeg kommer hjem fra job og låser døren op…så farer han ud for han vil jo ud med de andre.
Men at bruge kattelemmen tør han bare ikke.
Men i den kommende uge…så…bare vent og se Mulle :smile:

1 Synes om

Jeg var 9 :tihi:

Min trussel var, at jeg var blevet for gammel til skolebussen, så hvis jeg ikke lærte at cykle, skulle jeg gå i skole :scream:

3 Synes om

Prøv at holde lemmen åben for ham i begyndelsen, så han lærer og prøver rent fysisk, at han kan komme ud i friheden den vej :slight_smile: Det skal han nok prøve nogle gange (måske mange gange, hvis han er bange for den) både fra den ene og den anden side. Når han er tryg ved at hoppe igennem, kan du holde den mindre og mindre åben, indtil han forhåbentlig selv lærer at bruge snuden.

1 Synes om

Det tror jeg også vil være en god måde på det.

Vi er lige blevet færdig med at lukke Johnnys nye hus, han har også fået kattelem, og virkede skræmt over den, jeg valgte med det samme at at åbne den, tænkte at så lære han da at det er vejen ud og håber han vil bruge lemmen. pt er det så varmt at det ikke gør noget den står åben.

1 Synes om

Jo, det har jeg gjort mange gange og så drøner han glad ud og ind, men så snart den er lukket så vil han ikke.
Men jeg må prøve igen og igen…

2 Synes om

For mange år siden købte vi verdens dyreste kastrat :slight_smile: Ny bimsehan indkøbt til avl i USA, jow jow. Han var decideret grim og ikke den kat, der havde været på billederne. Oh well… Han fik lov at lave ét kuld, så blev han kastreret og flyttede til en dejlig familie, der i forvejen havde kat fra os. Hanlærte aldrig som i ALDRIG at bruge kattelemmen og sad troligt ude i regnvejr og kunne ikke finde ind :slight_smile: Og det var ikke fordi de ikke prøvede at forklare kræet konceptet - der var bare for meget raketvidenskab over det til ham :slight_smile: Så glæd dig ikke for tidligt - der findes vitterligt enkelte katte, der bare aldrig fatter det :slem:
Og hvis nogen tænker sikke et spild af penge med den kat, så: ja det var det jo! Men godt han ikke var pæn, for han viste sig senere at have HCM, så han havde jo intet at gøre i avl overhovedet. You live, you learn!
VH
Susanne

5 Synes om

Nogen gange er der bare ting der vil med en hjem, også selv om man ikke har brug for dem. Jeg bruger stort set kun krus de få gange jeg har besøg, og mine gæster så drikker te eller kaffe, for jeg drikker ingen af delene. Men altså… kunne ikke stå for dette krus. :heart_eyes:

Rory Dobner

Og jeg tænker at jeg måske også bliver “nød til” at eje dette på et tidspunkt.

image

12 Synes om

Hvor er de fede!!!

2 Synes om

Tak. Jeg vidste at jeg ville fortryde hvis jeg ikke købte det med katten, det med elefanten/mit forbogstav havde de desværre ikke, så det må jeg se om jeg får råd til at købe hjem på et tidspunkt. :smil:

1 Synes om

I dag fylder denne fantastiske dreng 5 år :heart_eyes:

13 Synes om

Tillykke til smukke Ease :flag:

1 Synes om

Jeg har været til træning og da vi kun var mødt 2 op på holdet, besluttede vi (os to og træneren) os for at tage maskintræning, i stedet for de gulvøvelser, vi plejer at lave.
Der var andre end os, i maskinsalen og jeg bemærkede at der lugtede … sådan lidt hen ad lugten af kattepis … men da jeg efter endt træning er på toilettet, følger lugten med der ind … der er simpelthen en kat, der har strintet på mine ellers nyvaskede bukser :ahhhhhhh:
Var forbi Andrea på vejen hjem og hendes katte var meget interesserede i mit ene bukseben … tror der sad en laaaaang besked fra en lortekat :venter:

Igen i dag har de tvunget mig til at hjælpe til med at male stuen…
Jeg havde ellers slet ikke lyst, jeg ville meget hellere bare ligge og slappe af…men nej…MAL sagde de…du kan bruge din hale som pensel :smile:… …Mulle har DAMP, det har han altså.
Han har ikke sovet et minut siden vi stod op og gik igang og indtil kl. 19…ikke 1 minut.
Fatter ikke hvor han får al den energi fra …
Men hvor er jeg altså glad for den lille krudtugle :heart:

15 Synes om

Tror da pókker at staklen er træt, når han tvinges til at male - og de andre får vel bare lov at slappe af.
Stakkels lille Mulle-dreng :sleepy:

1 Synes om

:sweat_smile:

Ja, det er så synd for ham…staklen :smile:

Jeg kan slet ikke forstå at sådan et lille dyr kan have så meget energi, han er med HELE tiden når vi går og laver noget…HELE tiden…
Men til gengæld sover han som en sten hele natten :smiley:

5 Synes om

Det kunne være I skulle overveje at skifte de duracell-batterier til nogle knapt så virksomme :ok:

1 Synes om

Ja :smile:

1 Synes om

Skal lige sige…den sidste times tid har han fået os til at lege apport med sin mus…
Jeg orker ikke mere…ej heller Tommy gider…
Men Mulle, han kommer igen og igen med sin skide mus…KAST DEN…så jeg kan hente den…tror bare at vi går i seng nu…

Jo…jeg elsker min lille Mulle…men hvor er jeg træt nu…giv mig bare lidt af din energi Mulle…og så er vi færdig med projekt stue i morgen…:grin:
elsker min Mulle og nu er han dermed sin mus igen…godnat blev der sagt fra mig af …:grin:

6 Synes om