Tanker i september

Så blev det officielt efterår. Det ser lige nu ud, som om det kunne gå hen at blive en smuk efterårsdag, men når man er oppe før solopgang, kan det være svært at vurdere.

Og hvorfor er man så oppe før solopgang? Jo, det er man, fordi man simpelthen ikke kunne sove længere :s: Hvem gider vågne kl. 5.30 på en fridag :frowning:

2 Synes om

joooo…tror der er lidt opklaring undervejs, men det er koldt…og tænk så på hvor meget du kan få ud af så’n en lang dag …lige om straks lunter jeg i køkkenet og brygger et franskbrød, så der er lun morgenfoder

1 Synes om

Kender I det, at man er stået op og er i gang med dagens gøremål … for så at vågne og opdage, det bare var noget du havde drømt?
#enafdedage

3 Synes om

Hvor var det sødt og jeg er helt…helt…:heart:
Isolde ER ikke ret vild med Mulle…
Lige før fik han et hosteanfald…kasteopanfald…han hostede og hostede :scream:

Og hvem kom løbende i fuld galop, op til ham og hun bare slikkede og vaskede ham og blev ved…jo, det gjorde lille søde Isolde :heart:

17 Synes om

Så kan hun nok godt lide ham lidt alligevel :wink:

1 Synes om

Ja…en lille bitte smule kan hun nok :smile:

1 Synes om

Jeg kom sent i seng i går/nat, for der var ‘‘live’’ killingefødsel på Instagram … en hjemløs huskat som en islandsk hjælpeforening havde fået indfanget, fødte 6 sort/hvide killinger :kissing_heart:

6 Synes om

Jeg overgav mig i dag og slog græs med den motordrevne for første gang i sæsonen. Og blev straks - bortset fra at det gik lidt hurtigere - mindet om, hvorfor det var, jeg gik over til den hånddrevne.

Lige så stenhård og tør, jorden har været hele sommeren, lige så blød er den allerede nået at blive nu, og så er det bare svært at håndtere den tunge maskine på min ujævne plæne. Den kører fast, og græsset sætter sig fast i store klumper inden i den. Hvilket medfører en del rengøring bagefter - eller burde gøre det. Jeg orkede det ikke.

:argh: Og så gik naboen igen i gang med at hugge brænde. Hvorfor skal det ske lige op ad min stuevæg? Det lyder og føles nærmest, som om nogen stod og hamrede en tung rambuk ind i den. Han gjorde det i går sidste på eftermiddagen/først på aftenen i flere timer :argh:

4 uger til at få pakket hele hytten ned. 4 uger :open_mouth:

Jeg skal vist have lavet en plan for at nå det! :slight_smile:

Tilbage på arbejde imorgen. Det var ellers lige så dejlig en ferie. :smile:
Daisy er tilbage fra “parring” igen. Jeg tror endnu mindre på at der kommer killinger ud af det denne gang. Hun er bare ikke glad for den hankat. SUK! :expressionless:

Nå, godt jeg har en killing på vej. Når nu de er svære at lave selv. :see_no_evil::roll_eyes:

3 Synes om

Knerk har længe gået og tænkt over hvem af drengene han skulle beholde til show, efter vores tur til sweitz blev det bestemt at det var Mak og Mik blev derfor sat til salg :slight_smile: der har været henvendelser, men vi har ikke lige kunne få besøg til at passe med kalenderen :frowning:
Den sidste uge tid må vi dog erkende at han er en fantastisk hyggeonkel for killingerne, så her i morges, bestemte jeg at han skulle blive hjemme :tihi: Knerks ansigts udtryk var fantantasetisk, da jeg sagde at jeg havde slettet alle salgsopsalg på ham :jubiii:

11 Synes om

Asani har lige siddet og overvåget, at jeg indtog et stykke rugbrød med pulled salmon. Engang imellem forsøgte han også lige så langsomt at liste poten over mod min tallerken. Det mest tåbelige ved situationen var, at jeg, inden jeg gav mig til at spise, havde givet ham og Chili en tallerken med et par bidder på, og dem gad de ikke æde :dokdok:

5 Synes om

Naturlov for katte. Det er jo først spændende når du spiser det. :grin:

7 Synes om

Jeg er lidt bekymret for Asani i de her dage. Synes ikke, han spiser ordentligt (det er ikke kun laks, han ikke gider). Jeg er bange for, det kan være Surefeed-skålene, han ikke rigtig kan komme overens med. Han har ingen problemer med, at låget åbner og lukker, selv om det larmer. Men han kan tilsyneladende ikke rigtig huske det fra gang til gang.

I stedet står han og venter på, at Chili åbner sin, og så stikker han hovedet ned mellem det åbne låg og bøjlen fra siden og spiser af Chilis skål sammen med Chili. Jeg har så forsøgt at flytte ham over til den anden skål, men det har nok bare haft den modsatte effekt. Han kan ikke lide at blive løftet og båret (og tror i øvrigt nok, det betyder, han skal til dyrlæge), så han har muligvis oplevet det mere som et overgreb end som en hjælp.

Chili har fuldstændig styr på det, og jeg er lidt overrasket over, det er Asani, der har problemerne. Men hvis han ikke liver lidt op og får mere humør igen, så er jeg måske nødt til at opgive skålene :s:

Mon han hellere vil have hendes foder?

7-lingerne er med nede i underetagen hvor min stue og køkken er.
Har et større køkkenprojekt kørende tænkte det ville være godt med hjælp fra 10 katte.

Men jeg får jo intet lavet på køkken når jeg betaget sidder og kigger på deres tumlen rundt.
Hvor er de 7-linger altså bare sjove og søde og lækre og og og og :hjertehop:

13 Synes om

Det er ikke umuligt, at han tror, det er bedre - men de får det samme indtil videre, så der er ingen objektiv grund til det i den forstand :slight_smile:

Mon ikke der findes lidt flere dyrlægebilleder. :huh: Du kan nå det endnu. :wink:

Uge 35-36 - Hos dyrlægen

Jeg ville så godt sætte et billede på, sjovt tema, men jeg har bare aldrig taget et billede af dem hos dyrlægen. Så ærgerligt, men desværre.

1 Synes om

Jeg ville også gerne selv deltage, men 1. jeg har aldrig taget billede af mine hos dyrlægen. 2. Mine er absolut ikke afslappet hos dyrlægen, desværre. Jeg skal helt tilbage til Hannibal, katten jeg levede sammen med fra 1992 til 2001. Han er den mest afslappet kat jeg har kendt, også hos dyrlægen. :hjerte:

Jeg troede bare der ville komme flere billeder, fordi jeg synes da jeg med mellemrum ser billeder her inde, af skønne katte der har det fint med at være ved dyrlægen. Men lidt har også ret. :slight_smile:

1 Synes om