Tanker i september

Ja, det burde jeg gøre :slight_smile:Jeg gjorde det da mine børn var små :slight_smile:
Men får ikke gjort det med de børnebørn…tror jo at jeg kan huske alt om 20-25 år…og det kan jeg jo desværre nok ikke :smile:

1 Synes om

Æv, har for første gang en hankat der strinter :neutral_face::disappointed: har været umådelig heldig med alle de andre jeg har haft, men nu gik den ikke længere…
så imorgen går mads i gang med at lave hankatterum til ham…

i det mindste har I pladsen til at kunne bygge et hankatterum til ham. Måske ikke ønske løsningen, men en strittende hankat er altså øv.

Tja, faktisk har vi næsten 300kvm hus, men der er ikke et eneste af rummene jeg syntes egner sig til formålet… Men han skulle altså gerne lige lave et kuld eller 2 inden han snippes, så mit biblioteket laves om til hankatte rum… Så nu skal jeg lige finde plads til alle mine bøger et andet sted, hvilket er lettere sagt end gjort… :see_no_evil:

ja for at dele bibliotek og hankatteværelse er nok liige frisk nok :stuck_out_tongue_winking_eye:

Det vil slet ikke gå, alle mine stakkels bøger vil jo gå til :scream:

Jeg har søgt og søgt uden held, så nu håber jeg, at nogen her måske kan et trick eller 2.

Jeg skal bruge vattæpper, og de skal være af 100 % kunststof (så det er selvfølgelig en tilsnigelse at kalde dem vattæpper). Chili har jo besluttet, at dyner skal tisses på, så jeg bruger vattæpper i stedet. Om vinteren mere end et + et tæppe eller 2. Bomuldsvattæpper duer ikke. De er slet ikke varme nok, og så er de alt for tunge.

Desværre er bomuldsvattæpper det eneste, jeg kan finde, når jeg søger. Og min beholdning af kunststofvattæpper er ved at være lidt slidt. Så hvis nogen enten kan finde et sted, hvor de sælger dem, eller kan fortælle mig, hvilket ord jeg skal søge på i stedet …?

Brokker sådan en hankat sig ikke, hvis han pludselig skal gå alene i et rum?

Han kommer ikke til at gå alene, han får selskab af vores kastrater på skift, men jo han vil komme til at brokke sig lidt indtil han har vendt sig til at være der…

1 Synes om

Hvad med noget i uld at lægge over? Det er tyndt og holder varmen super? :slight_smile:

Jeg tror nok, det hedder en fiberdyne?

Jeg ved ikke helt, hvad du forstår ved et vattæppe - for de rigtige ægte ganmeldaws typer kan man da ikke få mere…? :slight_smile:

Jeg ved ikke, hvor grænsen går før det ryger i dynekategorien, men man kan jo få sådan nogle billige og tynde ‘sommerdyner’ i Jysk og Bilka og sådan nogle steder, og de typer er der ikke meget gods i. Nu er sæsonen selvfølgelig ved at være slut for den slags, så måske det først kommer på hylderne igen til foråret…:thinking:

Du kunne jo prøve at søge på dba - måske er der noget, der kunne bruges.

Hvad med vatterede sengetæpper i øvrigt? Kunne de bruges som ekstra lag? :thinking:

Jeg bruger de billige tæpper fra IKEA, og de virker det meste af tiden. Uld ville være en katastrofe, for det ville Asani plukke i stumper og stykker. Jeg havde engang et lækkert uldtæppe, som jeg var nødt til at kassere, fordi han sørgede for, der var uldfnuller over hele huset. Det løser så heller ikke problemet med, at de nuværende er ved at være lidt slidte.

Nu har jeg tjekket. Det er ikke sådan en. Den er alt for meget en rigtig dyne :slight_smile: Det er helt tyndt, og ja - det minder nok mere om et sengetæppe, som en anden nævner, end en dyne.

Nu ved jeg heller ikke, hvad du forstår ved et gammeldags vattæppe, men her er et eksempel på et vattæppe fra Jysk. Selv om det kun er 40 % af fyldet, der er bomuld, virker det ikke.

Dynen fra Jysk duer heller ikke - fordi det er en dyne. Jeg ved ikke, hvad der trigger Chili. Hun tissede på min dyre letvægtshelårsdyne. For at prøve noget andet købte jeg så en helt igennem kunststofdyne i Jysk. Hun tissede på den, næsten inden den var pakket ud. Så hun må jo have en definition af dyne, der svarer meget godt til vores :slight_smile:

Kan man stadig få de gammeldags soveposer, dem man kan lyne op så de bliver helt flade … var det måske en mulighed?

hm…dyne BETRÆKKET måske ?

@galath Ved ikke om denne kan bruges. Tror det er sådan en jeg har som overgangs “dyne”. Den er helt vildt tynd og så syntetisk at jeg får stød på den hver gang jeg skifter sengetøj.

https://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20271873/

Jeg tror stadig, det ligner en dyne lidt for meget :slight_smile: Til gengæld fandt jeg et sengetæppe på IKEA, som måske snerper derhenad:

Det er så godt nok lidt stort og lidt pricey, selv for IKEA. Jeg må nok en tur forbi.

1 Synes om

Nøj, hvor jeg fryser i dag :frowning:

1 Synes om

Verdens største dilemma :flushed:

4 Synes om