Tanker i september

Hvornår ser en mand aller gladest ud?

Når han er på vej ud efter en ny plæneklipper :tihi:

10 Synes om

… jeg burde virkelig rejse mig nu og komme i gang. Det køkken pakker jo ligesom ikke sig selv ned … :confused: men gid det gjorde! Mangler et besøg fra en magiker, som liiiige kunne svinge tryllestaven og få alt i kasser uden besvær …
Køkkenet er dagens “mål”. Hvis jeg når at få hele køkkenet pakket ned (på nær et par sæt gaffel og kniv og et par glas), så har jeg fortjent “pakkefri” i morgen efter arbejde :smiley:

3 Synes om

Nåh, jeg troede, det var, da han havde fået barnevogn :wink:

Den har han ikke fået endnu, den er kun bestilt :stuck_out_tongue:

2 Synes om

Er der motor på sådan én :huh:

Jeg rystede lige et langluvet ikeatæppe, vi købte i foråret til at have foran bakkerne. Det bliver støvsuget hver uge.

Det virker vist ret godt :stuck_out_tongue:

7 Synes om

Så er hele køkkenet pakket ned … blev færdig på 4 hårde timer. Undgik at få mig sat, for jeg kender mig selv - jeg var aldrig kommet op igen resten af dagen :ups:
Men nu er jeg færdig med alt andet end min “melskuffe” (alle mine forskellige specialmel, olier og små bage-pulver osv i.
Skal bage kanelsnurrer tirsdag, så først derefter kan den ryddes - det gør ondt langt ind i sjælen at smide mel ud for flere hundreder kroner, men det må ikke opbevares i depotrummet :frowning:

… og så er der lige min røremaskine, en enkelt kniv og en toaster, som først pakkes væk om en uge. Hurra for skabe fulde af pap- og plastiktallerkener og gamle glas der kan smides ud bagefter :smiley:

Pyyyyh det ender med, at jeg reelt nu kun mangler at pakke tøj og tv, katte- og hundeting og lidt bærbar, iPad, iPhone osv som skal med til Thy fra start. Og så lige at skille seng og sovesofa fra hinanden :open_mouth: (og rydde op i alt der dukker op fra gemmerne derindefra :hoho: )

Fy for en flytning. Fy for et tempo.
I morgen har jeg pakkefri. Men HVIS ryggen er med på det, så skal opvasker og mikroovn køres på losseren - HVIS altså …

Hvis jeg har timet det ret nu, så kan jeg holde pakkefri både torsdag og fredag :slight_smile:
og bare pakke min egen bil med tagboks, ting, cykel og tøj lørdag/søndag foruden at skille seng og sovesofa af søndag :smiley: og hygge med Pernille naturligvis. :smiley:

5 Synes om

Får du så en rigtig opvasker i det nye hus? :smiley::smiley::smiley:

1 Synes om

Jeg er egentlig i gang med at hækle julegaver, men jeg fik to hækle bøger af min mor og stedfar til fødselsdag, jeg brugte nogle gave penge på nogle alt for søde nisser og da vi kom til Skive i fredags lå min gave fra svigerforældrene og ventede, det var endnu tre hæklebøger, oveni fandt svigermor noget fint tyndt garn, hun ikke selv får hæklet i som jeg fik, det er lidt svært at holde fokus på de gaver syntes jeg :tihi:

2 Synes om

Jep - der skal helt nyt køkken til med helt nye hvidevarer over hele linjen - opvasker, ovn (drømmer om damp-funktion), mikroovn, køl og frys :slight_smile: det bliver simpelthen ren luksus :smiley: overvejede kort om det skulle være en smal opvasker for at spare pladsen i et lille køkken, men jeg vil hade mig selv for det altid bagefter. Jeg elsker at lave mad især til gæster, men hader at vaske op af mange omgange! :tihi: så fuld str opvasker er et must! :smiley: (og bestikskuffe i toppen er et mega-must! Jeg vil have det - så må opvaskeren have lige det mærke, sælgeren har lyst til at sælge mig :tihi: )

1 Synes om

Den er da elendig med alt det grus der ligger på gulvet :klappe:

Nu har vi overgivet os: Fyret er startet op! Nøj, det er dejligt med varme i gulvet på badeværelset igen :slight_smile:

Venligst
Dorthe

4 Synes om

Jeg har tændt op i brændeovnen :surrender:
Har haft både dør og vindue åbent ud i haven og lige pludselig blev der koldt … har ellers drillet @Dorthe_R i dag med, at hun er en frosenpind :tihi:
Vi kiggede forbi udstillingen i Køge i eftermiddags, hvor jeg bl.a. fik genoplivet min forelskelse i Devon Rex :heart_eyes: og vi hilste også på @Temple_Bar(s) brune sjarmetrold:

14 Synes om

Her er det ikke nødvendig at fyre, jeg er gået igang med at rydde op i mit tøjskab, det er hårdt arbejde og skræmmende med alt det der er for småt :scream_cat:

Det skab skal du have kigget efter - duer jo ikke at tøjet hænger og krymper… :wink:

3 Synes om

Ja den må stå til en udskiftning :p:

Har I ikke en giv-væk FB gruppe i Ålborg? Tænker at nogle af alle de der madvarer er der da nogen der man kunne bruge? Fremfor bare at smide det ud :slight_smile:
(En skam vi bor så langt fra hinanden, du måtte godt få et par kasse pakket til langtids opbevaring opbevaret her)

1 Synes om

Kan du ikke få lov at opbevare det hjemme hos dine forældre? Evt. med tilbud om, at de kan bruge af det? Så går det i det mindste ikke til spilde. Men ellers som Eva skriver.

Hvis du har mulighed for det, så få en indbygget ovn. Sådan en havde jeg der, hvor jeg boede før, og den savner jeg.

1 Synes om

Det var hyggeligt at hilse på jer i går og Dopey nød virkelig opmærksomheden :hjerte:

heldigvis skal jeg bruge 1,5 kg mel af blandet slags her i morgen til bagning - det hjælper lidt på min dårlige samvittighed - og jo noget tager jeg med. Men der er noget, som er taget hul på og derfor lever kort tid fra nu - bum bum, det er også lige det med at kunne have det hele i en lille Up :ups: Nogle gange må man leve med, at ikke alt kan flyttes med, selvom jeg gerne ville.

… og ja - indbygget ovn i en god arbejdshøjde er faktisk næsten en nødvendighed! Jeg vil gå ret langt for at det lykkes :smiley:

3 Synes om