Til jer der læser Kattegale på mobil

Jeg sad lige og tænkte (og det gjorde slet ikke ondt :wink: ) på om der mon ikke var en app til det her Discourse som det nye KG kører på.

Og jo, det er der selvfølgelig. Og den er dejlig nem at bruge. To klik så er KG inde på listen over sider man vil læse via den app. Og nu “sejler” den ikke fra side til side som den gjorde for mig før. Plus billedupload er mere intuitivt.

Det skal nævnes at jeg bruger Android og ikke har tjekket om den også findes til æbler. Men det vil jeg gå ud fra.

Så … bare et tip fra mig :slight_smile: appen hedder ganske enkelt Discourse :grin: og ser sådan ud i Google Play:

9 Synes om

Den findes og den virker :grin:

1 Synes om

Tusind tak for tippet, den er nu installeret :slight_smile:

Jeg gik på safari og søgte kattegale og det virkede i første hug uden ballade :slight_smile: om jeg
Bruger nogen speciel app aner det ikke :smiley:

Luise - kan altså næsten ikke skrive dit navn uden 0 :smiley: - når du bruger Safari bruger du bare en browser.

Appen skal hentes i app-store

:smiley: Det skal du ikke være ked af :slight_smile: Jeg staver fornavn, efternavn og adresse så… :smiley:
Men jeg tænker at en app til apple er overflødig, det virker ganske glimrende bare i browser :slight_smile: Men kan en it kyndig forklare mig hvad forskellen/fordelen er ved en app? :slight_smile:

Tak, Lisbeth :slight_smile:

Det vil nok være en overdrivelse at kalde mig it-kyndig - men apps (applications) er skræddersyet til at fungere på mobile enheder med små skærme.

1 Synes om

Den app findes ikke på BlackBerry telefoner :frowning:

Nok desværre ikke til din, men nyere blackberry telefoner (Fra 10.2.1) kan faktisk installere Android apps, og de helt nye blackberry som fx den KeyOne jeg har kører endda også Android

1 Synes om

Jeg er fint på både fra min iPhone og min iPad mini.
Eneste problem er, at jeg ikke kan finde ud af at komme fem til nyeste indlæg i et indlæg uden at scrolle og scrolle… Jeg er totalt hægtet af i tanke-trådene. :sweat_smile:
Findes der et trick? :slight_smile:

Jeg klikker på den lille blå dims med et tal i nye/ulæste. Den tager mig til første ulæste post i tanketråden.

1 Synes om

Det er nok, at du klikker på titlen på emnet. Discourse er designet til altid at tage dig til sidste ulæste post :slight_smile:

2 Synes om

Hvis du er inde i en lang tråd og står ved første indlæg, kan du trykke på indlægsnummeret i den blå boks forneden, hvis du bruger en smal skærm, eller du kan trykke nederst på tidslinjen til højre, hvis du bruger en bred skærm. Så ryger du til det sidste indlæg i tråden.

Tidslinjen på de brede skærme fungerer lige som en scrollbar.

tidslinje

1 Synes om

Tusinde tak for svar. Det gav mig lidt mere mod på sagen. :slight_smile: Jeg synes at det nye forum er fedt, men også lidt skræmmende og nyt… Mine autistiske drenge har måske/måske ikke et autistisk gen eller to fra deres mor. :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 Synes om

Hmm… Når jeg bruger appen, så ser det hele ud præcist som I Chrome? Og jeg kan sagtens trække siden til siden…

Ser der anderledes ud for dig, @TrekkieGrrrl?

App også installeret her og kører fint. Men synes nu det ligner Chrome browseren fuldstændig, så det kan godt være den bliver afinstalleret igen…

Den KAN trækkes til siden men jeg sunes den bliver der bedre med appen - som i øvrigt ganske rigtigt bruger Chrome til at vise siden.
På tlf bruger jeg så ikke Chrone som standardbrowser, Samsung Internet kører hurtigere/bedre synrs jeg. På computeren bruger jeg naturligvis Chrone :grin: