Udstille hund i DKK

Er der nogle herinde, der kender til det? Jeg overvejer at udstille Aslan

Hunden er erfaren dansk og svensk champion - jeg har aldrig udstillet en hund, men besøgt mange udstillinger.

Kan nogle fortælle lidt om, hvad jeg skal vide? Alle mulige input er velkommen.

Aslan er ringtrænet. Men jeg skal vel have noget træning og det har jeg, der kan lære mig

Jeg er blevet opfordret til at udstille ham pga racen er ukendt, og det vil jeg da gerne bidrage beskedent til at gøre lidt ved, hvis folk/gæster kan møde ham og se ham ved at vi kommer.

Kontakt hans specialklub, de kan formidle hvor der er ringtræning der kan anbefales til din race.
Det kan anbefales at tage en showtræningsdag/weekend
Kontakt en erfaren udstiller/opdrætter af racen for info om hvad der skal til inden udstilling. Skal de i bad? skal de ikke i bad? hvad linje fremvises de i? alt det gør en person med grundigt racekendskab kunne oplyse om.
Fordi jeg har udstillet i sådan ca 20 år kan du ikke blot overtage og gøre som jeg gør. Det kan være helt andre premisser din race har.

Hvor bor du? jeg kan formodentligt godt henvise til et sted at ringtræne sådan almindeligt.

hvor gammel er din hund? skal han i veteranklasse eller skal i til udlandet?

Hans opdrætter hjælper os så der er styr på det praktiske - er mere nysgerrig på de generelle ting omkring at udstille hunde, men jeg slår det bare op eller snakker med opdrætteren :slight_smile:

Der er ikke ret meget generelt vedr. at udstille en hund - det er meget afhængig af hvilken race og hvilket regi - Klub/skue/DKK - inde - udendørs… Så der er faktisk intet formål i at sige noget generelt

husk en stol om du vil være sikker på at sidde, husk noget at drikke og spise om du ikke vil købe det er vist det. god fornøjelse

Hvad er Aslan for en race?

Ved Tanja Trillingsgaard har udstillet schæfer… Der var det noget med at der var to grene en med lydighed og en med skønhed… I lydighedsdelen var tanjas vildt dygtig og pga den var så dygtig blev der stillet krav om at hun skulle deltage i et skue med både fokus på lydighed og skønhed… Mener tanjas hund samlet blev den 5 bedste i hendes klasse (tanjas hund er en brugs hund og tabte mange point på skønheds delen)

Så det er vist lidt af en videnskab

[QUOTE=line_refsgaard;1254686]

Så det er vist lidt af en videnskab[/QUOTE]

Der er nemlig himmelvid forskel på udstilling af racerne…

Dise fx… Jeg gik ikke til ringtræning, shelties står helt af sig selv… Men de skals å være på et bord, mens dommeren undersøger dem…
Andre racer stillesop… Ingen bord… Så er der dem som stilles op på bordet… Racer fremvises i løb eller gang…
Osv osv.
Det bedstee rvsom Rikke siger, at tage kontakt til andre som udstiller racen, samt deltage i DKKs ringtrænong

Jeg har skrevet herover - har fundet svar via hunde-forum og opdrætter så tråden er ikke relevant mere
Ih hvor vi glæder os - det bliver smaddersjovt :thumbup:

[QUOTE=lenschow;1255114]Jeg har skrevet herover - har fundet svar via hunde-forum og opdrætter så tråden er ikke relevant mere
[/QUOTE]
Du har stadig unfinished business i tråden, for nogen har høfligt spurgt hvilken race Aslan er, og det har du ignoreret at svare på :slight_smile:

Jeg er rimeligt sikker på Helle har nævnet før at Aslan er en Dansk Spids, hvis der er ukorrekt må hun jo rette mig :wink:

(edit fandt Helle’s kommentar)

Uha unfinished business har jeg vist kun med nogle russere fra min fortid sidst jeg tjekkede - og dem har du ret i, at jeg helst ignorere :wink: Tråden her dog måtte ligge lidt, da jeg lige skulle have at vide via sygehuset om jeg var dødsyg eller ej. Det var så heldigvis godt nyt, men det har absolut haft min første prioritet og gjort, at mine besøg på forum har været kortere end normalt, hvorfor jeg ikke har været i undergrupperne. Det er jeg ret sikker på, at alle med lidt empati fuldt ud forstår :slight_smile:

Aslan er en Dansk Spids ja.
Og en dejlig en er han :hjerte:

Jeg synes vi skal have billed-beviser for hvor dejlig han er…

Og godt duhr fået hjæp, for lige præcis spidshundee er en gruppe jg aldrig haustillet i, så det vr den eneste gruppe jg ikke kunne ivlidt tip og erfaringr vidre…

Og sætningen herover er for at vise hvorfor jeg skriver så lidt herinde for tiden.
Sådan ser alt jeg skriver nemlig ud, med mindre jeg laver et word dokument og skriver det hele i og så copypaster det ind.
Og det må jeg blankt indrømme jeg ikke gider i længden, så undværer jeg hellere at skrive her. (selvom det piner mig, for nu hvor jeg ikke slev har kat mere, er det dejligt at kunne være lidt med alligevel, når jeg nu savner det så meget som jeg gør)

OG SÆTNINGEN SKULLE LYDE SOM FØLGER:
Og godt du har fået hjælp, for lige præcis spidshundene er en gruppe jeg aldrig har udstillet i, så det var den eneste gruppe jeg ikke kunne give lidt tip og erfaringer videre i…

[QUOTE=baremig;1256229]Jeg synes vi skal have billed-beviser for hvor dejlig han er…

Og godt duhr fået hjæp, for lige præcis spidshundee er en gruppe jg aldrig haustillet i, så det vr den eneste gruppe jg ikke kunne ivlidt tip og erfaringr vidre…

Og sætningen herover er for at vise hvorfor jeg skriver så lidt herinde for tiden.
Sådan ser alt jeg skriver nemlig ud, med mindre jeg laver et word dokument og skriver det hele i og så copypaster det ind.
Og det må jeg blankt indrømme jeg ikke gider i længden, så undværer jeg hellere at skrive her. (selvom det piner mig, for nu hvor jeg ikke slev har kat mere, er det dejligt at kunne være lidt med alligevel, når jeg nu savner det så meget som jeg gør)

OG SÆTNINGEN SKULLE LYDE SOM FØLGER:
Og godt du har fået hjælp, for lige præcis spidshundene er en gruppe jeg aldrig har udstillet i, så det var den eneste gruppe jeg ikke kunne give lidt tip og erfaringer videre i…[/QUOTE]

Hvilken browser bruger du? Går ud fra det er via en PC når du snakker om word? :slight_smile:

Jeg bruger IE og det virker alle andre steder end her.

Og Ja, det er fra pc.

[QUOTE=baremig;1256237]Jeg bruger IE og det virker alle andre steder end her.

Og Ja, det er fra pc.[/QUOTE]

Af en eller anden grund fungerer KG ikke med IE… Det er naturligvis rapporteret videre til vores forumguru Peter, uden at det har hjulpet særligt… Han får det op at køre en kort periode og så går det galt igen :frowning:
Vores bedste råd er at skifte til en anden browser, desværre.

Her er et par foto af gavtyven i fri dressur :hjerte:

Og man er vel en kat…hehe

nu ber jeg til de syns jeg er søøøød

Ellers smider vi hvalpekortet!

:høhø::hjerte: