Vaccinationer - hvad bør sådan noget koste?

Hej.
Det er ved at være tid, og jeg spurgte så min nye dyrlæge hvad det ville koste at få vaccineret de to piger - sidst blev de vaccineret med Fevaxyn Pentofel - altså hos en anden dyrlæge. Jeg må erkende at jeg var ved at falde ned af stolen da jeg fik prisen - som er noget over 2000,- inkl. konsultation, sundhedsundersøgelse og så vaccinationen! Er det prisen i dag - altså hvad jeg bør forvente?

Ha’ en god søndag :slight_smile:

Mhhm, nok i den dyre ende. Min dyrlæge er ikke blandt de billigste (men de er dygtige!), og der koster sundhedsundersøgelse + vaccine 703 kr. for første kat, og så plejer der at være 25% rabat på nr. 2, dvs. lidt over 1200 kr for to

2 Synes om

Det synes jeg godt nok også det er! Jeg har det lidt svært ved at bruge to forskellige dyrlæger - for dem jeg brugte før, er absolut billigere, men er ikke nogen jeg mere vil betro en syg kat! Men tak for dit input Eva :+1:

Sådan har jeg det også. Jeg hoster op med hvad min dyrlæge vil have for tingene, selvom vi har billigere dyrlæger i Århus området - og det gælder så også det årlige sundhedstjek, for det er der begyndende småting helst skal opdages inden de bliver store problemer :slight_smile:

1 Synes om

Vi har givet 600-700 kr pr kat i år. Sidste år gav vi ca 1000 kr for to katte. Den eneste grund til, at det blev dyrere i år, var at vi har valgt at bruge to forskellige dyrlæger :slight_smile: Tidligere brugte vi den samme til begge katte, men det fungerede bare ikke for vores hankat, så vi har valgt at betale for en løsning, der fungere for os.

Jeg syntes det er en voldsom pris, du har fået oplyst, men var jeg i situationen og følte at det var de dyrlæger jeg havde størst tillid til, så havde jeg nok betalt :slight_smile:

1 Synes om

Jeg har lige betalt 690kr for vaccination, ormekur, sundhedsundersøgelse/almen helbredssnak og en receptfornyelse som ikke røg på regningen… Absolut en tålelig pris for en Gentofte-dyrlæge jeg specifikt valgte for kvaliteten, ikke prisen.

Så hvis man kan få ‘det gode årstjek plus vacciner/ormekur’ hos en A-klasse dyrlæge i penge-magt-elitens højborg Gentofte for små 700kr, så skal der sgu være overbevisende grunde til at det koster væsentlig mere ude ‘på landet’.

1 Synes om

Jeg tænker 5-700,- pr kat maks. 2000,- lyder ret dyrt. Så burde de næsten også tjekke urinprøve og/eller blodprøve :face_with_raised_eyebrow:

1 Synes om

Det bør ikke overstige 700 kr. Heller ikke for en kælekatteejer. 2000 de må jo have fået noget galt i halsen…

1 Synes om

Jeg har lige haft 4 til årligt sundhedstjek og vaccination. Jeg bruger Slagelse Dyrehospital, og mange synes de er dyre, men det er et dyrehospital der klarer stort set alle selv. Det er minimalt de er nødt til at sende ud.

Med det i mente er jeg absolut tilfreds med de lidt over 2000 jeg gav for alle 4. Så jeg synes at 2000,- for to katte lyder lidt vanvittigt og meget dyrt.

1 Synes om

Tak alle sammen - I bekræfter mig i at det er lige pebret nok. Jeg får en snak med dem i morgen :slight_smile:

God bagweekend - og husk at de nogle steder lover -10 i nat!!!