Vammel snasket brunsVIER

Dej
500 g mel
50 g sukker
50 g gær
en knivspids salt
3 - 3½ dl lun mælk
50 g smør, blødt

lun mælken, opløs gæren i mælken, tilsæt resten og ælt det godt i gennem …hæver tildækket ca 30 min

lav snasket mens dejen hæver

Snask

250 g smør
ca 2 dl sirup
300 g brun farin
Det hele varmes op og røres godt sammen


Dejen hældes i en smurt bradepande, prik “huller” i dejen med en finger —så bliver fyldet der,…
hæld snasket over
lad hæve igen…ca 20 min.
prik evt mere i dejen

180 grader ca 15 min
:rock:…bagerens kan ikke være med

1 Synes om

Nej - det er forbudt - jeg får lyster …

½ delen er væk …blød, snasket og lækker…

nu stopper du - basta

dog har jeg kopieret en til min samling :slight_smile:

Du er godt klar over at du nu står til heltestatus hos Jan???

Knap så meget hos mig, da det er mig der skal lave noget som jeg ikke engang selv spiser ( eller kan lide) :wink:

Hjernevask er hvad det er! Og det virkede… :ups:

Nå, hva’ - det siges jo at man skal pleje sit ægteskab… og jeg skal alligevel på indkøb…
Så nu kommer manden hjem til næsten nybagt brunsviger i morgen tidlig :hjerte:

må nok hellere la’ være med at tage til odense d. 20. …ku’ jo blive udsat for …ubehageligheder :høhø::?

Hvis du kommer forbi sekretariatet i Ribe den 5. eller 6. kan jeg til gengæld garantere dig byens bredeste smil :wink:
VH
Susanne

faktisk skal jeg ramle sammen med jeanette, forhåbentligt “in transit” men ender jeg helt i Ribe er det ikke heeelt umuligt…

:savle: :savle::savle:

Har faktisk aldrig smagt en brunsviger… tænker, at alt det der sukker der knaser… og snask ikke er noget for mig :wink:

HVIS jeg en enkelt gang på et kalenderår, køber en kage – så er det et lækker-lækkert gåsebryst…

:savle::savle::savle:

Der er da nogle uger tilbage af året … og jeg har ikke gjort det endnu… såe…måske…

flødekager får du ikke mig til at spise…eller lave for den sags skyld…nix
men bortset fra det er snasket ikke knasesnask…blandingen sirup/smør/brun farin krystalliserer ikke…så det er kun snask

[QUOTE=Jim;1256426]flødekager får du ikke mig til at spise…eller lave for den sags skyld…nix
men bortset fra det er snasket ikke knasesnask…blandingen sirup/smør/brun farin krystalliserer ikke…så det er kun snask[/QUOTE]

:savle::savle::savle:

Hvis jeg nu dukkede op hos dig//jer… kunne du så sige NIX til en jordbærtærte, gåsebryst, kartoffelkage, medalje og… så kan jeg ikke lige huske flere… :tihi::tihi:

Med iskoldt flødeskum og et tyndt lag marcipan, drysset med en god cacao…

:savle::savle::savle:

Heldigvis har jeg karakterstyrke nok til at sige nej… og tage et stykke fiberknækbrød med Becel og Cheasy-ost i stedet…

:engel2::engel2:

ja…sagtens, har ikke sat tænderne i sådanne uhyrligheder i mere end…30 år…
misforstå mig ikke…kom du med en lun applepie var det en ganske anden snak …men marcipan og flødeskum sammen …nah

[QUOTE=Jim;1256440]ja…sagtens, har ikke sat tænderne i sådanne uhyrligheder i mere end…30 år…
misforstå mig ikke…kom du med en lun applepie var det en ganske anden snak …men marcipan og flødeskum sammen …nah[/QUOTE]

:tihi::tihi:

Helt i orden Jim… men en lun crumble-cake — godt med hasselnødder, mandler og rabarber//æbler//blommer//pærer… og SÅ iskold flødeskum på toppen.

:savle::savle::savle:

Spiser det aldrig… men jeg VED bare at det smager godt, for jeg spiste et stykke crumble-cake for 8-10 år siden.

:høhø::tihi::ups:

gonnokstrengtatmanernødttilatledeherindeforatfindeensegneopskrifter…men fedt de er her endnu

7 Synes om

jarundtregnetdetsværestestedatsøgemengodtdufandtden :wink:

pjat, søgefunktionen virker da …

Din påstand - overbevis mig med at finde den forsikringsoversigt/sammenligning jeg lagde i en af forsikringstrådene for nogle mdr. siden :wink:

du ku da prøve at søge “forsikringer@HolmeInc” = 10 resultater
fjern mellemrummet før @ …
nå, den havde ellers lavet mellemrum, men fik åbenbart fjernet det ,