Velkommen til Kattegale 2.0

Kære Kattegale-bruger.

Velkommen til Kattegale 2.0 og dine nye omgivelser!

Jeg håber, du vil bruge lidt tid på at kigge dig omkring og lære det nye forum at kende, selv om det ved første øjekast kan virke overvældende og uoverskueligt.

Jeg håber også, at du hurtigt finder dig til rette og sammen med mig kan glæde dig over, at vi i hvert fald har fået et teknisk hurtigere og mere velfungerende site. Og når du lige har lært dem at kende, håber jeg også, du vil blive glad for de funktioner, sitet har.

Sådan gør du

Du kan få hjælp til at komme godt i gang i disse indlæg:

Howto: Sådan finder du rundt på forsiden
Howto: Sådan laver du indlæg
Howto: Sådan bruger du funktionerne i emner

Hvis du har spørgsmål eller kommentarer eller brug for mere hjælp, kan du bruge en af kategorierne i Feedback og Support.

Tillidsniveauer og Loungen

Discourse er bygget op omkring tillidsniveauer, hvor brugerne efterhånden optjener flere rettigheder. Alle brugere begynder på niveau 0, hvor rettighederne er stærkt begrænset. Kravene for at avancere til niveau 1 er dog få og tjener til at skille oprigtigt interesserede brugere fra dem, der har mindre reelle hensigter.

Når man når tillidsniveau 3, får man adgang til den lukkede sektion, som her hedder Loungen. Alle med adgang til hulen i vBulletin har fået tildelt niveau 3 fra begyndelsen, hvis de har været aktive inden for de seneste 2 år.

Vær dog opmærksom på, at man kan miste sit niveau, hvis man ikke lever op til kravene.

Om: Tillidsniveauer

Engelsk tekst og uforståeligt dansk

Det meste af Discourse er oversat til dansk, men ind imellem kan det ske, at I støder på engelske tekster. Giv os i så fald gerne et praj i kategorien Feedback. Det samme, hvis I møder oversættelser, der lyder som Google Translate. Så kan vi rette op på det lokalt.

Billeder – måske, måske ikke

Så vidt jeg har forstået, har Rune ikke helt opgivet billederne. I hvert fald ikke dem alle sammen. Så en dag bliver vi måske positivt overrasket. Indtil den dag måske oprinder, må vi kompensere for manglerne ved at skynde os at få lagt en masse nye billeder op. Det er heldigvis nemt i det nye system :wink:

Løbende justeringer og tilpasninger

Det er en lang proces, der nu er tilendebragt – eller er den?

Lad os sige det sådan – det ville overraske os (som er administratorerne) meget. Vi forventer, at der vil blive mange ting, der skal rettes til og justeres hen ad vejen. Vi håber, du vil bidrage til at gøre det til en konstruktiv og positiv proces.

Tak til Rune og Lykke!

Jeg skylder @RuneS og @Lykke en uhørt stor tak for deres bidrag. Hvis de ikke havde brugt enorme mængder tid og kræfter på projektet, ville det helt bogstaveligt talt ikke have været muligt.

Med venlig hilsen

Ingrid, aka galath

6 Synes om

Tak. Hvor er det spændende med et nyt KG. :smiley: Tak til jer for det store arbejde.

4 Synes om

Tusind tak

Vi skal nok vænne os til det nye design, og glæder mig til at komme igang.

1 Synes om

det ser jo stadig lige fint ud, nu kommer alt det sjove, nemlig at lære det nye forum at kende

1 Synes om

jeg må indrømme at jeg skal ændre på mine sikkerhedsindstillinger…men har da fået det til at virke hertil:smiley:

1 Synes om

Hvad er det for nogle sikkerhedsindstillinger, du må ændre?

Det er “no script” ekstratilbehør i FF + for at kunne læse vejledninger må jeg slå “peer block” fra
FX under vejledning for at skrive et indlæg står der:
For at svare på et emne, skal du trykke på image
og
når du har skrevet din tekst skal du trykke på image
så der er et af mine programmer der snupper lidt …men det skal jeg nok finde ud af

1 Synes om

Så kom jeg også ind. Ganske uden problemer :smile: Tusind tak for det store arbejde. Jeg glæder mig til at lære det nye kattegale at kende :+1:

2 Synes om

Halløj :raising_hand_woman:

1 Synes om

:wave:t3:

1 Synes om

Umidelbart ser det fint ud :grinning:

1 Synes om

Så kom vi edelig hjem fra show, så jeg også kunne få logget ind :paw_prints::trophy:

Glæder mig til at komme i gang med at lære den nye kattegale at kende :cat::cat::cat:

1 Synes om

Yeah… bæsterne og jeg er også på :grin::catbot:

… og nu skal det nye forum så læres at kende!

2 Synes om

Det er jo samme forum de indførte på www.spywarefri.dk for et års tid siden - der roder jeg rundt og bliver forvirret af alle de billeder, der er så små, at jeg ikke kan se dem - men det er nok bare mig. :wink:

1 Synes om

:heya: Jeg har også fundet vej til Kattegale 2.0, hvis I ikke høre det store fra mig, er det blot fordi jeg er virkelig dårlig til forandringer, men håber da på at jeg med tiden får lært 2.0 godt nok at kende, til det føles som 1.0. :tihi:

1 Synes om

:heya: Jeg har også fundet ind - og måske lykkedes det også at få smilier med :hoho:

Venligst
Dorthe

1 Synes om

Indtil videre er jeg ret glad for det nye :smiley:
Jeg skal lige komme mig lidt over at have “afvist” 2400 indlæg, for det virker altså ikke særligt pænt bare sådan at afvise dem :see_no_evil: men jeg magtede heller ikke lige at åbne dem alle sammen, bare fordi jeg ikke kunne abstrahere fra det voldsomme antal ulæste indlæg :crazy_face::see_no_evil:

1 Synes om

Jeg har også fundet vej.
Kan se det vil tage mig noget tid at blive vant til det nye forum, da jeg fortrækker en mere velordnet og overskueligt forum liste. Men det jeg primæst mangler er en “marker alt som læst funktion” så jeg nemmere kan se hvilke nye poster der er kommet siden sidst…

1 Synes om