Zylkene / Kalm - erfaringer?

Kære alle,

Jeg overvejer at prøve Zylkene eller Kalm til min ene kat, der virker stresset og utryg (han har været ude for nogle store ændringer i sin tilværelse).

Umiddelbart tænker jeg Kalm, da det skulle være velsmagende tabletter, og det tror jeg jeg vil få meget nemmere ved at få ham til at spise end noget, der bliver blandet i maden, da han ikke er specielt vild med vådkost.

Men har I nogen erfaringer med, hvad der virker bedst?

Han er 15 år gammel og hans nyrer er pga. alderdom ikke helt velfungerende. Vil det være OK at give ham det alligevel?

På forhånd tak :slight_smile:

Hilsen Mia

vi har prøvet begge dele og calm var det der virkede bedst i en kort periode, så gik pusten ligesom af det. vi har så brugt zylkene en del, men er stoppet da det ikke rigtig havde den ønskede virkning på vores katte. og den ene af vores katte blev faktisk en smule sur når han fik zylkene, dette skyldes så at han ikke kan tåle det aktive stof i zylkene, så nu er vi helt stoppet med at bruge det
en mulighed for dig er feliway, det er rigtig godt når katten bare er derhjemme, det kan fås både til stikkontakt el som spray og det virker rigtig godt til at berolige katte syntes vi.

Tak for svaret :slight_smile: Jeg har også overvejet Feliway, men har været meget i tvivl om, om det bare var en gang gas… :slight_smile:

Jeg har tre katte, ham her er den ældste og er utryg/stresset, fordi hans “livspartner” døde, et halvt år senere fik vi en killing, og et halvt år senere igen flyttede min mand, som katten var meget knyttet til.

De andre to er mere harmoniske… Den på 11 år er ret rolig, ham på 1 år er selvfølgelig pga. alderen lidt en ballademager og driller de andre to lidt, når han keder sig. Måske vil de alle have gavn af Feliway?

Hvor har I den siddende henne? Mit hus er ikke så stort, men alle stikkontakter sidder i hjørner af rummene, bag møbler osv., men måske kan jeg sætte den i en forlængerledning…

En blanding af Kalm og Feliway vil være mit bud. Bruger selv begge dele med stor succes på min kat, der hypersoignerer. Jeg har valgt Kalm gele’en og blander den i hans vådfoder, men han tager det også gerne som “slik” direkte fra fingeren :slight_smile: Hvis du prøver Feliway lyder det som om den røde, den der hedder Friends, vil være den bedste til jer :slight_smile:

Zylkene har jeg ikke set positive resultater af og heller ikke med Colostrum.

[QUOTE=Marianne;1314559]En blanding af Kalm og Feliway vil være mit bud. Bruger selv begge dele med stor succes på min kat, der hypersoignerer. Jeg har valgt Kalm gele’en og blander den i hans vådfoder, men han tager det også gerne som “slik” direkte fra fingeren :slight_smile: Hvis du prøver Feliway lyder det som om den røde, den der hedder Friends, vil være den bedste til jer :slight_smile:

Zylkene har jeg ikke set positive resultater af og heller ikke med Colostrum.[/QUOTE]

Tak - rigtigt nyttig information, jeg anede ikke, at der fandtes forskellige varianter af Feliway! Nu skal jeg bare lige have min ex til at betale for det, det er trods alt ham, der har traumatiseret den arme kat :D:D:D

Jeg har haft rigtig god succes med at bruge den røde Feliway Friends til en usikker kat, hvor der var uro mellem kattene.

Jeg tror ikke, det betyder noget, at din Feliway sidder i et hjørne. Den fordamper jo ud i rummet, så med mindre du ligefrem pakker den ind og skærmer den af, skal det nok fordele sig.

Jeg kender ikke den røde Felifriend, men i modsætning til Zylkene kan jeg se, at Feliway har en tydelig virkning på mine katte. Om det gør dem mere trygge, har jeg svært ved at sige, men det gør dem i hvert fald meget kælne :slight_smile:

Jeg glemte at skrive, at efter jeg er begyndt med Kalm, får Balloo minimalt med Medrol for sin kløe. Før fik han det i længere perioder - ofte. Jeg vil tro, at jeg har minimeret det til et sted mellem 1/4 og 1/5 del i forhold til tidligere. Jeg har desuden ikke set et eneste sår på ham, til trods for han selvfølgelig stadig klør i perioder. Han napper pelsen delvis af, men så længe vi slipper for sår, er jeg tilfreds :slight_smile:

Marianne - jeg har selv en kat med kløe og har prøvet alt mellem himmel og jord. Har endelig fundet noget, som virkelig hjælper. Det er natlysolie købt hos cdVet.dk
Synes lige jeg ville dele den gode erfaring :slight_smile: