At opfede en gammel, tynd kat

Min far har sådan lidt spontant overtaget en gammel, spinkel kat, som har været lidt igennem. Det var min fasters nabos mors kat. Hun døde, og Stella, som katten hedder, var overladt til sig selv i 3 dage, blev hentet af politiet og bragt i pleje på internat, så hun har været ked af det og ikke spist ret meget. Hun er ret glad for min far allerede, han har hentet hende i Hamborg. Men hun er ret tynd og skal fedes op. Hvordan gør vi det? Killingefoder?

Nu siger jeg godt nok spontant, men han har længe snakket om at få et kæledyr, og en del måneder også snakket specifikt om en kat. Men at det lige blev denne kat var spontant og et spørgsmål om at han fik ondt af Stellas omstændigheder og tabte sit hjerte til hende omgående. :heart:

15 Synes om

Alt hun kan li skal hun have :wink: Killingefoder kan være fint, men masser af fedt og protein.
Hvis hun kan lide kaffefløde 9% så giv hende det. Det bruger jeg til mormisser, der skal krudtes lidt.
Cr fraiche 38% får de også, hvis de vil :slightly_smiling_face: Men hovedsagen er, at hun vil spise det hun tilbydes :slightly_smiling_face:

6 Synes om

Super. Hun kan godt lide kattemælk, så det har han fået med fra internatet og givet hende. Prøver at foreslå kaffefløde og creme fraiche. Samler også selv lidt af Delles snacks og tager med derhen på søndag, så må vi se hvad vi kan lokke hende med.

5 Synes om

Først stor ros til din far for at tage sig af en ældre hjemløs kat. Hun skal nok blive fin igen. :heart:

Mange katte er helt tossede med RC Savour Exigent, men som allerede sagt - giv hende, hvad hun bedst kan lide… :slight_smile:

7 Synes om

Han er opsat på at give hende en god alderdom. :heart: Vi ved ikke præcis hvor gammel hun er. Men helt ung er hun i hvert fald ikke.

3 Synes om

Hvordan er det, man laver tigermælk? Er det ikke også det, man anbefaler til diegivende? Ikke at hun skal føde nogen op, men så må hun vel kunne beholde næringen selv :blush:

3 Synes om

Tigermælk kender jeg ikke. Men det lyder som noget der giver power. :blush:

2 Synes om

Er det det her?

6 Synes om

Det tror jeg, men der er nok en opdrætter, der kan bekræfte. Det kan også være, det er for meget af det gode - jeg ved det ikke.

3 Synes om

Mayonnaise er også en mulighed. RC Exigent har hverken ret meget protein og fedt. Jeg ville starte med en blodprøve dog, hvis hun ikke har fået det lavet endnu. Det kan sagtens være nyrer eller stofskifte etc. der driller, og så skal der sættes ind anderledes :smil:
Pas også på med ikke for meget nyt på én gang ift maven :smil:

9 Synes om

Man bliver helt varm om hjertet, når man læser dit indlæg. Hils din far fra en masse kattevenner.

6 Synes om

Ja det tænker jeg også. Jeg vælger nogle få ting ud, som er nemme for min far at afprøve, og så har jeg de andre i baghånden hvis nødvendigt. :heart:

5 Synes om

Det skal jeg nok. Jeg sagde til ham at jeg ville spørge herinde, vi vil jo alle sammen det bedste for gamle Stella. :heart:

4 Synes om

Dejligt, at han har hjerterum til at tage hende ind :hjerte: Jeg stemmer i, at en blodprøve vil være en stor hjælp for den rette hjælp.

Min gamle bimse var alle dage småtspisende og var meget slank især de sidste år, men havde jeg sat ind med den fedende kost, havde jeg nok taget livet af ham, da han havde skæve levertal og de reagerede på for meget fedt/forkert fedt. Han endte på royal canin 12+ foderet, som han elskede og derfor holdt vægten på + vådkost. Men igen, en blodprøve for at se, om der er andre ting bag :kram:

9 Synes om

Stella klarer sig rigtig godt. Hendes pels og hud har fået elasticitet igen, og knoglerne er ikke lige så fremtrædende længere, men der er lidt vej endnu. Hun er ret kræsen desværre, men den blanding af tørkost jeg fik med til Delle (og som Delle absolut ikke ville spise) er hun helt vild med, så det har min far fået hjem. Jeg har bestilt og hentet klatretræ til hende, som jeg lige har sat op, så må vi se om hun vil det.

Hun gider ikke rigtig drikke vand, så vi blander det i maden. Og så blander vi vand i hendes kattemælk, som hun gerne vil have.

Hun gider ikke rigtig lege, endnu i hvert fald.

Hun har fundet ud af at hoppe op på bordet i køkkenet og derfra op i et hjørne vægskab. Så der har hun fået en pude op, og så er det hendes plads. :tihi:

23 Synes om

Hun ser godt nok fin ud. Og dejligt kælen. De ligner et godt match, de to :slight_smile:

5 Synes om

Ja det tror jeg bestemt også de er. Min far har aldrig rigtig været kattemenneske. Ikke valgfrit i hvert fald. Alle vores katte har elsket ham, men han har selv valgt hund hver gang. Så nu er Stella jo en kat han har valgt. Og han går meget højt op i det.

10 Synes om

Ved I noget om hendes alder? Altså måske en fødselsdato eller noget :smil:

2 Synes om

Dyrlægen i Tyskland estimerede hende til 11-12.

2 Synes om