Dagens menu -marts 2024

Jo du har ret @Beimis, han klarer det med maden veldig fint :yum:. Men det er lidt hårdt for ham, at være alene om det hele. Så mad skal bare være nemt, ihvertfald nogle dage :heart:.

2 Synes om

Jeg har fået hjemmesamlede hotdogs. Det er ikke tit jeg spiser ret meget til aftensmad, og ofte spiser jeg det samme, fordi det er nemt og føles trygt. Men fandt de her i Netto, som jeg egentlig har haft lyst til at prøve lidt tid, så det blev i dag:

billede

De er gode! Lavede to til mig selv, det var egentlig lidt for meget. Det går lige, fordi jeg ikke har fået morgenmad i morges, men tror kun jeg skal have en enkelt i morgen.

5 Synes om

Mine pitabrød med pulled krondyr så ikke særligt indbydende ud, fordi det blev brun med brun på, da jeg tilsatte de karamelliserede løg - men det var guf!

7 Synes om

Igår frikadeller med med gulerødder

Idag pasta med ostesovs og grønsager

3 Synes om

Min uge er let :slightly_smiling_face:
Lars er på kursus, så den står på singlemad de fleste dage :wink:
I dag: risengrød for at få brugt noget mælk.
Tirsdag: Omelet med restegrønt.
Onsdag: Stegt flæsk på Rio Bravo. Lars har fødselsdag :denmark:
Torsdag: Noget fra en rasteplads på vej hjem.
Fredag: Frikadeller med rugbrød.
Lørdag: Byg selv burger.
Søndag: Takeaway wienerschnitzel fra Krastrup Søgaard i anledningen af vores bryllupsdag :heart::denmark:

9 Synes om

Boller i karry med ris og rugbrød

1 Synes om

I dag vil vi til en gratis teater i skive, så hjemmelavet croissanter med hønsekødsalat og udhulet flute med fyld og en skive ost på toppen

4 Synes om

Svensk pølseret med salat til. Junior bar dog ikke begejstret så han har spist 3 hele rugbrød med smør…

4 Synes om

Det bliver hjemme lavet pizza efter bogen @line_refsgaard
Hjalp mig med og købe


7 Synes om

Jeg har lavet frikadeller…som jeg desværre ikke kan spise.
Jeg spiste en stor kage til frokost :cupcake:
Jeg havde behov for at trøste spise lidt,efter at min mors hjemmeplejer talte meget nedladende til både min mor og jeg :worried:

2 Synes om

:kram:

1 Synes om

:kram:

1 Synes om

Vil du ikke godt være sød at påtale det. Måske ikke overfor vedkommende men overfor en anden.

For i fortjener begger noget meget MEGET bedre og det kan jo ødelægge så uendeligt meget…
I værste fald betyder det at i får en ny som tænker lidt mere over hvad vedkommende siger. I er jo begge meget mere værd

3 Synes om

:kram:

så vidt muligt du kan, så sig fra på både dine og din mors vegne. Og bed om en anden hjemmeplejer, fortæl plejerens chef, hvordan din mor og du bliver behandlet/tiltalt.

Det er ikke ok.

:kram: :hjerte:

2 Synes om

Jeg tænker også lige at jeg ringer til hjemmeplejen i morgen, jeg kan godt mærke at jeg stadig er helt arrig.
Mor har alzheimers så alt er svært nok i forvejen.
Nå men dagens menu i morgen frikadeller på bagerens rugbrød og med rødkål og surt…undskyld at jeg lige fik tråden til at stikke lidt af fra emnet.
Tak for støtte og luft :pray:

7 Synes om

Efterlysning :wink: Supernem påskedessert, der ikke er is…

1 Synes om

Ciron fromage den er gul

Rom fromage den er også gul

Rå crem med frugter.

1 Synes om

Ved ikke om jeg ville kategorisere den som supernem, men har selv tænkt mig at bage en citronkage med birkes. Den kan laves i forvejen og fryses ned. Så skal den bare have glasur og pynt på dagen den skal bruges.

2 Synes om

Vi er ude i noget man lærer i skolekøkkenet :wink: Jeg er ikke på nogen måde god til at bage :laughing:

2 Synes om

Hvis ikke den absolut skal være gul, så er her en flødebollekage. Og trods navnet, skal den ikke bages. Den er supernem at klaske sammen på et øjeblik

3 Synes om