En lille Delle


I søndags var jeg jo ude at besøge bl.a. Jeanette og Knud Erik. Og lille, fine Nardelli med det smukke mønster besluttede sig for at fortælle mig, at siden jeg tidligere havde haft kat med kort næse, synes hun det er på sin plads at jeg prøver en kat med kort hale.

Hun var henne og sige goddag med det samme, men jeg blev jo overfaldet af Milo og Skipper, så tror egentlig kun det var Jeanette til at starte med, der opdagede, at Nardelli viste interesse for mig. :ups:

Selv lagde jeg først mærke til det, da jeg satte mig på gulvet og Nardi besatte mig. Hun gik - nænsomt, men bestemt - imellem mig og de andre katte der vovede at komme for at sige hej og hun charmede sig virkelig ind. Silver blev pænt skubbet væk, og jeg blev nusset, slikket og kærlighedsnappet til den helt store guldmedalje. :lovelove:

Nardi føltes dog ikke helt naturligt for mig at sige, så jeg kaldte hende Delle. :sweat_smile:
Og det bliver jo nok hendes navn her hos mig.
Min søster og jeg har lavet lidt sjov med “Delle Haleløs” (jeg ved godt hun ikke reelt er haleløs).

Så nu er jeg i gang med at købe ind til hende. Jeg har jo stadig en del fra Aslan, men hun skal jo også have nye ting. :ups:

28 Synes om

Det var da godt at hun kunne fortælle dig at I to skal leve sammen. :hjerte:

4 Synes om

Det var et vink med en vognstang til sidst. :sweat_smile:

6 Synes om

Åh hvor er du heldigt såsan og blive udvalgt og fortalte at du er min nye ejere tillykke med hende :flag:
Og tillykke Delle, med dit nye hjem :flag:

4 Synes om

Delle haleløs :klappe: elsker det :grin:
Tillykke med din nye bedste ven :smiley:

5 Synes om

Der er ikke noget større end at blive valgt of katten. Stort tillykke til alle. :flag: :thumbup:

4 Synes om

Stort tillykke med hende :flag:

Hvis hun minder bare lidt om sin bror Masso, kan du se frem til mange søde og sjove påfund og holdninger til tingene :hjerte:

5 Synes om

Det glæder jeg mig til at opleve. :smiling_face_with_three_hearts:

4 Synes om

Endnu engang, må jeg siger at det glæder mig så meget at hun skal flytte ned til dig, For ingen tvivl om at hun fortalte, hvad hun ønskede :hjerte: og det var helt bestemt ikke at skulle være avlskat hos os.
Siden du kørte herfra, har jeg gået med krydsede fingre for at dit valg faldt på hende. For som jeg fortalte, kom hun stort set aldrig, for at snakke og nusse med os og derfor har jeg hele tiden gået med den der tvivl, skal hun blive hjemme eller flytte. Og endnu engang blev jeg bekræftet i at katten nok selv skal vise hvad de vil.

Efter killingerne fik navne, forkortede jeg hurtig Nardelli til Delle, men Knud var ikke så vild med det, en kort periode var det Nadi, hvor Knud gik over til Nardi og giver dig ret, det passer ikke til hende

Ednu engang stort Tillykke med at blive udvalgt og Tusind tak fordi du vil give hende et perfekt hjem :hjerte:

9 Synes om

Kæmpe tillykke :smiling_face_with_three_hearts:

Du har helt ret - det er helt vildt, hvordan de bobbere kan vælge en fra eller til :heart:

@Jeanette Har I samme oplevelse med Dellita som med hende pigen, dengang vi kom for at se på Louis?

3 Synes om

Tillykke med Delle :+1:t2::denmark:

2 Synes om

Stort tillykke med din nye Delle :sparkles: :smiling_face_with_three_hearts:

2 Synes om

Jeg prøver ellers at slippe af med dellerne, men sådan en vil jeg gerne have. Stort tillykke :flag:

6 Synes om

Tillykke med Delle :flag:
Jeg er sikker på at du bliver lige så glad for hende som jeg er for de to katte jeg har fra @Jeanette og Knud.

4 Synes om

Jeg er lidt hektet af, kan du uddybe nærmere ??
Syntes ikke vi i de to kuld havde en, der fravalgte os.

2 Synes om

Og det var i virkeligheden ikke fordi der var nogen tvivl, for hun kunne ikke have været mere tydelig til sidst om hun så havde givet mig et drag over nakken med en spade, men min autistiske hjerne skulle lige forstå (og vænne sig til) at det var en helt anden type kat end den havde forestillet sig ville være slutresultatet. Både på race, køn OG farve. Som jo i virkeligheden er komplet ligegyldige, men forestillinger og “planer” er bare magtfulde i autisthjernen.

Glæder mig til at få hende hjem. :smiling_face_with_three_hearts:

12 Synes om

Tillykke med Delle-tøspigebarnet :flag:
Det er så fedt når de selv vælger deres menneske på den måde

5 Synes om

Det var en pige, der var et lille halvt års tid ældre end de to kuld. Jeg husker hende som blå :thinking:

De første blå killinger vi havde er fød 29 juli 2015. 4 mdr senere end Loui, men ja der var der også en pige der ikke rigtig ville os. Hende forsøgte du at katnappe flere gange på Hobbyudstillingen i december 2015. Hun var vild efter dig og Brita.

Her er hun til bedømmelse ved Heidi

7 Synes om

Vidste jo også at du efterfølgende skulle ned og se på en perser, som ligger dit hjerte nær :hjerte:
Jeg har fuld forståelse for at du lige skulle have dig omstillet, for der er nu stor forskel på Agurken og Delle

6 Synes om