Middel mod flåter

Det går allerede helt amok med flåter hos os :surrender:

Hvad er det bedste middel mod dem?

Gerne noget, der er let at give og virker længe :sweat_smile:

3 Synes om

Du kan få noget i pilleform, som virker mod både lopper og flåter. Det virker i 3 mdr.
Det hedder Credelio.

Sorry

Dette er desværre forkert…
Det var middel til at dryppe i nakken. Navnet er Bravecto.

4 Synes om

Står i Maxizoo og håbede lige, de havde det :sweat_smile:

1 Synes om

Vi køber det hos dyrlægen eller på apoteket.

2 Synes om

@Lykke

Undskyld Lykke, tror jeg husker fejl.

Det var et middel til at dryppe i
nakken, som virkede i 3 mdr.
Men vi gik over til Credelio fordi Milo og Mille ikke kunne tåle det andet, de fik sår i nakken af det.

Jeg vil prøve om jeg kan finde ud af hvad det hedder, for husker det ikke lige nu.

2 Synes om

Det hedder Bravecto😃.
Hvad skulle man gøre uden Google :crazy_face:.

2 Synes om

Credelio er jeg rigtig glad for (til hund også) Det er en pille, der gives hver måned (bravecto er hver 3. Mdr) Gårdmissen kunne ingen andre midler tåle.

Eftersom vores hund er meget voldsomt allergisk overfor lopper, så får hittemissen, der er 100% indekat, alligevel Credelio. For hunden kan slæbe en loppe med hjem, som går på katten og så går den vilde loppejagt. Naboens 3 katte holder til i vores have og der er med garanti nogle lopper derfra, der hopper af i græsset.

4 Synes om

Det er receptpligtigt, så dyrlægen skal ind over.

2 Synes om

Vores friløber ude på gården fik vores bravecto, vi brugte den til hund, og delte den op i mindre stykker, den er nem at give som en pille og vores har spist dem uden problemer.
Du skal have dem hos dyrlægen. Den har en virkning på 3 mdr, vores fik en i marts og igen i juli

3 Synes om