Computersnak

Maden vil jeg ikke kommentere på, men jeg tror vi har den samme computer … W530?

1 Synes om

Hey! Det er en mad tråd det her … LOL
Ikke helt, min er en t430s … jeg er hardcore it-mand på 25’ år, og KUN Lenovo finder vej til mit hjem … når det drejer sig om laptops :+1: Og din Lenovo er bare top-notch … skal vi bytte? :wink:

Nah, tror bare jeg beholder den selv … selv om din også ville opfylde mine behov så rigeligt :cool:
Jeg ved ingenting om computere … de skal bare virke og helst være hurtige nok, til at man ikke drømmer om en med håndsving, der kunne peppe farten lidt op :roll_eyes:
Men jeg ved godt, jeg har overscoret lidt med den computer, men den har jeg næsten fået forærende, af en sød mand :wink:

5 Synes om

srry for OT, men er det her så godt eller skidt…?
7000DMIPS Dual Core Processor
20 GByte Flash
2 GByte Ram
10/100/1000 MBit/s compatible Gigabit Ethernet Interface
2x USB 3.0 SuperSpeed
2x USB 2.0

Det er længe siden jeg har arbejdet med teknikken, det sidste 15 år er det processerne der ligger bag It, bl.a. noget der hedder ITIL, Prince2 mm. MEN:

Nu for tiden er det ikke prangende det du beskriver - uden jeg helt er med på hvilken processor ‘7000DMIPS Dual Core Processor’ dækker over.

Jeg vil ikke anbefale mindre end dette:

Processor: minimum 3,5 GHz
Harddisk: minimum 120 Gbyte
RAM: minimum 4 Gbyte
Ethernet: minimum 1000 Mbit
USB: her ville jeg nok gå efter rent USB 3.0 - men det kommer an på hvor god tid man har
Og skal du køre WiFi også, så minimum 300 Mbps på det kort.

Med de apps man bruger i dag, for i takt med at man får større og større hardiske mm, så udvikler software firmaerne og apps som fylder voldsomt meget. Nu ved jeg du ynder at tage fotos og bearbejde dem, og der vil du gå helt kold med det setup du skriver - og her er grafikkortet essentielt - det er dens processor der laver beregningerne her hvis du bruger Lightroom, Photoshop m.fl.

Jeg håber at det hjalp lidt :slight_smile:

nåh, jamen wifi har den oss…bruger det bare ikke…HDD er 2 TB (ca 4000 timers film)…men det er s’mænd min ene satellitmodtager…og den kører en Linux Ghost …men småforældet er den, de nyere kører jo UHD

OOOOK, disken er helt i orden :slight_smile: Nu er jeg i den grad ikke ekspert i noget der tilnærmelsesvist minder om TV og det perifære udstyr, jeg bor i en skov, kan tage DR og intet andet … og min mobiltelefon falder ud konstant … så jeg ser ind imellem TV på min laptop, og kun sjældent. Så om det setup du nævner er helt i top ift. satellitmodtagere, ja der melder jeg sg* pas LOL

LOL…vaffer tror du jeg har satellit…har intet tv uden …
surfer ikke meget med den, men den er fin til extra lager…så indtil videre gør den det den skal

Yeayy så er vi to i Danmark uden tv - får du også jævnligt kommentarer om hvorfor du ikke har det?

Jeg skal ganske jævnligt gennemgå krydsforhørsagtige spørgerunder om hvorfor jeg ikke har tv.
Der skal ikke meget til før man er underlig i DK…
:wink::joy:

nåh…u got it wrong …har skam tv, men T signalet kan jeg ikke trække, og kabel er ikke i nærheden, derfor satellit modtager og paraboldims …her er heller ikke god telefondækning, elmåleren er på GSM nettet, så elselskabet har flere gange påstået at jeg snyder…de har sat en stor antenne på loftet…

nå øv tilbage til at være den eneste jeg kender der ikkr har tv… :wink::joy:

1 Synes om

jeg kender da oss nogen der ikke har :smile: …og var det ikke for det motorsport jeg VIL se ku’ jeg skam godt undvære…

1 Synes om

Trust dig @HolmeInc jeg ejer heller ikke et tv. Jeg har “kun” mine computere :wink:

2 Synes om

yeahh jeg er ikke alene.
Og ja jeg har også computere og smartphone og Kindle - så ja rigeligt elektronik her i huset :wink:

Det kommer jo an på, hvad du mener med tv :wink:

Vi har TV, fordi det er en dejlig stor skærm at kigge på. Men vi har ikke tv-pakke, så vi ser ikke almindeligt flow tv.

1 Synes om

Vi har heller ikke tv, som i ingen kanaler, ud over dem der er på computeren. Men vi har stadig vores tv skærm, som vi bruger som Monitor. Og et skab fyldt med dvd film, som vi ser en gang imellem, når vi har lyst. Og ja det skaber nogen undren :sunglasses:.

2 Synes om

Sådan er det også her.
Jeg streamer det jeg har brug for at se :slight_smile:

2 Synes om

ja jeg burde vel skrive det mere præcist; flowtv så man er bundet til kl xxxx for se dette eller hint.

Men dejligt så er jeg jo langt fra alene :joy:

Jeg har nærmest aldrig set @RuneS så lykkelig som den dag, han modtog opsigelsen på tv-pakken her :joy:

2 Synes om

Samesame. Jeg har et stort TV setup med dolby surround og det hele, og absolut ikke fra den billige ende af menukortet! Da jeg så flyttede hertil i 2011, konstaterede jeg to ting:

  1. Jeg kunne efter 2-3 dages intensivt arbejde hvori indgik heftig gennemlæsning af manualerne - og der var mange - ikke få TV, surround, DAB boks og meget mere, til at funke sammen. Ikke fordi det ikke kan, men fordi jeg simpelthen ikke kunne finde ud af det!

  2. Jeg kan modtage DR, og det er det. Prøvede Boxer - men det var totalt ubrugeligt. OG da jeg har 10 mbit ned og ca. 1 mbit op - det er hvad der kan leveres via kobberet - så kunne det hele være lige meget.

Så nu har jeg i 7 år klaret mig fint uden TV, og ser kun F1 og MotoGP på min laptop - og ind imellem noget fra Bonanza, Filmstriben og Youtube (primært dokumentarer på dem alle tre). Så fra at være en nyhedsfreak som så ALLE TV aviser, så klarer jeg mig fint uden i dag :slight_smile: