Dyrebutikker i Tyskland, et besøg værd?

Jeg skal på den Tyske side imorgen, tager den fra Kolding og ned over Kruså - Nogle der kender noget lige på den anden side der nede af, som er værd at besøge? Det ville jo ikke være skidt at kunne se sig lidt om i Tyske dyrebutikker, som forhåbentlig har gode priser lige som på zooplus. :slight_smile:

Jeg synes, Avifauna er en god butik dernede :wink:

Her er et link: Avifauna - online dyrehandler med alt i dyreartikler og dyretilbehør! Besøg vores online dyrehandel og køb dyreartikler billigt!

Das Futterhaus i Flensburg har et bredt udvalg i kattefoder og alt mulig andet :slight_smile:
http://www.futterhaus.de/

Zoo Ove / Futterhaus i Flensborg. Men nej, det måler sig ikke tilnærmelsesvis med Zooplus, heller ikke med priser.
Til gengæld er der en rigtig god brætspilsbutik i Flensborg :smiley:

Takker for super hurtige svar. :smiley:

Vil fluks finde adresser og skrive dem ned. :slight_smile:

[QUOTE=pivnu;648743]Zoo Ove / Futterhaus i Flensborg. Men nej, det måler sig ikke tilnærmelsesvis med Zooplus, heller ikke med priser.
Til gengæld er der en rigtig god brætspilsbutik i Flensborg :D[/QUOTE]
Uhhh, brætspilsbutik, det lyder spændende. - Hvor kan jeg finde den? :slight_smile:

De har sådan en gågade, hvor den ligger på. Jeg aner faktisk ikke adressen.

Okay, så må det nok vente. Men det skal huskes til en anden god gang. :slight_smile:

Der er kun EN sådan rigtig gågade i Flensborg (well den og Rote Strasse hvor der forresten osse ligger en dyreforretning) men hvis det er den forretning jeg tror, så ligger den lige på et hjørne når man går op nede fra havnegaden - den er ret nem at finde :slight_smile:

Er det forresten ikke lidt en omvej til Tyskland fra København? Jeg tro’de Sjællændere tog over Rødby?

Mine svigerforældre bor i Ribe, så det har åbnet nogle muligheder mht. grænsen i Sønderjylland (man skal bare endelig passe på med at sige, at Ribe er Sønderjylland, for DET er det sandelig ikke, og så får man en længere historie ;))

Nej for Ribe ligger jo på den “rigtige” side af “før-1920-grænsen” - så det er Sydjylland :slight_smile:

det sjove er jo at Ribe ligger en anelse syd for Kongeåens munding men alligevel var dansk :slight_smile:

jeg må da være en “dyrebutik” med de 18 katte vi har, og 2 fremmede katte i haven… altid et besøg værd:p:tihi::juhu:

Heidi, som vist hellere må se at komme afsted til sin aftale

Der er også Maxizoo i Tyskland der hedder den Freshnapf og de har en del andet end vi har i DK :slight_smile:

Takker for svar alle sammen. :slight_smile:

Vi er nu hjemme igen, og fik besøgt Futterhaus og Avifauna på vejen. - GIk tomhændet der fra begge steder, så dejlig billigt men fik da set det. :slight_smile:

Jo det er en lang vej, men nu skulle vi alligevel til Kolding idag, så derfor vi tog den vej ned over og hjem igen. :slight_smile: