Huset for enden af rækken - “renoveringsdagbog”

… og som fodnote til vægfarven.
Jeg var ret spændt på, hvordan det ville være derinde, når jeg skulle sove.
Den er nemlig lidt lysere og varmere end den grå jeg ellers før har prøvet at sove i og egentligt havde forelsket mig i. (Den fandtes bare ikke som dyrup farve, og var bange for at rummet ville blive alt for mørkt).

Men jeg er SÅ glad for farven, som den er nu - den giver et roligt, varmt og hyggeligt soveværelse :slight_smile: den grå farve er lige lidt mer varm, end billederne måske gengiver.
Jeg har her den sidste uge bemærket, at jeg er begyndt at falde meget mere roligt i søvn, end jeg plejer :slight_smile: falder mentalt til ro derinde på en anden måde end i det tidligere meget hvide i Aalborg.

Gråt soveværelse er et hit, siger det bare! :smiley:

(Den hvide kontrast”væg” med skabene er med vilje for at bryde alt det grå, så det ikke bare blev gråt i gråt :ups: synes det fungerer ret godt med 3 ud af fire grå og 1 hvid “væg” - hvis jeg selv skal sige det :ups: )

7 Synes om

Og den farve bør alle farvehandlere kunne lave, da NCS er international standard, så hvis man spørger efter s-4000-n er det den grå man får ( og det er en ren grå, n står for neutral)

4 Synes om

Ja det var heller ikke denne farve der var problemet :slight_smile:
Det var den grå jeg først egentligt var forelsket i - men heldigvis kan jeg faktisk bedre lide den, jeg endte med at få :slight_smile:

1 Synes om

Sengen har fået små sidebordet og lys :smiley:
(Jaja der er lidt at rydde op med ledninger osv, men der er lys og borde :smiley: )

Må se om jeg når det i morgen eller først mandag - har et billede til indramning ved glarmester, som skal op over sengen, og det skal bare hentes nu :slight_smile:
Dét glæder jeg mig godt nok til :smiley:

11 Synes om

Yay!

Ud over de fodlister, som mangler langs en væg, så er soveværelset færdig :smiley: endelig!!!
(Og fodlisterne kommer på i morgen formiddag - endelig er de kommet hjem fra Sverige :slight_smile: )

15 Synes om

Smukt - er det et, du selv har taget…?

Ja - et billede fra, hvor jeg går på jagt :slight_smile:

16 Synes om

Har haft god hjælp til at heppe i dag, så nu er størstedelen af kontoret faktisk ved at være der :smiley: og ALLE flyttekasser er officielt tomme!!! :smiley:
De kommer på lossepladsen i morgen, de er ikke værd at genbruge, og der går forhåbentlig mange mange mange år, før jeg skal se en flyttekasse igen :slight_smile:
Én eneste flyttekasse skal på loftet med nogle få småting og et par kasser fra vandkaraffel og vinglas. Dem gemmer jeg altid :ups:
Men en eneste flyttekasse er vist ikke der værste at må sætte derop :smiley:

Lampen skal vaskes og hænges op - det kræver en ny prop til loftstikket købes og monteres, det klarer vi i morgen :slight_smile:

Og så skal de gamle reol-elementer lægges på loftet, måske når vi det i morgen :slight_smile:
For så kommer det hvide lave krads ind mellem skab og sofa på sin plads :smiley:

Mangler at hænge et billede mere op, men det skal først lige skilles ad og rengøres totalt først. Det kommer nok engang :stuck_out_tongue:

15 Synes om

… og så glæder jeg mit til, at jeg får så meget fritid, at jeg går i gang med at sætte de to gamle stole i stand :ups:
Til vinter. … eller næste vinter :hoho:

5 Synes om

Hvor er det godt gået at du er færdig med at tømme flyttekasser! :+1:
Jeg drømmer stadig om den dag vi kommer helt på plads med vores ting.

2 Synes om

Jeg er SÅ lettet over, at jeg er færdig med flyttekasserne. De stresser mig - de er ganske enkelt ulidelige at se på dagligt for mig.
Det giver en utrolig ro, at de er tømt og tingene sat på plads :slight_smile:

I morgen ryger flyttekasserne på lossepladsen - jeg tror det bliver helt terapeutisk at se dem forsvinde ned i den store pap-container! :ups:

2 Synes om

Hvorfor ikke sælge dem eller forære dem bort? Virkeligt mange kan godt bruge flyttekasser :slight_smile:

Det afhænger måske af, hvad det er for nogle flyttekasser, man har brugt. Alle mine røg også direkte på lossepladsen. Det var Silvan-kasser, og de var ikke bedre værd. Flyttemændene rynkede også noget på næsen, da de så dem. Især når man jo kan låne nogle af den rigtige kvalitet hos dem :slight_smile:

Jeg ved ikke helt, hvad det er, du så har gjort ved dem :stuck_out_tongue: Vi har flyttekasser fra Silvan, Boxit og Bauhaus, der har været brugt til 2-3 flytninger efterhånden.

En fjerdedel af dem er gode kraftige kasser - som nu har været igennem 7. omgang. Resten er Boxit kasser, som helt sikkert kunne have været genbrugt, HVIS de ikke havde stået stablet i et halvt år på depot.
De er blevet bløde … jeg havde faktisk travlt med at dem tømt for flere kunne slet ikke holde formen mere og slet ikke stables :confused:
Kvaliteten er bare slet ikke til genbrug mere. Jeg købte de billigste boxit havde i september, i den tro jeg jo bare skulle have opmagasineret i et par måneder … et halvt år er mer end de kunne klare. Faktisk så jeg problemet med bløde sider komme allerede da jeg pakkede ned, så alle har været tapet hele vejen rundt på alle led.
Det er faktisk mine gamle kraftige fra silvan som har klaret det bedst :stuck_out_tongue:

Men de ér bare udtjent. Ellers var de faktisk lovet ud til en anden til genbrug :slight_smile: men hun har set dem og takket nej pga standen de er i :stuck_out_tongue:

i mandags røg de første billeder op.
Et af dem skal dog ned igen, for det passer bare ikke ind. Der skal et andet op, når det kommer hjem.

Men Doktoren kom i køkkenet at hænge:

Over for spisebordet er også et billede kommet op (En stor Banksy plakat i ramme), men det fik jeg ikke et ordentligt billede af - det må I lige vente på at se. :stuck_out_tongue:
Har forelsket mig i flere Banksy motiver, men har for lidt plads til alle dem, jeg godt kunne drømme om :ups:

16 Synes om

Han endte så i øvrigt med at hænge den op nogle dage efter, en dag jeg ikke var hjemme, fordi han ville overraske mig. Han glemte bare at jeg jo nok liiiige havde en mening om hvor langt nede den skulle hænge! :argh: Nå, jeg har pænt holdt min kæft med det, men jeez det irriterer mig hver gang jeg ser på den :tihi:

Så … nu må det godt blive godt vejr :smiley:
Terrassen har nemlig fået lidt møbler også nu :slight_smile:

Parasollen er taget ned, afprøvede den lige og konstaterede at den er i orden - og pakkede den så ned igen, det er ikke rigtig parasol-vejr alligevel :hoho:
Men det var mægtigt pænt af tømmergården lige at have et sæt med parasol+fod på tilbud, nu jeg lige stod og manglede :smiley:

Og nu er der da plads til gæster om bordet udenfor :smiley:
Nu må vi se om det bliver bare næsten vejr til at tage det i brug i weekenden :slight_smile:

17 Synes om

Feeeedt, Pia! Det vil jeg glæde mig til at afprøve :smiley: :smiley:

1 Synes om

Så blev gangen og køkkenet endelig “færdig” ift billeder :smiley:
I fredags kom dette billede op at hænge ved døren (indflyttergave fra @Pernille_DL :smiley: )
Det passer SÅ fint hertil :smiley:

Og så kom den sidste banksy endelig op at hænge også - så nu hænger der en banksy på hver ende af spisebordet, doktoren for enden af køkkenet og en lille dialægt med “dåbbel-a” ved køkkenvinduet :ups:



… og se endelig lige bort fra rodet i køkkenet. Det er det sidste rod fra weekendens indflytterfest :ups:

Jeg er så glad for ENDELIG at kan hænge billeder op på væggene igen :smiley:

16 Synes om