Majs tanker

Vi fik lidt, men ikke meget her for 1-2 timer siden. Måtte godt være mere, men rart for planterne at det i det mindste kommer om natten

2 Synes om

vi fik 17 dråber og 2-3 lyn og en del rumlen.
Det batter som en skrædder i hel…

Nå ja så må jeg jo gå en tur med haveslangen om et par timer.

Vi har da heldigvis fået noget i Slagelse igår. Regnvandsmåleren sagde lige knap 30 og vores opsamlingsbeholder er halvt fuld da jeg kom hjem… den var ved at være tom så det var dejligt. Jorden var stadigvæk temmelig fugtig her til morgen, så det var en god skylle…medmindre selvfølgelig der er kommet mere i nat :thinking:.

Her har det regnet voldsomt i nat ad flere omgange.

Jeg har sovet elendigt. Først lå jeg badet i sved, så blev jeg vækket hver gang, det begyndte at regne. Og så ved 5-tiden vågnede vi begge med et spjæt pga verdens højeste tordenbrag.

Det har lynet og tordnet og regnet her i nat. Hvor meget regn ved jeg ikke, men en pæn del, tror jeg. Det ser stadig ret blåsort ud mod vest, så måske kommer der mere. Eneste minus - og det er ret stort! - dræbersneglene er igen kommet frem fra deres skjul i hobetal :angry:

1 Synes om

Her buldrede og bragede det godt mellem 23 og 23.30 i aftes og der kom også en del vand. Men det er stadig varmt :sveder:

1 Synes om

Jorden er fugtig på overfladen, men der er kun kommet 2 mm vand :frowning:
Det lavede ellers larm som skulle det blive meget mere.

Der er tordenbyger på vej i et bånd op over Østjylland, håber der er lidt vand i de skyer, da de har lovet 28 grader i eftermiddag.

vi har haft verdens FEDESTE tordenvejr i nat :smiley:

Nu er jeg stor fan af tordenvejr, så at have to timer med tordenvejr er for vildt :smiley:
De første tre kvarter var helt uden regn - store klare lyn, som tog nogle kæmpe hop, super mange flotte forgreninger og hoppede fra sky til sky. VILDT imponerende og flot! :smiley:
det var mere “himmelflækkere” end det var buldren ift. torden. Det lyder så vildt, når himlen bare flækkes af lyn frem for det bare buldre.

Det tog så lige en kort pause for så at vælte ned med vand og tordne og buldre voldsomt videre i over en time :smiley: lige mere bare “glimt” inde i skyerne, for det lukkede helt til i regn også.

Vi fik mængder af vand, så mine baljer står og drypper lidt ud de mellemhøje drænhuller :smiley: flere har målt over 35-40 mm vand i vandbeholdere. Alle mine planter struttede her til morgen - de har fået masser af vand.
Luften virkede så ren og klar, da jeg stod op.

jeg elsker sådan noget vejr :smiley: jeg er så imponeret over de naturkræfter, som slippes løs. Jeg har en sund respekt for det, men jeg ved ikke noget bedre end at stå op og se på lynene :smiley:

2 Synes om

I nat buldrede det lidt og der kom også lidt regn, men det er slet ikke nok, kun lige til at fugte overfladen.

Her på sydsiden af Århus har der været fart på. Og pt regner det stille og roligt og har gjort det i et par timer. Det kan plænen lide OG håndtere

Du burde give dig selv en ferie til Tampa, Florida i august måned så :slight_smile:
https://goo.gl/images/2JWbnH

De påstår de er “The lightening capital of the world”, om det er sandt ved jeg ikke. Men de mange år jeg boede der var august altid så fed. Ja det er voldsomt farligt og der dør ofte nogen fordi de tordenvejr kommer hurtigt og voldsomt.

Men enig det er bare både flot og imponerende. Dog bliver jeg lidt bleg om næbet når tykke orkan-sikrede vinduer tydeligt bøjer indad pga. trykbølger fra torden og lyn :open_mouth:

1 Synes om

lige nu har vi også, her lidt nord for Århus, sile-stille-regn - såååå godt for planter! Lad det vinde og vare nogle timer endnu!

Yeps - hold fest der var mange i går aftes :frowning:

Intet regn ved Bjæverskov i går/i dag - selvom jeg gerne så der kom noget.

Lige om lidt kommer posten med 4 x 30L Greenwoods Plant Fibre kattegrus, 2 x 10 kg Prescription Diet … og et Trixie Cat Activity Fun Board :full_moon_with_face:

Jeg er spændt på boardet - og hvordan dælen jeg får splittet de to finker op så kun Sox bliver udfordret. For jeg tror Hester vil elske at være med - og det er Sox der har behov for udfordringerne. Og det sammenholdt med at de skal vænnes til at fodres morgen og aften … :skull_and_crossbones:

Edit: SÅ! Og nu venter vi så bare på at resten af den ‘gamle’ foder er spist :slight_smile:

2 Synes om

Det støvregnede, jeg tænkte at jeg fint kunne gå på biblioteket.

Det tog så til undervejs, og nåede også at aftage inden jeg kom hjem igen.

Jeg måtte hjem og skifte alt på nær undertøj…

Det tordnede imens, hyggeligt med den buldren.

1 Synes om

Jeg elsker også buldren … men da jeg sidste år sad og kiggede ud i tordenvejret for åbne vinduer og lynet slog ned i vejen 10 meter fra mig (har det på video) DER blev det lidt for spændende :wink:

1 Synes om

Jeg har prøvet det samme, og har også respekt for torden, det er ikke det.

Man kan godt mærke at vi har tørstet efter regnvejr bogstaveligt talt med denne tråd :wink:

2 Synes om

Jeg vågnede ved et rabalder i nat så sengen bogstavelig talt rystede og der var ild i himmelen :slight_smile: Jeg plejer at stå op og se på det af samme årsager som Pia, men… jeg faldt i søvn og sov fra det hele :smiley:
Lars havde været vågen og rendt og slået relæet til tre eller fire gange i løbet af natten… Men i dag er vejret dejligt og nu buldrer det i det fjerne igen :ok:

1 Synes om