Online fødsel - Fiona - Første kuld til DK ChiCha

Vi er faktisk temmelige enige der :slight_smile: og ja jeg kan slet ikke få armene ned at de har taget så flot på det seneste døgn.

Jeg har heller absolut intet mod at give et skud KMR her og der.

At jeg lige stopper nu, eller i hvert fald lige holder lidt pause er at de nu alle har taget flot på det sidste lille døgns tid. Dvs Fiona er kommet godt i gang med at producere fløde og så skal jeg holde mig fra at pille i den balance.

Skulle en af dem komme bagefter i mere end et døgn eller to, så får de helt sikkert KMR igen. Jeg har jo nu set at det virkelig er noget guf og det fik gang i lillemand.

2 Synes om

Utroligt så meget større de røde er! :open_mouth: :heart_eyes:

1 Synes om

De to røde var de største ved fødsel og så de har ca 3 døgns forspring. De vejer 10-15 gram mere end den største af de sorte.

Men der er så langt fra den mørkerøde på 132 ned til Bror Klat på 86 g - det er en størrelses forskel som både kan ses og mærkes.

De skal nu alle nok komme efter det, i løbet af et par uger så har det udlignet sig meget.

3 Synes om

Åhhhh hvor er de fine altså :heart_eyes: jeg har lagt mærke til at snakken altid går a-la, “de røde er jo helt sikkert hanner” er det fordi røde katte altid er hanner? :grimacing::see_no_evil: jeg er helt skudt i dem :star_struck:

1 Synes om

Tak, ja jeg er også helt tabt i dem. Godt jeg har ferie, så jeg har masser af tid til at hygge om Fiona og fedte mig ind på dem :slight_smile:

Den mørkeste røde som også er den største har taget en god luns af mit hjerte allerede.

Ja røde er som oftest hanner idet den røde farve følger x-kromosom.
Så for at få røde piger skal både far og mor give rødt fra sig.
Der findes fint mange røde piger, det er bare ikke så sandsynligt som røde drenge.

I denne parring vidste jeg at hvis der kom rødt ville det være drenge. Far er sort og mor sort tortie. Den kombination kan give sorte piger og sorte drenge, sort tortie piger og røde drenge.

Har lige haft bunden vendt i vejret på dem, kunne ikke dy mig. Ser ud til at det er 6 drenge og 1 pige - men killinger kan af og til skifte køn, sådan helt af sig selv i løbet af en nat (eller også er det fordi det kan være svært at se og at man som opdrætter har set forkert… :wink: )

4 Synes om

Sikke et mylder - til lykke med dem :slight_smile: Og velkommen i klubben af folk, der kan få hele timer til at gå med at sidde og glo ned i fødekassen :wink:
VH
Susanne

2 Synes om

Tak og ja haha jeg skal tage et solidt tag i egen nakke for ikke at ligge at glo ned i kassen til dem.
De er nemlig strategisk placeret lige ved siden af min seng :slight_smile:

Jeg har det så fint med min lille ormegård og vil have det de næste par uger. Tænker at når vi når til uge 4+ at jeg så får kam til mit hår :wink:

2 Synes om

Tillykke med de små - og pas på der er nogle der har det med at blive hængende ( ikke Enyo og Enki)

Og med hensyg til at støtte, så ville jeg give nogle af dem der klarer sig godt tilskuddet så den lille fik fra mor :wink:

Tak og ja dit råd giver masser af mening!

Han ser ud til at have fundet boksehandskerne frem :slight_smile: så ham to gange bokse de to røde vikinger væk.
Vejede sidst på eftermiddagen og der havde han igen taget på.
Jeg har bestemt at veje dem 2 gange om dagen den næste uges tid og hvis der ikke er synligt fremskridt og han haler ind på sine søskende, så får de store lidt kmr som appetithæmmer :wink:

2 Synes om

Det går stadig virkelig godt med de små.

Jeg støttefodrer ikke mere og har ikke gjort det de sidste 3 dage.

Det seneste døgn har de i snit taget 16 gram på - så det er vist ikke letmælk der er i Fionas bar.
Bror Klat er stadig den mindste, men med 22 gram på det seneste døgn, haler han ind på de store :slight_smile:

Jeg flyttede dem ud af soveværelset i går og ind i mit bibliotek, som nok skifter navn til “killingeværelset” :wink:

De fik samtidig den store transportkasse som er 50*70 cm. Denne er lavet til en hule og sat under bordet op mod væggen - en hule i hulen. Den blev straks godkendt af Fiona. Værelset er større og køligere og totalt set mere roligt, da det vender væk fra vejen etc.

Om det er den bedre plads eller om Fiona har skruet lige en tak op for fløden, så gav skiftet en ændring i den gennemsnitlige døgnvægtøgning fra 12g til 16 g. Det kan også være tilfældigt, men måske er der bare lidt mere plads i baren, så der er mindre moslen og mere ædning. Grund er vel ligegyldig, point er de tager på i vægt og der er mere ro på Fiona.

Dette billede er fra d. 21 lige inden de skiftede værelse.
Ser ud til at den røde at stoppet mit i et spring og heldigvis landede med en babs i munden :rofl:

20 Synes om

Dag 8 og her er sprækker til de små babyblues :slight_smile:

Det er da så svært at tage billeder af killinger der ikke havde tid og Fiona der mente jeg bare skulle aflevere den lille godte.

17 Synes om

Jeg har udliciteret navngivningen af kuldet til min brors unger.
Pige: hvad skal de hedde?
Birgit: noget med A og der er 3 drenge og 4 piger
Pige : Alexander
Birgit : Godt navn
Dreng: den ene røde kunne jo også hedde Garfield
Birgit : Men det starter jo ikke med a
Dreng : må jeg godt få en af dem

Haha jow ser du min dreng :grin::grin:

Nu får vi se hvad de kommer op med. Både Angel og Annabell blev også nævnt.

Temaet er ‘de første indvandrer i Maine’ og alle navne skal starte med A

De 7 tykmavede dværge.

14 Synes om

Hvis det var første indbyggere var der ellers en del stammer at tage fra :smiley:

4 Synes om

korrekt jeg har også overvejet at tage indianstammerne med; hvis så, skal jeg virkelig til at øve udtale :grin:

1 Synes om

En stille eftermiddag i killingerkassen :heart_eyes:

De er nogle søde små ædedolke.
Alle med øjne og især de 3 største er allerede superkæle og elsker at blive nusset på deres tykke mælkemaver.

I morgen er de 2 uger og de begynder så småt at ‘gå rundt’ inde i kassen. Det der med at gå er noget vakkelvornt noget :joy:

Om en uges tid får jeg besøg af et godt kamera, men til da…

19 Synes om

A-kuld 2 uger i dag 30.07.18

9 Synes om

Møvedyr :hoho:

1 Synes om

Så fine-jeg er helt ekset i de røde :heart_eyes:

1 Synes om

De er rigtig pæne i farverne og nogle kære basser.

2 Synes om

Fine mislinger! Glæder mig også til det der gode camera kommer på besøg. :jubiii: