Størrelse på baggrundbillede

Jeg tilpasset bredden på mit banner til hhv 850 og 590 pixels (de tal der er angivet ved upload)
for at det skal passe til badge og profil.
Alligevel ser det helt forkert ud.

Har nogen luret hvordan man gør det pænt?
Eller skal vi måske have en admin på banen?

Jeg vil tro, at det er fordi siden er responsiv. De to str passer på pc (burde de). Men ja, det ser ud ad h til på mobil…

@RuneS, er der en bedre forklaring eller løsning?

Jeg er på fra pc. :sweat_smile:
Måske Rune kan løse det. :kryds:

Hmmm… Har du trykket udvid til baggrunden?

Kan du evt tage et par screenshots?

Originalbilledet

Profilbaggrund, til trods for at bredden på det uplodede er 850 pixels

Badgebaggrund, uploadede billede er med en bredde på 590 pixels
52

Rune har sikkert en god forklaring, men i mellemtiden vil jeg foreslå, at det kan være følgende, der er problemet på pc.

Det kan godt være, dette ikke er rigtig, men: du har nok tilpasset dem i bredden, men da dit banner jo ikke er særlig højt, så tror jeg, det bliver alt for lavt, og så tilpasser systemet nok billedet, så det fylder hele boksen ud i højden. Når det sker, bliver det så alt for bredt og i øvrigt sløret, fordi det ikke kan holde til at blive forstørret så meget. Det er vigtigt at få med her, at billedet jo fylder hele boksen - også neden under det delvis gennemsigte overlay (som det hedder) med dine informationer.

Så det, vi har brug for, at Rune finder ud af, hvis han kan, er, hvor store billederne skal være på begge ledder. Dit banner kommer sikker aldrig til at passe, fordi det har nogle forkerte dimensioner i forhold til den boks, det skal vises i.

Jeg tror muligvis ikke, det er så vigtigt med et bestemt antal pixels. Det er sikkert mere vigtigt, at dimensionerne er rigtige. Jeg beskærer fx altid mine billeder i 16:9, og det synes jeg ser ud til at fungere. Så tror jeg nemligt, at systemet selv kan tilpasse det.

Om man kan bruge det samme billede (altså de samme dimensioner) både til baggrund og visitkort, er jeg usikker på. Jeg har brugt to forskellige. Men det ville da være mest oplagt, hvis man kunne.

1 Synes om

Ja, det er da ikke så responsivt, at det gør noget på mobilen :uha: Det er Discourse-folkene ikke sluppet så godt fra. Måske man skulle besøge forum og se, om der er en forklaring at finde :gruble:

nu prøvede jeg for sjov at lave en bg på 800 px i bredden …det giver sådan set et rigtigt resultat, men nederste ½del er nedtonet

Ja, men det er jo sådan, det er bygget op - at der er et overlay med informationer. Det er meningen, det skal være sådan. Det er jo et baggrundsbillede. Så må man bare finde eller lave et billede, hvor motivet er i toppen.

Men jeg fandt nogle dimensioner:

Det er så visitkortet (antager jeg). Profilbaggrunden har jeg ikke fundet dimensioner på endnu, for det er vist to forskellige.

Tak, så har jeg lidt at arbejde med. :slight_smile:

Kan man sætte banner ind? Kan det blive som link til hjemmesiden som på det gamle forum? Hvor? Hvordan?

Det kan man ikke, men man kan sætte det billede som bliver brugt som baggrund på ens profil side og “bruger kort” (Den ting der kommer frem hvis man klikker på en brugers billede)

Der har du allerede en baggrund og et hjemmeside link :slight_smile:

Det er mere skjult end mange ældre forums har gjort det, men det er for at holde et mere clean look i selve forummet hvor indholdet i diskussionerne er mere i fokus.

2 Synes om

850 x 334 pixels passer perfekt :grinning:

2 Synes om

Er det på pc?

På mobil laver forum desværre en anden form til billedet :confused:

Ja på mobilen ser det helt åndssvagt ud, men på tablet og pc passer det.