Tanker i august

Alvins var også forsvundet, til trods for at det kun var få måneder siden hans var sat i. Men de kunne slet ikke finde den. Fik sat en ny i, uden at betale en øre. :+1:

1 Synes om

Fint nok med regn, men der var altså ingen, der bad om efterår. Jeg fryser! :blaafrossen:

1 Synes om

ja, småfuglene æder som om det var vinter, og der er nye unger på vingerne …her var 8 grader i morges og 16 nu…der er gang i ovnen på 3.ie døgn…

Måske min skyld, jeg har bedt om typisk dansk sommer de sidste tre måneder. Og typisk dansk sommer, er jo halv køligt og regn. :flojte: :hoho:

4 Synes om

Her har jeg også lige været ude med mere foder - midt i silende regnvejr. Men det lader ikke til at genere fuglene. Der er mange flere af dem, end der har været hele sommeren. Der har næsten ikke været nogen. Fx kan jeg nærmest ikke huske, hvornår jeg sidst har set en solsort :frowning:

Jeg har jo selv bedt om Dauerregen, og det skal jeg love for, vi får lige nu. Så det kan jeg heller ikke klage over. Men regnvejr om sommeren behøver altså ikke være pivkoldt :venter:

1 Synes om

Silende regn også her i Slagelse en stor del af dagen. Synes det er fantastisk…Min have mangler det bigtime!

2 Synes om

Og Chili er sur. Hun mivser og mivser og mivser og er totalt velcro. Hun er ikke tilfreds med regnvejret.

Update på Surefeed-skålene: Asani har alligevel en chip :hoho: Så nu virker de. Nu skal jeg bare have dem programmeret om, fordi de nu begge er registreret på dem begge. Og så er vi jo lige vidt :slight_smile:

8 Synes om

Elsker at betragte mine missebamser når de lægger op til brydekamp - og når kampen er i gang, med fuld respekt for modstanderens signaler :heart_eyes::heart_eyes:

Flytningen har været god for dem. Og Stien er blevet en kat der er om ens fødder konstant. Jeg kan ikke gå på toilet uden hun kommer og tigger om mavenus (Som jeg giver - så kommer hun jo igen :grin:

Mister vil gerne nusses - vi skal dog arbejde på håndtering. For nus skal foregå uden at jeg løfter eller andet.
Han er tryg ved mig, det er slet ikke det.
Det er blot vires projekt sammen.

Nu var det jo også Stine der skulle have kat, dengang for et halvt år siden. Og det har hun fået. :heart_eyes::kissing_heart:

12 Synes om

2 liter koncentreret saft og 2 glas gelé med vanilje og kanel …yummi

4 Synes om

Spotty og hans mor??

10 Synes om

Jeg tror der sidder en med humor i mit boligselskab

Særlige dyr, f.eks. slanger, koala, rovdyr, hovdyr, skildpadder, øgler, edderkopper

Der er er en lang række særlige eller eksotiske dyr, som er forbudt for private at holde i Danmark. De må naturligvis ikke holdes i nogen boligafdelinger.

Det drejer sig om en lang række slanger, skorpioner, varaner, edderkopper, skildpadder, rovdyr og for alle elefanter, sæler m.fl. Du kan se listen over forbudte og tilladte dyr i Bekendtgørelse om forbud om privates hold af særlige dyr.

Hvis du ønsker at holde et at de tilladte særlige/eksotisk dyr, skal du ansøge skriftligt om det, før du anskaffer dyret. Dette gælder uanset om du selv opfatter dyret som en art kæledyr.

Hvis der er tale om et et dyr, som er helt usædvanligt at holde i beboelseslejemål eller som kan fremkalde frygt, vil vi normalt ikke give tilladelse - eller vi kan stille krav om særlige forholdsregler, du skal overholde.

Og mig der ellers overvejede at lægge billet ind på en af elefanterne fra Arena:joy::joy:

3 Synes om

Jeg er glad for at mine udlejere ikke er så strikse med regler og forbud … her er godt nok mange edderkopper :grin:

2 Synes om

ENDELIG kom sæson 10 af doctor who! :smiley: så mangler de 4 sæsoner jo da også bare… Det er altså ikke så fedt at en serie startes i sæson 5!!! Man taber muligheden for at nye falder for serien :frowning:

Men ENDELIG kan jeg kommer videre i mit yndlingsunivers - eller -universer er det vel egentligt :tihi:

2 Synes om

Fååårk…Fup får fjorten fede fjordrejer fordi Fup fylder fjorten … :heart:

3 Synes om

Min gamle tante boede i Gjellerup parken i Århus V. Det var nogle virkelig fine store lejligheder og billige. Hun boede i toppen, der er vist en 6 eller 7 etager. Hendes nabo holdte hest. Ja en rigtigt levende hest. Ikke en miniature hest. Den blev jo opdaget på et tidspunkt, kræet trampede på parketgulvet :wink: og så blev de bedt om at flytte med hesten. Det er jo helt uforståeligt at de ikke måtte have hest i en etage ejendom :slight_smile:

1 Synes om

Hvis man ikke bare kan komme ind midt i, så er man vist på den. Dr. Who har eksisteret, siden jeg var barn, og så mange år kan vel ikke alle være tilgængelige?

Altså der er ho classic Doctor og moderne Doctor :slight_smile:
Jeg synes klart den moderne glipper noget ved at de første fire sæsoner ikke er tilgængelig! For man misser meget af “forklaringer” i især de første to sæsoner af det nye :slight_smile:

(Classis doctor er jo lidt noget for sig - men helt klart værd at se hvis man først er fanget :smiley: jeg åd dem råt da de var på Netflix :slight_smile: )

Jeg havde en ‘‘ud-af-huset’’-syopgave i dag, så havde symaskinen med på tur :bil:
Da jeg pakker maskinen sammen, vikler jeg strømledningen omkring fodpedalen … hjemme igen taber jeg pedalen/ledningen på gulvet, samler det op og lægger det … HVOR?? :ahhhhhhh:
Jeg har flere gange fulgt min vej ind i huset, kigget alle mulige og ikke mindst, umulige steder hen … men den er pist væk … :skrige:
Det bliver sgu lidt svært at sy uden …

køleskabet…

Nix …